12 Reacties

6 maanden geleden

Heeft hij niet nog honger? En anders krampjes?

6 maanden geleden

Reactie op GlimlachendeTopaas205626

Heeft hij niet nog honger? En anders krampjes?
We geven hem al maximaal volgens cb. 3790 gram en mochten maximaal 8 x 90 geven. Ook als we als nog een “toetje” geven blijft dezelfde onrust / paniek bij hem. Krampjes zou zeker kunnen maar ik dacht niet dat die al direct kwamen ik lees overna na 20/30 minuten na de voeding

6 maanden geleden

Reactie op VriendelijkeKei333040

We geven hem al maximaal volgens cb. 3790 gram en mochten maximaal 8 x 90 ...
Ik zou hem dan is 120 aanbieden, onze zoon was bij 90 ook niet tevreden. Ik zou dan 120 aanbieden en dan gewoon kijken wat hij op drinkt. Misschien de ene x maar 100 en de andere x wel op. Dan kan je ook 2 voedingen minder geven. Kijk naar je kindje en volg je eigen gevoel. Als hij honger heeft zal hij wel van zich laten horen, onze zoon laat 's avonds/nachts soms wel 7u er tussen.

6 maanden geleden

Hi! Die onrust herken ik wel. Wij zijn gestart met nutrilon omneo tegen krampjes en omeprazol tegen maagzuur/(verborgen) reflux en ze is nu na 3 dagen al een stuk rustiger. De omeprazol kun je op recept krijgen via de huisarts. Succes!!

6 maanden geleden

Herkenbaar. Mijn zoontje is na elke fles onrustig/huilerig omdat hij nog niet doorheeft dat het volzit naar mijn idee. Meestal zitten we nog een kwartier met hem voor hij weer rustig is en hij “geregistreerd” heeft dat hij vol zit…

Reactie op VriendelijkeKei333040

We geven hem al maximaal volgens cb. 3790 gram en mochten maximaal 8 x 90 ...
Geeft hij nog melk terug na de fles? Mijn kleintje bleef ook onrustig. De fles verhoogd naar 120 dit drinkt ze niet helemaal op maar wel iets meer als 90 nu.. ze laat dan ook snachts wat meer tijd tussen de fles, en is nu wel voldaan en rustig. Misschien is het buikje net niet vol genoeg.. anders indd krampjes misschien maar die komen meestal wat later als direct na t eten

6 maanden geleden

Reactie op Fabienne!!

Herkenbaar. Mijn zoontje is na elke fles onrustig/huilerig omdat hij nog ni ...
Misschien een tutje geven na de fles zodat hij nog kan zuigen? 🥰

6 maanden geleden

https://www.oudersvannu.nl/baby/dunstan-babytaal-de-geheime-taal-van-je-pasgeboren-baby~7ff5419 Misschien kun je zo leren herkennen wat hij zegt. Neeeh is honger Ehhh is moet boertje laten Aaaaah is buikpijn

6 maanden geleden

Hier is het vaak een vastzittend boertje of aandrang tot poepen. Ook na 1 boertje kan er soms een tweede komen, elke keer weer proberen op je schouder te laten burpsen, lekker op zijn buik liggen en/of zijn voetjes naar binnen vouwen helpt vaak. Als het niet vragen om meer voeding is. Buikpijn (nog harder gillen) volgt inderdaad vaak later.

6 maanden geleden

Ons dochtertje heeft dit ook regelmatig, bij ons zijn het krampjes en toch nog zuigbehoefte. Omdat ze veel last heeft van krampjes en geen honger meer heeft geven wij nu toch maar een speentje omdat ze anders juist onrustiger wordt. Dit lijkt te helpen.

6 maanden geleden

Reactie op HelderdenkendeSchildpad564493

Geeft hij nog melk terug na de fles? Mijn kleintje bleef ook onrustig. De f ...
Ja we geven hem wel vaker iets extra maar dan geeft hij inderdaad veel terug dus geeft ons het gevoel dat het te veel was

6 maanden geleden

Bij mijn zoontje zit er dan vaak een boer vast. Kost soms hele capriolen om die er uit te krijgen, maar daarna lucht het hem zichtbaar op en is hij rustiger. Even..een soort interbellum tussen een zwarszittende boer en het begin van het feest der darmkrampen 🥴