8 Reacties

Wat grappig. Ons zoontje is ook geboren op 30-4 en ook begonnen met ontroostbaar gehuil na 2 weken. Overdag is hij best onrustig en wilt het liefst de hele dag in de draagzak zitten bij mij dan is hij op z’n rustigst. In de nacht gaat het altijd goed alleen overdag is hij gewoon een huil baby 🙂‍↕️ ik heb zelf ook niet het gevoel dat het ergens medisch aan ligt.

gisteren

Wij hebben dit ook met onze dochter van 10 mei. Zij is wel ter observatie opgenomen geweest maar er kwam niks dringend medisch uit, wel dat ze gevoelig is voor prikkels zoals reflux en buikkrampen en een bekneld nekje van de bevalling, zij reageer daar heel intens op
Is dit niet van de darmkrampen? Die zijn bij 6 a 8 weken op zn piek maar dat bouwt natuurlijk op. Hier nu ook bijna 7 weken oud en de laatste week heel veel huilen en obstipatie. Kan ook nog door regeldagen of sprong kunnen komen (sprong 1 is rond 6 weken), maar dan zou je wel ook betere dagen moeten opmerken tussen die dagen door

gisteren

Jaaa hier hetzelfde verhaal en hetzelfde gehad met zijn oudere zus. Hier blijkt het koemelk allergie net als zijn zusje.

gisteren

Misschien (verborgen) reflux?

gisteren

Heeft het misschien te maken met de prikkelverwerking? In de nacht doen jullie waarschijnlijk alles stil en in het donker? Of een combinatie van een aantal dingen. Buikkrampjes, moe maar niet kunnen slapen, nog moeten wennen aan “het leven” buiten de buik..

gisteren

Nou het klinkt meer als mijn oudste dochter pf 😓 huilbaby simpel. Medisch niets maar janken 😭 kan het niet anders omschrijven. Maar daar hij in de nacht wel goed slaapt denk ik wel dat er iets is qua prikkels. Misschien stress, overprikkeling, geen vast ritme. Een overstreste baby in slaap krijgen is een nachtmerrie. Dus ieder signaal die jij oppikt kan helpen om hem op tijd op bed te doen. Ik heb nu ook hulp bij mijn jongen is het wel medisch hij heeft zoveel meegemaakt maar komt goed! Ook voor mij echt minder prikkels, buidel je nog met hem? Hij kan geborgenheid zoeken. Het is even zoeken maar je komt hier doorheen!

17 uur geleden

Onze dochter is van 16 april. Eerste twee weken gaf ze geen kick, vanaf toen dagelijks uren huilen. Ik wist dat het wat anders was dan alleen krampjes. Blijkt koemelkallergie ge zijn.. altijd je gevoel volgen!