17 Reacties

17 uur geleden

Niet heel bewust al, maar ons zoontje is gekomen via een fertiliteitstraject. Onze kans dat het natuurlijk lukt is heel minimaal, dus we gebruiken momenteel geen anticonceptie en als ons een tweede kindje snel gegund is, dan is het welkom. Anders willen we als ons zoontje 1 is ons ICSI traject weer oppakken. Er liggen nog twee embryootjes in de vriezer
Wij willen het vanaf volgende maand weer proberen. Ik ben echter nog steeds niet ongesteld geworden, geef nog fulltime borstvoeding
Wij ook niet bewust, maar gebruiken ook geen anticonceptie. Als het zo is zijn we er ontzettend blij mee😊

16 uur geleden

Ik wacht er een jaar mee op zijn minst ivm keizersnede maar hier ook nog niet aan de anticonceptie

16 uur geleden

8 weken zwanger alweer, eerste echo met kloppend hartje gehad vandaag!

16 uur geleden

Reactie op MerelIsabelle

8 weken zwanger alweer, eerste echo met kloppend hartje gehad vandaag!
Geef fulltime bv, ook in de nachten et regelmatig uit maar toch snel zwangee

Reactie op expectopatronum

Niet heel bewust al, maar ons zoontje is gekomen via een fertiliteitstrajec ...
Hier hetzelfde! Alleen niet via icsi dan!
En zijn jullie ook alweer aant proberen? Omdat je deze vraag stelt😁

14 uur geleden

Ik las t onderwerp en dacht dat geen een vrouw ja zou zeggen. Ik sta versteld 😂 Wow vind dit persoonlijk ook echt vroeg 🫢 Want iedereen in deze groep is 5/6/7 maanden postpartum!? Hoorde vaak van verloskundige dat ontzwangeren echt belangrijk is voor je lichaam. Maar he wie ben ik, als t goed voelt voor jou, dan voelt t goed. Maar ik wil geen tweede, dus voor mij nee 🤣

Reactie op BevlogenStruik676438

Ik las t onderwerp en dacht dat geen een vrouw ja zou zeggen. Ik sta verste ...
Het was vroeger gebruikelijk dat vrouwen achter elkaar kinderen kregen, dus het is niet zo dat het vrouwenlichaam het niet aankan. Het hangt inderdaad heel sterk af van je herstel na de bevalling. Dit verschilt echt per vrouw. Waarom wij binnenkort willen beginnen (daarbij is nog niet gezegd dat het gelijk raak is), is omdat wij graag willen dat het leeftijdsverschil tussen de kinderen klein is. Dan groeien ze echt samen op, anders is het een beetje sneu.

13 uur geleden

Ik had graag al voor een 2e kindje gegaan, maar ik kan het lichamelijk en geestelijk nog even niet aan. Ons zoontje is echt makkelijk, maar ik heb moeite met mijn aandacht verdelen tussen kind, huishouden, werk en huwelijk. Het gaat al wat beter, wellicht als ons zoontje 1 is dat we ervoor gaan

6 uur geleden

Ik werd perongeluk weer zwanger na 4 maanden🤭

Reactie op xchharr

Ik wacht er een jaar mee op zijn minst ivm keizersnede maar hier ook nog ni ...
Ik wacht ook een jaar om dezelfde reden.

Reactie op BevlogenKaravaan920590

Het was vroeger gebruikelijk dat vrouwen achter elkaar kinderen kregen, dus ...
Ik begrijp wat je zegt en bedoelt. Maar toch is dat niet helemaal waar; vroeger wisten ze niet zoveel over verzakkingen etc, bekkenbodem etc etc. En was het de norm ‘je moet kinderen krijgen en thuis blijven voor de kinderen’. Nu is dat wel anders. Daarnaast scheel ik 6 jaar met mijn broertje en wij zijn heel hecht. dus dat weinig leeftijdsverschil beter zou zijn maakt echt niet uit. Daar is niks ‘sneu’ aan 🫣🤣.
Juist een positieve test gedaan.. we waren niet aan het proberen maar ook niet aan het vermijden. Het is heel welkom

Reactie op BevlogenStruik676438

Ik begrijp wat je zegt en bedoelt. Maar toch is dat niet helemaal waar; vro ...
Het is zonder meer waar dat er risico’s aan hangen. Daarbij wordt dan niet verteld dat je veel kunt doen om die te vermijden (bijv. Oefeningen om je bekkenbodem te sterken buikspieren etc). Daarnaast speelt leeftijd, leefstijl en herstel een grote rol. Kortom, net als met alles: je moet per individueel geval bekijken. Elke baby is anders, elke mama is anders. Daarnaast, als er een klein leeftijdsverschil is, dan kunnen kids daadwerkelijk samen opgroeien. Ze hebben een speelmaatje. Dat laat onverlet de vraag of kinderen met een groot leeftijdsverschil een hechte band kunnen hebben. Ik verschil een jaar met m’n zus en wij hebben bijna alles tegelijkertijd meegemaakt. Dat is gewoon leuk en ja ik zou het jammer vinden als ik mijn zoontje dat niet zou meegeven. Maar zoals je eerder zei: doe wat goed voor je voelt.