9 Reacties

gisteren

Geen schema hier, wij volgen zijn eigen ritme en proberen goed op de signalen te letten wanneer hij moe is. Ochtendslaapje van 1 a 1,5 uur meestal tussen 09.30 u en 10.30u Ergens tussen 13.30u en 14.40u is hij weer moe, dan slaapt hij vaak 1,5 a 2 uur. Om 19.00u gaat hij naar bed, laatste flesje rond 23.00u en dan slaapt hij tot 07.00 u zoiets.
Ook geen schema, ochtendslaapje is meestal 45 min - 1uur en middag slaapt hij vaak 1,5 uur. Na 15:00 hou ik hem wakker tot 19:00 en dan gaat hij naar bed. Dus overdag doet hij 2dutjes ipv 3, omdat hij anders om 19:00 niet wil slapen. Hij is nu 6,5 maand

19 uur geleden

Echt een schema hebben we niet. Maar in de ochtend slaapt hij nu meestal 1,5 a 2 uur en in de middag ook 1,5 a 2.. Daarna gaat hij meestal rond half 5/5 uur nog een uurtje naar bed en dan eten, borstvoeding en tussen 7 en half 8 gaat hij de nacht in. Tussendoor speelt hij en krijgt hij fruit en brood.

19 uur geleden

Onze zoon houdt nog moeilijk een wakkertijd van 2 uur vol dus hoe en wanneer de overgang naar 2 dutjes gaat zijn, weet ik voorlopig nog niet haha. Hier slaapt die niet volgens een schema maar kijk ik naar de wakkertijden. Ik maak hem in principe ook niet wakker tenzij het tijd is voor zijn flesje of we weg moeten oid. Wij hebben ook nog een zoontje van 3 die 1x per week naar de psz gaat dus dan moeten we wel eens creatief zijn met zijn slaapjes omdat hij mee moet met wegbrengen en ophalen (er is dan niemand anders thuis namelijk)

19 uur geleden

Geen strak schema hier. Ze slaapt rond 18 uur en wordt wisselend wakker. Vaak ergens tussen 5 en 6. Overdag doet ze 3 dutjes. Maar we kijken meer naar de wakkertijden en haar vermoeidheidssignalen

18 uur geleden

Reactie op KJG-D

Geen strak schema hier. Ze slaapt rond 18 uur en wordt wisselend wakker. Va ...
hi even een vraagje. beginnen jullie ook de dag als ze wakker wordt tussen 5 en 6 uur?

17 uur geleden

Reactie op indy123

hi even een vraagje. beginnen jullie ook de dag als ze wakker wordt tussen ...
Yes! Soms helpt wegleggen, maar vaak is ze gewoon al actief. Dan gaan we daarin mee

16 uur geleden

Wij proberen een wakkertijd van 2-3 uur aan te houden, afhankelijk van hoe lang het laatste dutje is geweest. Verder doen we ook maar wat. We slepen hem ook gewoon maar mee in het school breng en haal schema van zijn zus. Dat sluit lang niet altijd aan op zijn dutjes. Dat is nou eenmaal het lot van een tweede kind. Doorslapen is hier ook nog een utopie. Wij starten de dag meestal rond 5 uur 馃珷

7 uur geleden

Wij volgen sinds ons zoontje 12 weken is het schema van slaaptipsvoorbaby鈥檚. De eerste tijd losjes, maar inmiddels (7.5 maand) volgt hij het schema zo鈥檔 beetje op de minuut nauwkeurig. Persoonlijk vind ik deze houvast erg fijn. Onze dag begint om 07:00, namiddagdutje slaat hij sinds een maandje ongeveer vrijwel altijd over (dus 2 dutjes) en hij gaat naar bed tussen 18:30-19:30. Enige verbeterpunt is dat hij nog altijd tussen 05:00-06:00 wakker wordt. Dat proberen we nog uit te vogelen hoe dat komt 馃槄.