29 Reacties

2 dagen geleden

Ons zoontje ook. Wat verzacht bij hem is creme van la roche posay. Dat werkt haast als enige.

2 dagen geleden

Ik volg even, want hier werkt ook bijna niks (cetamacrogol, koelzalf, cerave, dermalex)
Sheabutter:)

2 dagen geleden

Reactie op Joyce25

Ons zoontje ook. Wat verzacht bij hem is creme van la roche posay. Dat werk ...
Dank je voor de tip!

2 dagen geleden

Reactie op Pandava

Ik volg even, want hier werkt ook bijna niks (cetamacrogol, koelzalf, cerav ...
Lastig he, en zo sneu. Ik raak er toch wel gefrustreerd van ook, zou willen dat ik het gewoon weg kon nemen. Hopelijk heb je iets aan de tips die hier gegeven worden 🙏🏻

2 dagen geleden

Mijn dochter van 6,5 maand ook erg veel last van eczeem. Gebruik cetomacrogol om het vet te houden en van de huisarts Ketoconazol. Maar niks helpt, lijkt alleen maar erger te worden 😔

2 dagen geleden

Hier heeft onze zoon een koemelkallergie en eczeem was 1 van de symptomen. Tegenwoordig heel goed onder controle door cetomacrogol en als we hem in bad doen eerst insmeren met fagron bad olie. Juist geen naif daar zit dan toch parfum in waar zijn huid heel sterk op reageert! 🙌🏻 succes!

2 dagen geleden

Eczeem kan ook vanuit de darmpjes komen.. Goed om in de gaten te houden denk ik

2 dagen geleden

Shea butter😊

2 dagen geleden

Pure shea butter werkt heel goed voor de eczeem plekjes van onze baby

2 dagen geleden

Reactie op SHdeJ

Hier heeft onze zoon een koemelkallergie en eczeem was 1 van de symptomen. ...
Dankje! Wij begonnen ook te twijfelen over naïf! Wat gebruiken jullie als shampoo?

2 dagen geleden

Reactie op MamavanNore

Mijn dochter van 6,5 maand ook erg veel last van eczeem. Gebruik cetomacrog ...
Wat vervelend zeg! 😥 Je kunt je er zo machteloos door voelen.

2 dagen geleden

Ik zag vandaag iemand op TikTok die ook tips vroeg. Er werd in de comments heel vaak groningerzalf aangeraden. Verder is shampoo voor baby’s ook wel wat overbodig. Meer een marketingtrucje.

2 dagen geleden

Eczeem is soms zo lastig onder controle te houden hè. Het hoeft maar een paar graden kouder te worden en het leeft weer helemaal op bij mijn zoontje. Wij gebruiken nu de Rosatum Heilsalbe van Wala (antroposofische/volledig natuurlijke vethoudende creme) en de Weleda baby witte malva sensitive gezichtscreme (daar zit een extract in van drie kleurig viooltje wat heel erg kan helpen bij eczeem).

2 dagen geleden

Hoi ben je ook al onder behandeling bij een eczeem verpleegkundige die daar over gaat

2 dagen geleden

Dexeryl smeren !!

2 dagen geleden

Mijn zoontje van 6 maand heeft ook wel eens eczeem plekjes op de wangen. Ik gebruik frambozen zalf van puur geluk. Fantastisch natuurlijk product!! Voor heel veel dingen goed. Mijn kraamverzorgende adviseerde het mij. Ze heeft haar eigen online shop: puurgelukstore.nl Wie weet helpt het jou ook

2 dagen geleden

Reactie op valerie 22

Hoi ben je ook al onder behandeling bij een eczeem verpleegkundige die daar ...
Nog niet. Wel bij de huisarts geweest ervoor. Onze dochter heeft ook heel lang veel last van krampjes gehad, wij hebben meerdere keren zorgen geuit ook over evt allergieën maar werden niet echt serieus genomen. Uiteindelijk zelf zuivel gemeden maar leek geen verschil te maken.

2 dagen geleden

Reactie op Fabienne!!

Eczeem is soms zo lastig onder controle te houden hè. Het hoeft maar een pa ...
Bedankt voor de tip! Had die van weleda inderdaad zien staan en was er al benieuwd naar, ga hem halen en uitproberen 😊

2 dagen geleden

Reactie op Susanne29

Nog niet. Wel bij de huisarts geweest ervoor. Onze dochter heeft ook heel l ...
Koemelk zit ook in heel veel producten waarvan je het niet doorhebt.. zoals koekjes, vleeswaren etc..