41 Reacties

vorige week

Ik lees even mee. Mijn zoontje is ook bijna 3 weken oud. Ik weet het ook niet zo goed

vorige week

Hier alleen een rompers met korte mouwen of helemaal geen mouwen. Als ik naar buiten ga een korte broek erbij en een parasol over de kinderwagen.

vorige week

Hier doe ik haar een romper met korte mouwen aan en een luchtig broekje zonder sokjes, mijn dochter heeft het al heel snel warm

vorige week

Baby insmeren of niet ?

vorige week

Reactie op wonder2025

Baby insmeren of niet ?
Sowieso insmeren met zonnebrandcrème als je naar buiten gaat

vorige week

Reactie op wonder2025

Baby insmeren of niet ?
En zoveel mogelijk uit de zon houden

vorige week

Ik heb een kindje dat snel warm is. Dus we hebben korte mouwen kleding aangeschaft. Insmeren, in de schaduw houden en regelmatig ff checken of hij niet te koud of te warm is..

vorige week

Reactie op wonder2025

Baby insmeren of niet ?
Ik zou zo min mogelijk insmeren en gewoon volledig uit de zon houden. Maar voor momenten dat ze toch even in de zon (zullen) komen, dan wel altijd insmeren!!

vorige week

Reactie op wonder2025

Baby insmeren of niet ?
Ja, ook in de schaduw is UV-straling

vorige week

Van mij hoeven die warme dagen niet hoor😆 Alleen maar stress met een newborn en die temperaturen in huis🥲🥲🥲
Mijn kindje is 6 weken maar ik blijf met zulk heet weer vooral gewoon liever binnen

vorige week

Reactie op Meimama2205

Van mij hoeven die warme dagen niet hoor😆 Alleen maar stress met een newbo ...
Jaaa bij ons ook echt drama zou gauw warm binnen en het word maar niet cool ! Tips om t cool te houden in huis

vorige week

Reactie op Emmy W

Sowieso insmeren met zonnebrandcrème als je naar buiten gaat
Dit mag toch niet tot 6 maanden?

vorige week

Reactie op Happymom2025

Dit mag toch niet tot 6 maanden?
Waarom zou dat niet mogen? Volgens mij mag je baby’s gewoon dun insmeren op de plekken wat blootgesteld worden aan de zon. Uiteraard moet je ze in de schaduw houden, maar als je gaat wandelen is dat niet altijd te doen. Insmeren met minerale zonnebrandcrème of natuurlijke zonnebrandcrème en in een kleine hoeveelheid kan geen kwaad, liever dit dan onverhoopt toch verbrand..

vorige week

Reactie op SamDWO

Waarom zou dat niet mogen? Volgens mij mag je baby’s gewoon dun insmeren op ...
Ik heb het even in ChatGPT gegooid: Ja, het klopt dat het bij baby's onder de 6 maanden (en zelfs onder het jaar) beter is om zo min mogelijk zonnebrandcrème te gebruiken. Dit heeft meerdere redenen: --- 🌞 Waarom liever geen zonnebrand bij jonge baby’s? 1. Gevoelige huid Baby’s hebben een extreem dunne en gevoelige huid die makkelijker stoffen opneemt. Zonnebrandcrème bevat vaak chemische of fysische filters, conserveermiddelen en parfums die hun huid kunnen irriteren of in het lichaam terecht kunnen komen. 2. Warmtehuishouding Insmeren kan de huid afsluiten, wat de afkoeling belemmert. Baby’s kunnen hun temperatuur nog niet goed reguleren, dus oververhitting is een risico. 3. Weinig onderzoek naar veiligheid Veel zonnebrandmiddelen zijn niet getest op baby’s onder de 6 maanden. Er is weinig bekend over de langetermijneffecten van regelmatige blootstelling aan bepaalde ingrediënten op deze leeftijd. --- 🧴 Wanneer dan wél zonnebrand gebruiken? Als je écht niet kunt voorkomen dat je baby (ouder dan 6 maanden) aan zonlicht wordt blootgesteld, kies dan: Een minerale zonnebrand (met zinkoxide of titaniumdioxide) → Deze blijft op de huid liggen en wordt niet opgenomen. → Kies een parfumvrije, hypoallergene variant speciaal voor baby’s of kinderen. --- ✅ Wat kun je beter wél doen? Houd baby’s uit direct zonlicht, zeker tussen 11:00 en 15:00. Gebruik een parasol, zonnekap, of schaduwrijke plek. Kleed je baby in lichte, luchtige kleding met lange mouwen en een zonnehoedje. Gebruik eventueel UV-werende kleding.

3 dagen geleden

Wat doen jullie je kindje aan met dit warme weer. Hier een baby van 3 weken en vind het lastig om te warm of te koud te kleden!

3 dagen geleden

Reactie op Juni2022❤️

Wat doen jullie je kindje aan met dit warme weer. Hier een baby van 3 weke ...
Hier doen we korte mouwen romper met tshirt en korte broek. Onze zoon is 5 weken oud.

3 dagen geleden

Reactie op Juni2022❤️

Wat doen jullie je kindje aan met dit warme weer. Hier een baby van 3 weke ...
Proberen… En regelmatig voelen. Ik heb een zoontje die het snel warm heeft. Het ene kindje is het andere niet.

3 dagen geleden

Hoi! In onze slaapkamer is het nu 24 graden. Volgens alle tabellen zou ons kindje (3 weken) moeten slapen in alleen een romper en een lakentje. Dat lijkt me alleen zo weinig, overdag heeft hij nog een shirtje en broekje aan gehad en zijn temperatuur was goed. Wat doen jullie voor de nacht? Ben ook benieuwd hoe oud je baby is.

3 dagen geleden

Reactie op Nanda1993

Hoi! In onze slaapkamer is het nu 24 graden. Volgens alle tabellen zou ons ...
Onze dochter is 4 weken oud en slaapt vanavond lekker in een romper met korte mouwen en het swaddle me baby pakje. De instructies van de swaddle geven ook aan dat dit de bedoeling is en onze kamer is warm dus we doen het liever zo. Als ze het koud heeft laat ze wel van zich horen en anders checken we gewoon af en toe of ze niet te warm is