6 Reacties

gisteren

Ik ben zelf weer aan de pil omdat ik ook geen andere anticonceptie wou omdat over de pil heb je zelf controle en de rest niet na mijn idee. En de pil werkt voor mij prima

gisteren

Het ligt er volgens mij ook een beetje aan of je borstvoeding geeft ten eerste, volgens mij mag de pil dan niet (maar vraag even na bij de huisarts dan?). Maar ik zou een adviesgesprek vragen bij de huisarts, of bij je verlofkundige als je nog binnen 6 weken na bevalling zit. Er zijn ook nog wel wat andere opties zoals zo'n klein staafje of de prikpil of minipil. Ik vind zelf een spiraaltje heel fijn, omdat je nergens naar hoeft om te kijken en weinig extra hormonen in je lijf. Maar kan me voorstellen dat je dat spannend vindt! Daarom vooral even die zorgen professioneel bespreken. Hier doen ze ook spiraaltjes plaatsen bij een verloskundigenpraktijk (of je daar nou bij zat of niet). Misschien is dat bij jou ook wel en geeft dat je ook een prettiger gevoel?

13 uur geleden

Reactie op ms.melanie25

Ik ben zelf weer aan de pil omdat ik ook geen andere anticonceptie wou omda ...
Huh? Je hebt toch geen controle over hoe de pil werkt? Ja je kan besluiten om hem niet te nemen maar dan dient het niet meer als anticonceptie

13 uur geleden

Spiraaltje!! Zoveel beter voor je

6 uur geleden

Ik durf ook absoluut geen spiraal te laten zetten. Ik zat te twijfelen aan implanon in de arm, maar daar lees ik ook te veel horrorverhalen over. Dus ik denk dat ik dan toch maar weer voor de pil ga. Ik heb al een paar jaar geen anticonceptie gebruikt, en de pil de hormonen ging ik ook niet zo lekker op, maar nog een kindje hoeft van mij niet meer 😅

4 uur geleden

Bij mij lukte het inleiden met een ballon ook niet, maar eerder wel twee keer een spiraal gezet dus hoeft geen probleem te zijn! :) Ik vond zelf een spiraal erg fijn omdat je er dan voor langere tijd vanaf bent. Nu gekozen voor de pil omdat ik toch over een tijd wil proberen om een tweede kindje te krijgen en ik de spiraal niet wil zetten voor 2 jaar. Als ik geen kinderen meer wilde dan was ik voor de spiraal gegaan