6 Reacties
4 uur geleden
Wij hadden een boxspring, en vanwege de hoogte daarvan kon alleen de snuzpod 4. Verder goed om te bedenken of je je kindje ook in de cosleeper wil laten liggen zonder dat je erbij blijft, dan zal hij op een of andere manier gesloten moeten worden.
Het boek 'veilig samen slapen' is een aanrader als je wil weten wat relevant is bij het creëren van een veilige slaapplek
4 uur geleden
Voor alle zwangerschapsaankopen (en eigenlijk überhaupt alles wat je koopt) zou ik een abonnement bij de Consumentenbond aanraden. Kost iets van 12 euro per jaar dacht ik. Dit is tegenwoordig mijn startpunt, en scheelt vaak zo veel uitzoekwerk. Met een abonnement kun je ook de testpunten zien, dus kun je zelf goed afwegen of het ook kan wat jij belangrijk vind (Alhoewel cosleepers een van de weinige dingen waren die ik 2 jaar geleden volgens mij niet terug zag daar, maar bijna al het andere weg).
Voor de cosleeper, ik heb een tutti bambini. Maar naar mijn idee zijn de meeste wel prima hoor en voldoen ze ook bijna allemaal aan onderstaande punten haha. Punten waar je op kunt letten zijn;
- kan hij in hoogte verstellen en hoog/laag genoeg voor jullie bed
- kan hij scheef (voor bij verkoudheid)
- kan hij ook zelfstandig staan (dan kan hij een keer mee naar vrienden ofzo of stel je gaat een weekendje weg)
- het formaat, afhankelijk van je slaapkamer en hoe lang je je kind er in wil houden
En de rest is bijzaak volgens mij. Sommige hebben er opberg vakken onder, sommige niet. Uiterlijk, dat is persoonlijk.
4 uur geleden
https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-nuage-wit-en-naturel.html
We hebben de co-sleeper van Petit Amelie. Al aangeschaft voor onze eerste, en we gaan hem weer gebruiken voor de tweede spruit.
We vonden het vooral belangrijk dat hij op dezelfde hoogte kon als ons matras(vrij laag bed) , en dat het schuifhek je ook omhoog kon.
Ook kon hij hoog genoeg toen er kratjes onder het bed gingen.
Zelf vond ik het fijn dat hij spijltjes heeft zodat je er makkelijk doorheen kan kijken.
Je hoeft geen apart wiegje te kopen, je kunt je co sleeper met zijkanten ook 'los' neerzetten.
Hij kan niet schuin, maar we hebben wel eens het bedje schuin gezet toen hij verkouden was door een handdoek onder het matras te leggen of wat boeken onder de pootjes.
3 uur geleden
Reactie op SiStitch
Deze hebben wij ook, voor de geboorte van onze oudste dochter via marktplaats aangeschaft en nu gaan we hem voor ons derde kindje weer gebruiken. Een ideaal bedje. Voor onze hoge boxspring ook hoog genoeg. En ik vind hem ook vrij ruim, onze beide dochters hebben er tot 8 maanden in gelegen.
2 uur geleden
Het is vooral belangrijk om naar de hoogte te kijken icm het bed en wij vonden het wel fijn dat het bedje schuin gezet kan worden ivm reflux. Wij hebben deze nog van de vorige keer en waren erg tevreden en niet extreem duur.
https://www.bol.com/nl/nl/p/maxi-cosi-tori-co-sleeper-beyond-graphite-vanaf-de-geboorte-tot-ca-6-maanden/9300000140568470/?referrer=socialshare_pdp_androidapp