17 Reacties
vorige week
Zelf geen ervaring met Japan, maar lijkt me geweldig!
Een vriendin van mij is ook op babymoon naar Japan geweest. Beetje opletten met rauw eten, maar zij vond het heel leuk en goed te doen en echt een aanrader. Dus lekker genieten zou ik zeggen.
Wij gaan zelf naar Mexico rond 23-24 weken. Vind het ergens ook spannend, maar verloskundige vond het ook prima en we doen het inderdaad rustig(er) aan en blijven langer op plekken om te kunnen chillen ipv hiken etc etc. Ook qua accomodaties en vervoer hebben we voor wat 'luxere' opties gekozen, en zitten wat minder in the middle of nowhere maar juist meer op toerische plekken waar evt medische zorg dichterbij is. Voel me overigens fysiek ook gewoon goed, geen kwaaltjes.
vorige week
Ik zou persoonlijk geen groepsreis boeken als je toch je eigen ding gaat doen. En ik zou je goed laten adviseren bij bijvoorbeeld de ggd of klm health services over de vaccinaties!
vorige week
Ik ben afgelopen voorjaar in Japan geweest en het was fantastisch. Echt een aanrader. Houd er wel rekening mee dat je heel veel loopt. Bedenk van te voren echt goed wat je heel graag wilt zien. Kans is groot dat je anders teveel wilt doen en dan gaat je misschien nekken. Er zijn zoveel leuke dingen te doen. Japan is geen land waar je lekker kan chillen. In parkjes staan niet echt veel bankjes en terrasjes doen ze ook niet aan, net zoals lang tafelen. Let inderdaad op met rauw eten, maar persoonlijk zou ik niet heel bang zijn voor voedselvergiftigingen daar. Zwangere Japanners eten ook rauwe dingen. Hun standaarden zijn veeeeel hoger dan bij ons. Gewoon goed opletten waar je het gaat eten.
vorige week
Reactie op HartelijkeDageraad979202
Ik zou persoonlijk geen groepsreis boeken als je toch je eigen ding gaat do ...
Nee inderdaad. Wij hebben iets geboekt waarbij de hotels en het vervoer geregeld is, maar verder beslis je de invulling van de dagen zelf. Er was de optie om extra’s te boeken zoals dagtours, maar dat hebben we dus niet gedaan. GGD ga ik extra checken maar volgens mij hebben we geen extra vaccinaties nodig :)
vorige week
Ik ben net twee weken terug uit japan. Ik was toen 16 weken. Japan is een geweldig mooi land (ben al vaker geweest). Maar houd er idd rekening mee dat je veel gaat lopen en veel trappen hebt, vooral bij de metrostations. Ik raad aan om zwanger’badge’ te halen bij een bali bij 1 van de metrostations. Deze kan je aan je tas hangen. Hiermee kan je anderen laten zien dat je zwanger bent, vooral handig als het nog niet super zichtbaar is, zoals bij mij in de eerste week. Je kan dan op de priority seats zitten in de metro en evt. anderen doen laten opstaan als er iemand zit die geen priority heeft. Echt ideaal! Ik heb in de meeste drukke metro’s kunnen zitten.
Qua eten is het ook goed opletten. Ze zeggen dat je rauwe vis kan eten, maar heb zelf dit risico niet genomen. Ook hebben veel restaurants eten met garnaal erin. Maar alsnog is er genoeg keuze voor lekker eten in japan! De zwangerschaps’badge’ kan overigens ook helpen in restaurants als je iets wil vragen maar je niet weet hoe je kan vertellen dat je zwanger bent in het japans. (De badge is voor hen duidelijk). Er word namelijk weinig engels gesproken in Japan.
Mensen zijn er vriendelijk en behulpzaam. Ik vind Japan wel een aanrader als babymoon.

vorige week
Wat gaaf en dapper!
Geen ervaring met een bezoek aan Japan tijdens zwangerschap, maar het is daar prachtig en de mensen zijn behulpzaam. Eten komt wel goed! Mijn ervaring is wel dat je vaak restaurants hebt waar je 1 “specialiteit” hebt (dus geen yakitori/bakplaat én sushi, maar één van de twee). Of bijvoorbeeld alleen maar ramen (dat laatste is hier overigens ook vaak zo). Dus je zult daarin af en toe moeten schipperen misschien. Misschien af en toe sushi zonder vis zoeken.
Ook is zuivel in/bij het eten zeldzaam, dus misschien goed om calcium tabletjes mee te nemen of bij de supermarkt melk te scoren. Na de 20 weken is calcium inname wel extra belangrijk begreep ik.
Ik zou van te voren op de plekken die je bezoekt een beetje opzoeken waar je wil/kan eten, zodat je niet met plotselinge honger iets moet zoeken (al is een 7eleven altijd wel in de buurt en die vond ik altijd helemaal geweldig 😄). Wij hebben af en toe wel echt gezocht naar leuke tentjes, er is zoveel aanbod ook.
Je kunt bij de meeste metro’s volgens mij ook speciale ingangen vinden met liften ipv de (lange) trappen. Dus soms misschien waard om klein blokje om te lopen ipv die trappen op en af te moeten.
vorige week
Japan schijnt ook juist heel erg leuk te zijn met baby! Veel faciliteiten overal en de mensen houden van baby’s daar!
vorige week
Reactie op Natural_mommy
Japan schijnt ook juist heel erg leuk te zijn met baby! Veel faciliteiten o ...
Ja wij gaan dit doen. We zijn al eerder in Japan geweest, en willen zo graag terug voor o.a. het eten. Give me alllll the wagyu, sushi, noodles and highballs!!
Dus wellicht najaar 2026 of iets later (ben in mei uitgerekend).
vorige week
Reactie op xMiyuki
Ik ben net twee weken terug uit japan. Ik was toen 16 weken. Japan is een g ...

Jaa wat handig die badge! Die ga ik zeker halen.
Ik durf het zelf ook niet aan om rauwe vis te eten.
Dan moeten we maar een andere keer met baby terug komen om ook van de sushi te genieten 😄
vorige week
Reactie op Vibes3
Hele goede tips! Dankjewel
Misschien ook een tip: wij hebben af en toe in zo’n traditionele ryokan geslapen. Dat wilde ik perse. Nou, ik kan je vertellen: niet zwanger vond ik dat al geen pretje 😂 Het zijn een soort rieten matten met kussens van rijst. Wij werden gebroken wakker. En ook vrij gehorig door de dunne wandjes (oordoppen zijn dan fijn). Ik weet niet of dat bij jullie ook op de planning staat, maar zorg die dag evt. voor extra rust.
gisteren
wij hadden Thailand als baby moon en willen weer terug naar Japan in ‘27 met baby 😍😍 zou zelf niet zwanger naar Japan willen omdat ik nu al heel zwaar heb met geen rauwe dingen als sushi enz eten maar amazing om te doen!!!!
5 uur geleden
Stewardess hier; laat wel even de crew weten dat je 25w zwanger bent. Mocht er iets met je gebeuren tijdens de vlucht, dan weten zij dat ze je niet alles kunnen toedienen. Ook fijn als ze je even extra in de gaten houden en wellicht extra in de watten. Geniet van Japan, echt het mooiste land van de wereld! Voor tipjes mag je me altijd berichten 🇯🇵