19 Reacties
gisteren
Ik zeg gewoon elke keer als iemand zegt “wat word je dik”, “oh jij ook” meteen afkappen die handel😂
gisteren
Ik herken hem heeeel erg helaas. Ik ben van mezelf slank en doen altijd mn best om slank te zijn en te blijven. En als mensen nu zeggen "lekkere buik al" of "wat wordt je buik al groot", dan krijg ik het spaans benauwd merk ik en heb ik de neiging om mn buik te gaan verstoppen🫣 ik heb het idee dat dit bij mn eerste twee zwangerschappen minder was ook qua opmerkingen enz (en nu heb ik ook veel last van darmklachten, ook al voor de zwangerschap dus daardoor lijkt mn buik soms ook wat groter en meer opgezet). Helaas raakt het mij ook elke keer🥲
gisteren
Mijn moeder heeft een paar weken geleden ook zo'n opmerking gemaakt in de trant van "Hey dikke" toen ik bij hun op bezoek kwam. Terwijl ik heel mijn leven met mijn gewicht geworsteld heb. En tijdens kerstavond zei ze alleen, het verbaasd me dat je nog in je kerstoutfits past, ondanks je buikje, je bent echt stralend zwanger. En later je krijgt een smaller gezicht, zorg je wel goed voor jezelf... Je doet het denk ik nooit goed.
gisteren
Ik vind het echt belachelijk dat mensen dit soort opmerkingen überhaupt durven te maken! Goed voor jezelf opkomen. Inderdaad de opmerking lekker terug kaatsen.
gisteren
Ik ben nooit vol geweest en krijg t regelmatig van mijn cliënten te horen, zowel man als vrouw.
Van alles zoals 'jij bent ook niet de dunste', 'ben je zwanger?' En van de week kreeg ik nog de opmerking dat ik ooit door een wc bril was gezakt, toen ik aangaf dat ik dat niet was begon hij te lachen en zei hij dat ik met mijn gewicht er wel doorheen zou zakken. Zijn vrouw heeft het toen notabene voor mij opgenomen.
Het is dus niet alleen vrouwen, maar denk wel net iets meer de oudere generatie. Maar dat kan ook mijn belevingswereld zijn
gisteren
Reactie op Zumbamama
Wauw heftig om dit te lezen en al helemaal om dat te horen. Deze mensen moe ...
Ja, ik vind het eerlijk gezegd ook echt heel erg pijnlijk. Maar het raakt me ook zo elke keer dat ik dichtklap en dus niks ervan zeg.
Nu ik zwanger ben gaan de opmerkingen daar weer over 'je hebt wel een behoorlijk buik dan al' en heb ik daarbij weer het gevoel iets fout te doen.
Wat ik me vooral bedenk is dat deze mensen niks van mij zijn dus niks voor mij betekenen in principe.
Voor jouw situatie lijkt me dat moeilijker, jij hoort het van familie. Dat is echt heel pijnlijk en gemeen, durf jij er wel wat van te zeggen of klap jij ook dicht?
gisteren
Je hoeft absoluut niet op je tong te bijten! Je mag altijd (met of zonder knipoog) laten weten dat je de opmerkingen niet waardeert.
Helaas zijn deze opmerkingen over zwangerschap in mijn ervaring pas het begin van ongevraagde en ongewenste negatieve opmerkingen. Nu over zwangerschap, straks over de baby, je opvoeding, en alles wat er nog meer maar kan.
gisteren
Mijn schoonbroer heeft er een handje van. Vervelende kerel, kan nooit vragen hoe t gaat, alleen zeggen "hey bolle, hey dikzak. zoooo wat een buik al!". Na meermaals aan te geven dat echt heel vervelend te vinden heb ik nu voor kerst een gezichtsmasker bij zn cadeau gedaan met de boodschap, "voor je lelijke gezicht".
Zo. Lekker.
gisteren
Reactie op M00nchild
Mijn schoonbroer heeft er een handje van. Vervelende kerel, kan nooit vrage ...
Hahahaha dit is helemaal mijn humor, hopelijk snapt ie de hint ook
gisteren
Dit is precies de reden waarom ik mijn schoonvader geen updates meer stuur. Ik vind het prima als mensen zeggen dat je het al kan zien (want dat kan je gewoon, hij ligt erg naar voren en ik ben zelf niet zo groot), of dat de kleine lekker groeit, maar opmerkingen als “Jezus wat een buik, weet je zeker dat ze je uitgerekende datum wel goed hebben” en dat soort dingen, die komen gewoon hard aan en vind ik ook gewoon echt niet prettig..
Dus helaas herkenbaar
gisteren
"weet je zeker dat het geen tweeling is?" zei een collega vorige week op de kerstborrel. Heel bizar dat mensen ineens de vrijheid voelen om opmerkingen over je lichaam te maken wanneer je zwanger bent. Blijf me er ook over verbazen. Niks van aantrekken hoor, je bent een mensje aan t bouwen!! 🥰
gisteren
Reactie op SchitterendeZonnewende702081
"weet je zeker dat het geen tweeling is?" zei een collega vorige week op de ...
Je wordt echt een soort gemeenschappelijk bezit als je zwanger bent. Aanraken, opmerkingen. Normaal zouden ze t niet doen maar nu opeens wel
18 uur geleden
Reactie op HartelijkeDageraad979202
Je wordt echt een soort gemeenschappelijk bezit als je zwanger bent. Aanrak ...
Vind dit dus ook bizar opeens hebben mensen zoveel te zeggen en zoveel verwachtingen. Merk dat ik er heel slecht op ga 🤣
9 uur geleden
Reactie op HartelijkeDageraad979202
Je wordt echt een soort gemeenschappelijk bezit als je zwanger bent. Aanrak ...
Dat was voor mij (en ons) ook een reden om grote dingen niet meer te gaan delen. Niemand weet bv het geslacht behalve wij, puur omdat vooral mijn schoonmoeder er zo bovenop zat allemaal dat ik er helemaal kriegel van werd.
Vind het echt heel bijzonder hoe mensen ineens een soort band voelen met jouw buik en lijf die er eerst niet was.
9 uur geleden
Reactie op Mae Britt
Dat was voor mij (en ons) ook een reden om grote dingen niet meer te gaan d ...
Echt hè! Daarvoor ben je ook niet obsessief bezig met andermans buik toch.. en het moment dat het kleintje er is doet dat er ook niet toe dus houd je opmerkingen voor jezelf en vraag liever hoe ik me voel en of het goed gaat