8 Reacties
2 maanden geleden
Haha shiiiiiit ik wist ook niet dat daar alcohol in zat 😂 maar je krijgt er gelukkig erg weinig van binnen. Ik denk dat je eerder omvalt van de hoeveelheid zout voordat je überhaupt iets merkt van de alcohol, mocht je het echt gaan drinken als het ware 😜
2 maanden geleden
Ik wist dit niet maar ik denk dat de 1.5/2% die in sojasaus zit niet heel veel schade aanricht omdat je er niet veel van eet (het is niet alsof je een glas sojasaus drinkt, je eet kleine beetjes bij de sushi). Dus ik zou me er niet super veel zorgen om maken! In veel fruitsappen zit van nature ook een beetje alcohol door de gist (0,5% procent max). Op ZwangerHap en online staat dat je het gewoon mag eten. Om extra voorzichtig te zijn zou je vanaf nu 0% sojasaus kunnen nemen, maar ik zou me geen zorgen maken over dat het eventueel schade heeft gedaan.
2 maanden geleden
Wat stom , ik heb helemaal nooit eerder aan die viseitjes gedacht die er omheen zitten. In de voorgaande zwangerschappen heb ik dit dus ook gewoon gegeten en van de week ook nog 🙈 oeps! Zal ook nog eens opletten met de Soya. Gelukkig drink je het idd niet in grote getalen weg. Gaan volgende week uiteten bij een all you can eat maar wel slim om ff na te vragen van die Soya ook. Ga maar vragen of ze wat kunnen maken zonder die eitjes erop😅
2 maanden geleden
Jeetje, daar zeg je me iets! Ik eet bijna dagelijks soya 😅 maar eens gied de fles bestuderen
2 maanden geleden
Als je uiteten zou gaan kan je het beste vragen om glutenvrije sojasaus, die is alcohol vrij.
8 uur geleden
Reactie op Anoukk98
Wat stom , ik heb helemaal nooit eerder aan die viseitjes gedacht die er om ...
Ik heb zojuist ook sushi met die eitjes gegeten, ben nu in paniek!! Hoe gaat t bij jou?