4 Reacties
12 uur geleden
Zou het helpen als je een slok water in je mond neemt en je dat er weer uit laat lopen? Ipv echt ‘tuffen’? Of triggerd dat ook?
Ik ben zelf tandartsassistente geweest en weet dat ze adviseren niet door te slikken vanwege de fluoride, maar poetsen zonder fluoride in de tandpasta is echt funest voor je tanden.
Ik weet dat fluoride pas schade aanricht als je echt een x aantal tubes tandpasta in 1 keer leeg eet.
Dus voor mijn gevoel moet het niet zo erg zijn als je het de aankomende periode doorslikt. Misschien dat het over een klein poosje ook beter gaat.
Als je wat langer niet hebt over gegeven zeg maar.
En als je het echt lastig vind wat betreft doorslikken kun je altijd je tandarts even bellen voor advies, misschien dat zij nog goede tips hebben ☺️
12 uur geleden
Geen herkenning, maar toevallig gebruik ik tandpasta die je mag doorslikken omdat er geen fluoride en bleekmiddel etc in zit. Is niet de goedkoopste (goedkoper in bundel, maar waarschijnlijk wil je er nu maar 1), maar misschien de moeite waard als je dan weer fatsoenlijk kan tandenpoetsen.
(Het is ook genezend, dus ik gebruik het ook als een soort zalf voor binnensmonds als ik op mijn wang gebeten heb ofzo. Random side info haha)
https://www.onsgezondheid.nl/products/forever-bright-tandpasta?gad_source=1&gad_campaignid=22996485282&gbraid=0AAAABBRl0RWlAD-Zt1mhtk9nFXnJr5fjw&gclid=CjwKCAiAlMHIBhAcEiwAZhZBUquo-CGbQHqVqZOGsCHLHSyHMsJ00zWwW37ThKbMqidcelCe6s7uwRoCYTQQAvD_BwE