8 Reacties

9 uur geleden

Deze mening deel ik volledig. Dit had ik op kantoor vlak voor de kerst. Mensen die denken ik ben niet te ziek ik kan nog werken en dan gewoon naar kantoor komen. Daardoor zat ik de week voor kerst en met kerst ziek thuis en heb ik niet kunnen genieten.. beetje jammer dat alle regels rondom COVID nu een beetje verdwenen zijn en er geen rekening gehouden wordt met de mensen met een verminderd immuunsysteem

8 uur geleden

Iedereen is deze tijd ziek. Als je niet ziek wilt worden, moet je zelf thuis blijven of de griep prik moeten halen. Je kan al iemand besmetten zonder dat je zelf symptomen hebt of al beter bent. Dus ja… voorkomen kan je nooit.

8 uur geleden

Je bent boos en teleurgesteld omdat je het gevoel hebt dat men geen rekening met je heeft gehouden. En daarnaast baal je omdat je al je plannen voor dit weekend hebt af moeten zeggen. Dat is helemaal logisch. Je hebt nu eenmaal een verminderd immuunsysteem als je zwanger bent. Ook als mensen gedeeld zouden hebben dat ze niet fit zijn (wat veel mensen zijn rond deze tijd) gaan de virussen evengoed rond. Wat al eerder is gezegd, je kunt het niet voorkomen, al helemaal omdat mensen eerder besmettelijk zijn dan ziek, tenzij je ervoor kiest jezelf helemaal te isoleren. Je kunt doen wat binnen je mogelijkheden ligt (qua hygiëne, voedselbereiding etc), maar ergens houdt het op. Stress (wat bij mij speelt bij veel sociale gelegenheden of drukte) verminderd daarbovenop ook je immuunsysteem en vertraagd het herstel. Straks met een baby/dreumes/peuter nemen ze ook alle virussen voor je mee. Probeer voor nu je rust te pakken, zo te horen heb je het ook echt wel druk gehad. Dan kun je straks hopelijk weer fris en fruitig het nieuwe jaar in. 😘✨

6 uur geleden

Hier helaas allemaal buikgriep, alle kinderen aan t spugen en ouders tot nu toe alleen beroerd, helaas was niemand ziek van te voren dus voorkomen kun je toch niet! Jezelf goed verzorgen en snel de griepprik halen als je bang bent om de griep te krijgen!😊 Helaas denk ik vast een goede voorbereiding voor straks, gelukkig worden onze kindjes in mei verwacht dus qua griep etc zitten we wel redelijk goed! Maar die nemen straks ook alles overal vandaan mee. Hier ook een kindje op het kdv en de basisschool dus we slepen ook alles wat er heerst mee naar binnen😅

6 uur geleden

Ik snap dat je baalt. Maar je kan niet verwachten dat anderen rekening houden. Grote kans dat ze er niet bij stilgestaan hebben en het ook niet als zo iets groots zien als jij. En ik denk dat dit soort situaties veel vaker zullen voorkomen. En straks zul je zelf met de kleine om de haverklap verkouden zijn en zit je misschien volgend jaar zelf snotverkouden aan het diner. Het griepseizoen is eenmaal begonnen en enige manier om het niet te krijgen is binnen blijven.

5 uur geleden

Ik vind inderdaad dat het best even gedeeld had mogen worden. Dan had je bijvoorbeeld niet kunnen groeten en wat afstand kunnen houden. Voorkomen is helaas onmogelijk maar ik begrijp je punt. Beterschap 🤍

4 uur geleden

Ik snap je boze gevoel hoor. Ben het met iedereen eens dat het nou eenmaal griepseizoen is en je het niet volledig kunt voorkomen, maar ik verwacht ook van de mensen dicht om mij heen dat ze het zeggen als ze ziek zijn. Het niet altijd kunnen voorkomen en het opzoeken vind ik namelijk zelf 2 verschillende dingen. Ik moet ook wel bekennen dat ik het sowieso altijd vervelend vind als mensen ziek langs komen, alsof een ander erop zit te wachten om ook ziek te worden 😂 en dan zit er natuurlijk wel verschil in een beetje verkouden of echt grieperig. Maar als je grieperig bent blijf dan lekker thuis haha. Dus tips, nee helaas kun je er nu niks meer aan doen behalve goed voor jezelf zorgen en goed uitzieken. En wellicht helpt het om uit te spreken dat je het fijn had gevonden om te weten als er mensen ziek zijn. Beterschap!

4 uur geleden

Ik vind het een lastige, want wat is ziek? Ik vind niet dat iedereen die verkouden is dit moet melden aan mij. Het is nu eenmaal het griepseizoen en er dwarrelt vanalles in de lucht. Ik verwacht niet van mensen dat ze mij melden als ze ergens last van hebben. Overigens ben je al voor je klachten krijgt besmettelijk, dus dat maakt het ook lastig. Die kleintjes zijn straks zowat chronisch verkouden. Ik snap dat je baalt, maar de kans is veel groter dat jij elders dit al opgelopen hebt dan bij kerst bij de familie: de incubatietijd is vaak een paar dagen voor je klachten krijgt. Ik denk, en wat ik van mezelf herken in veel situaties, dat in dit geval hormonen ook niet bijdragen aan het hele gevoel.