11 Reacties

2 dagen geleden

Wij doen wel geboortekaartjes, omdat we het zelf leuk vinden. We zetten er geen uitnodiging op om langs te komen, omdat we inderdaad ook niet zitten te wachten op bezoek van alle ooms en tantes. Een digitaal kaartje lijkt me een mooi alternatief! Je kunt eventueel een hele kleine oplage geboortekaartjes doen voor de mensen die dichtbij jullie staan. Ook leuk om te bewaren voor de kleine later!

2 dagen geleden

Ik lees even mee, zit met hetzelfde.. we hebben een ontzettend grote kring, maar ben niet van plan om 100 kaartjes te gaan versturen, vind het ook zonde aangezien het bij de meeste met een week weer in de oud papier bak ligt! Ik denk ook na over een digitaal kaartje, ik zag dat je bij savemydate een digitaal kaartje kan kopen en die zelf kan aanpassen! Maar zie ook wel leuke filmpjes voorbij komen, lastig hè!!

2 dagen geleden

Ik stuur alleen geboortekaartjes naar degene die echt belangrijk zijn. Gezien de grote van onze familie waarvan ik het merendeel vrijwel nooit zie, stuur ik hen een digitale variant. Denk persoonlijk dat je in deze echt moet doen wat voor jou/jullie goed voelt en geen rekening hoeft te houden met andermans wensen

2 dagen geleden

Wat is dan je doel van het digitale kaartje? 🙈 want eerlijk gezegd zit je dan nog steeds met ‘naar wie versturen + geen ongewenst bezoek’

2 dagen geleden

Reactie op Asella

Wat is dan je doel van het digitale kaartje? 🙈 want eerlijk gezegd zit je ...
Denk dat ik die stuur in een groepsapp van de familie en dan alleen de voorkant vh kaartje. Zit ook niet te wachten op visite van mensen die hier normaal nooit komen 😂

2 dagen geleden

Wij maken een geboortewebsite! En sturen onze families/vrienden een code om die (beveiligd) te bezoeken. Daarop staat ook bijvoorbeeld onze kraamcadeauwensenlijst als een soort webshop. We willen namelijk geen plastic troep in huis en liefst tweedehands cadeaus.

2 dagen geleden

Reactie op SierlijkeEik068954

Wij maken een geboortewebsite! En sturen onze families/vrienden een code om ...
Oh ik vind het wel een heel lief idee, een website in bijvoorbeeld een blog vorm met een foto/filmpje van elke dag in de eerste week met een klein verhaaltje erbij. Kan je zo persoonlijk maken als je wilt en kan de kleine later ook nog zien. Wel iets meer werk maar voelt echt als een goede vervanger en minder awkward dan een digitaal kaartje? Kan mijn persoonlijke gevoel zijn hoor, maar ik ben wel een beetje van het doe het goed of niet.

2 dagen geleden

Reactie op Lovi12

Ik lees even mee, zit met hetzelfde.. we hebben een ontzettend grote kring, ...
Wij hebben met onze bruiloft the green envelope gebruikt. Zij hebben ook geboortekaartjes: https://www.greenvelope.com/nl/designs/baby

2 dagen geleden

Reactie op SierlijkeEik068954

Wij maken een geboortewebsite! En sturen onze families/vrienden een code om ...
Ja ik zeg dat ook bewust tegen iedereen; graag alleen tweedehands cadeautjes. Of ervaringscadeau. Mag iets zijn wat je hebt liggen, of van de kringloop of Marktplaats. En ik geef ook voorbeelden, bijv prentenboeken. Ervaringscadeau kan dierentuin abbo zijn. En mijn favo kraamcadeautje wat ik ook kreeg van paar collega's: een lekkere gezonde maaltijd. De één had lasagna voor 2 dagen gemaakt, de ander heerlijke soep. Love it! Bij de verjaardagen van de oudste twee doe ik dit ook altijd trouwens. Is voor sommige ouders wel beetje apart, maar er waren er ook die het inspirerend vonden. Ze kregen bijvoorbeeld een leuk boek, een stapel Donald Ducks, knutselspullen, twee kaartjes voor een trampolinepark, enz. Een betere wereld begint bij jezelf 🌏

gisteren

Wij kwamen er voor de eerste niet uit wat we mooi vonden en toen was mijn pittige bevalling + nog pittigere kraamweek daar en zijn we het gewoon vergeten. We hadden immers toch iedereen al persoonlijk, via de telefoon of via de socials op de hoogte gebracht. Toen voelde het ook zo dom. We hadden gewoon een mooie foto van haar gemaakt om digitaal te versturen. Daarnaast betaal je er een godsvermogen voor en gooit bijna iedereen hem binnen twee weken bij het oud papier… Dit deden we bij de tweede ook (want een geboorte niet bij de eerste en wel bij de tweede is ook gek) en gaan we nu bij de derde ook zo doen. Er waren mensen (lees ouders/grootouders) die er wat van vonden maar ook heel veel begrip gekregen… dikke prima dus!

7 uur geleden

Voor mijn zoon hadden we enkel de mensen een kaartje gestuurd die voor ons belangrijk is. De rest van de familie hoort het wel Via via. Wij hadden volgens mij 25 Kaartjes in totaal verstuurd. (Wat wij eigenlijk al veel vonden)