44 Reacties
4 weken geleden
Als eerste, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! 馃グ
Borstvoeding mama hier馃ぃ
Ik heb mijn oudste 2 jaar mogen voeden.
Wat ik deed toen ze nog een pasgeboren baby was, was haar een "droomvoeding" geven. Dit werkte voor mij het makkelijkst en kreeg ze wel haar melk binnen.
Als ze niet op mijn tepel reageerde door haar mondje open te doen, drukte ik wel eens een druppel (lees, waterfall, heerlijk die postnatrale hormonen) melk uit mijn borst.
Door de geur van mama melk deed ze dan vaak toch haar mondje open en hapte ze aan.
Let hierbij wel op dat je zoontje drinkt, en niet je tepel als "speen" gaat gebruiken.
4 weken geleden
Reactie op MargotD-C
Hier meteen een tegenstrijdige vraag dan. Ik heb er geen ervaring mee.
Maar ...
In de eerste week is het aan te raden wel minimaal elke 3-4 uur te voeden, mede om de borstvoeding op gang te krijgen en baby鈥檚 vallen de eerste week vaak af doordat ze ineens alles zelf moeten doen dus hebben ze die voeding elke 3-4 u zeker nodig! Op verzoek bedoelen we dan mee dat als ze eerder zelf komen, dit uiteraard ook zeker mag! Een baby die ineens uren lang doorslaapt in de eerste week zou een teken kunnen zijn van suffigheid/energie besparen.
4 weken geleden
Reactie op MargotD-C
Maar ...
Ik mag max 3 uur er tussen, maar dat is vanwege zijn geboortegewicht. Als hij eerder komt is dat ook goed. Dit gebeurd nu wel sinds vannacht. Echt het idee dat ie elke uur ongeveer wilde drinken馃槄 Mijn andere zoontje mocht al gelijk 1x langer ertussen (eerst 4 dan 5 en steeds langer) vb in de nacht. Maar ze moeten wel x aantal keer drinken per 24 uur. Dus dan moet er ook weer niet teveel tussen zitten
3 weken geleden