42 Reacties

3 dagen geleden
Hee!!
Ik ben zo ontzettend moe… ik ben nu 7+5. Ik werk full time maar merk dat dat op het moment enorm veel is. Verder had ik veel last van krampen maar dat is nu wel ver weg. Wel last van gevoelige borsten.

3 dagen geleden
Hier accountant. Fysiek rustig.maar mentaal wel vermoeiend. Ben echt doodop na een dag van 9 uur werken wel 😅😂

3 dagen geleden
Reactie op rgerri
Hoi!
Ohhh jaa dat geloof ik meteen 🥺 Hopelijk voel je je straks weer wat m ...
Ja wel een paar weken. Ik had er ook obstipatie problemen bij. De krampen kwamen ook vooral na het eten. Nu zo heel af en toe nog een soort menstruatie kramp.

3 dagen geleden
Reactie op Charlotte281990
Hier accountant. Fysiek rustig.maar mentaal wel vermoeiend. Ben echt doodop ...
Leuk! Hier fiscalist en werk nog 36 uur met 3 kids (4x9). Vind het deze zwangerschap echt mega vermoeiend. In de middag kan ik m’n ogen bijna niet openhouden haha 😂🫠. Ben blij als het 1e trimester straks voorbij is

3 dagen geleden
Hier morgen 8 weken, dus morgen ook de eerste officiële echo. Wij vinden het heel spannend nadat wij vorig jaar een bbz hebben gehad. Ik heb mega veel klachten, dus ik heb het gevoel dat het wel goed zit. Maar ik ben zelfs zo vermoeid dat ik net een ochtend kan volhouden op het werk en dan de rest van de dag op de bank lig.. ik ga er nog heel erg tegenin merk ik..

3 dagen geleden
Hoi, ik ben teamleider bij de gemeente en werk 36 uur waarvan 3x6 en 2x9 en ik sta altijd om 6.00 uur op om zo vroeg mogelijk te beginnen. Ik ben nu 6 weken zwanger en kan me totaal niet concentreren en begin nu al dingen te vergeten terwijl ik normaal een super geheugen heb. We hebben al een dochtertje van 3 waardoor er ook echt minder tijd is om te rusten. Bij de vorige zwangerschap kreeg ik veel last van de hele dag zitten maar toen werkte ik nog 4x9 dus ik hoop dat het nu minder zal zijn

3 dagen geleden
Reactie op Moos91
Leuk! Hier fiscalist en werk nog 36 uur met 3 kids (4x9). Vind het deze zwa ...
Ja ik werk langere dagen zodat ik woensdagnamiddag thuis ben dua 38 uren week. Maar hetzelfde. Je moet zo gefocused werken pfieuw. Ga ook blij zijn als dat betert

3 dagen geleden
Ik ben jurist bij een accountantskantoor, 36 uur op papier, ene week 40 en andere 32. Maar merk wel dat ik ook erg vermoeid ben en soms minder scherp. Daarnaast vrij lange reistijd, tussen 1 uur 10 minuten en 1,5 uur, dus best lange dagen. Thuiswerken is wel een uitkomst! En ben rond 7/8 weken nu. Morgen eerste echo. Maken jullie hier al gebruik van, extra pauze en rustruimte? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap#:~:text=Recht%20op%20aangepast%20werk%20tijdens,uw%20werkzaamheden%20zoveel%20mogelijk%20beperken.

3 dagen geleden
Ik werk in de gehandicaptenzorg en merk dat zowel de fysieke belasting als de wisselende tijden me al wel erg veel moeite kosten. Gelukkig is mijn leidinggevende op de hoogte en probeert ze mee te denken waar kan, maar iets anders qua functie of thuiswerken of eerder weg oid is in mijn werk helaas niet mogelijk. We proberen er maar het beste van te maken en zien hoe lang dit goed gaat! Vandaag 7+1, morgen de eerste echo 🤩

3 dagen geleden
Reactie op GrappigeVuurwerk746806
Ik ben jurist bij een accountantskantoor, 36 uur op papier, ene week 40 en ...
Ja ik maak wel gebruik van die extra pauze/rusttijd. Mijn werkgever weet nog niet dat ik zwanger ben, maar ik weet wel dat ik er recht op heb. Ben een keer iets later begonnen, een andere keer wat langer middagpauze genomen. Het maakt me niet minder productief, eigenlijk juist productiever merk ik, omdat ik daarna meer energie heb.
Gelukkig kan ik mijn werk makkelijk zelf indelen, dat is heel fijn nu.

3 dagen geleden
Morgen start ik met mijn nieuwe baan als beleidsmedewerker bij een provincie (36 uur p/w). Daar maak ik me best wat zorgen over. Ik hoop dat ik me in mijn proeftijd (van 2 maanden) voldoende kan laten zien, zeker als ik me niet optimaal voel. Daarnaast voelt het ongemakkelijk om mijn (eerste) zwangerschap in een nieuwe werkomgeving te beleven. Ik weet nog niet wanneer ik het beste aan mijn werkgever kan melden dat ik zwanger ben. Hopelijk valt alles snel op zijn plek.

3 dagen geleden
Ik werk drie dagen als leerkracht basisonderwijs, maar het is best wel pittig. Ik ben nu bijna acht weken zwanger van de tweede en ik ben continu emo, misselijk, al een soort krampen/ harde buiken achtig, heel vermoeid. Ik geef dertig kinderen les aan een combigroep, en dat is aanpoten momenteel... 😅
Vandaag een conflict met een moeder van een kind wat eigenlijk nergens over ging. Ik moest keihard huilen 😂
Overmorgen eerste echo, ben benieuwd, zo'n zin in!!!

3 dagen geleden
Reactie op Charlotte281990
Hier accountant. Fysiek rustig.maar mentaal wel vermoeiend. Ben echt doodop ...
Ik zit zelf ook in de audit en ben nu 6 weken. Vermoeidheid heb ik ook ontzettend last van. Hoe ga jij daar mee om tijdens busy season?

3 dagen geleden
Ik werk in de kinderopvang, ik probeer on opgemerkt wat meer te gaan zitten met de kids, kids veel meer zelf te laten doen (die dat kunnen uiteraard)
Probeer geen kids meer te tillen die gemakkelijk zelf kunnen lopen, m’n collega’s weten het nog niet. Kan niet wachten tot ze het wel weten en ik echt even kan zeggen, ik ga ff zitten 😳

3 dagen geleden
Herkenbaar wat de meeste zeggen. Ik ben HR adviseur voor 1 kantoor en 2 fabrieken. Merk dat ik minder scherp ben als normaal, soms minder kan hebben van mensen. Werk 4x9 en met elke dag file erbij is het echt pittig nu. Gelukkig wel 1 dag om bij te komen en middagdutjes te doen..

3 dagen geleden
Reactie op vanille_a
Ik ben ook accountant en ik ben totaal niet scherp wat niet zo handig is 😂 ...
Lastig he haha