6 Reacties

gisteren

Mijn eerste (eind okt geboren) vond een slaapzak fijner. Hij bewoog teveel en trapte een deken steeds af. Maar ieder kind is anders natuurlijk. We hadden een echte dikke wintervariant en een iets dunnere slaapzak. Hij was destijds echt een kacheltje dus de dikke was te warm voor hem, maar is altijd even proberen wat voor jouw kleintje werkt. Je kan natuurlijk ook met laagjes werken. Ik zou minimaal 2 slaapzakken hebben voor het geval van spugen/ontlasting langs de luier. Dan heb je er altijd nog ene reserve voor als het in de was zit.
Hier bij beide begonnen met een dekentje en met 1-2 maanden overgestapt op een slaapzak! Ga dat nu weer doen.
Ik ben van plan een slaapzakje te nemen. Maar ik volg even voor andere moeders en hun ervaringen

gisteren

Reactie op justmelikealways

Hier bij beide begonnen met een dekentje en met 1-2 maanden overgestapt op ...
Hier net zo, vooral lekkere warme wollen dekentjes in het begin. Daarna over op slaapzakje!

gisteren

Wij verwachten ook onze eerste kindje in november, ik heb beide, een dekentje en 2 slaapzakjes(1 dikke en 1 dunnere met afneembare mouwen). Ik wil proberen om het in de nachten en bewuste slaapjes in de Slaapzak te leggen met een dun lakentje er over (indien dit nodig is kwa warmte) en de tussendoor slaapjes laat ik aan het moment over wat er op dat moment makkelijk is. Ik denk vooral dat het kijken is naar wat de kleine "aangeeft" of hoe hij/zij aanvoelt.

gisteren

Ik heb van de 1e nog alles liggen en dat ga ik gewoon nog een keer gebruiken. Niet helemaal de kleur wat bij roze past maar ik vond het gehannes met lakentjes en dekentjes zo een gedoe. Wij hadden de love to dream slaapzak en dat was echt een uitkomst. 1e sliep heel onrustig en moest eigenlijk ingebakkend worden. Hij maakte zichzelf iedere keer wakker en daar schrok hij heel erg van. Inbakeren met de pacco piccolo vond hij echt 3x niks(op advies van het consultatiebureau, heb ze wel nog bewaard. 2e hands waren ze te betalen nieuw is niet te doen) Bij die love to dream zitten de armpjes omhoog en kan die die nog redelijk vrij bewegen. Ik ga nu wel weer eerst starten met de lakentjes en de dekens en als dat niet werkt kijken wat ze zijn vind. Heb bij de 1e wel gemerkt dat je veel kan kopen wat toch niet werkt achteraf en echt zonde van het geld is. Heb je iets nodig is het zo in huis!