15 Reacties

vorige maand

Gewoon de gene kiezen die het beste aanvoelt, als je het toch niks vind kan je gewoon wisselen

vorige maand

Ik heb in oktober een miskraam gehad. Omdat het de eerste zwangerschap was en we het nog maar net wisten heb ik een verloskundige in de buurt gebeld. Ze waren ontzettend lief, staan me altijd te woord en hebben me na de tijd meerdere keren gebeld voor nazorg. Nu weer pril zwanger, veel vragen en dezelfde praktijk gebeld. Ze zijn super geduldig en heb er een heel fijn gevoel bij. Waar ik het gevoel heb dat ik ‘zeur’ teveel vraag, bellen hun me de volgende dag op om te vragen hoe het is. Je bent altijd vrij om ‘gewoon’ een praktijk te contacteren. Kijk wat je gevoel erbij is en ga af op je gevoel!

vorige maand

Ik heb bij mn vorige zwangerschap maar gewoon de bovenste op google gebeld hahaha, ik was zo overvraagd door het hele gebeuren dat ik echt geen keuzes kon maken over wat dan ook. Uiteindelijk niet het dichtste bij, maar wel een heel prettige ervaring, dus nu weer daar!

vorige maand

Meest praktische: een praktijk waarbij alles in één zit en naast het ziekenhuis waar mijn man werkt en met eigen parkeergelegenheid. Tijdens het eerste telefoongesprek vanmorgen voelde het goed aan.
Ik heb hetzelfde, geen idee waar je op moet letten en welke diensten of service ze het beste kunnen hebben…. Ga ik voor dichtbij.. of voor kwaliteit… reviews.. het liefst vroeg ik het aan de buren maarja ik wil het nieuws nog niet delen. Ben jij er inmiddels uit?

vorige maand

Ik had op de site van mijn zorgverzekering gekeken met wie ze een contract hebben en toen degene dichtst bij huis. Website gecheckt en had ik een goed gevoel bij

vorige maand

Het meeste is al gezegd. Maar ik zou op je gevoel afgaan. Misschien dan voor degenen die dichtbij is. Wat ik vooral belangrijk vond deze keer, dat ze er alles hebben en dat ik er de 20weken echo kan doen. Kon ik bij mijn vorige praktijk namelijk niet

vorige maand

Ik heb het best praktisch aangepakt, omdat ik daarvan houd. Ik heb een drietal praktijken gebeld en dezelfde vragen gesteld. Deze vragen heb ik samen met mijn vriend opgesteld. Ik vond het bijvoorbeeld belangrijk dat ze avondspreekuur hebben, ik wilde weten hoeveel verloskundigen er zijn, wat de telefonische bereikbaarheid is, of ze kraamzorg leveren etc. Uiteraard heb ik ook de reviews van elke praktijk gelezen. Ik heb daardoor vol vertrouwen 1 praktijk gekozen.

Reactie op Romyice25

Het meeste is al gezegd. Maar ik zou op je gevoel afgaan. Misschien dan voo ...
Wat is ‘alles’?
Ik heb juist gekozen voor een praktijk met 1 op 1 begeleiding omdat ik geen verassing wil bij de bevalling over wie er dan bij mijn bed staat. Ook zal mijn verloskundige (tevens ook Doula) de gehele bevalling zelf begeleiden ook in het ziekenhuis (tenzij het een medische complexe situatie wordt). Voor een 1 op 1 praktijk betaal je wel zelf bij omdat verzekeraars de volledige kosten niet dekken. Ik ben pas 9 weken dus let’s see hoe het verder allemaal loopt.

vorige week

Ik ging voor een praktijk die vroege echo’s deed. Dit vond ik zelf heel waardevol omdat we een verleden hebben met veel miskramen. Daarnaast had het goede reviews (5.0 op honderden reviews) dus de keuze was makkelijk gemaakt 🤭

vorige week

Een praktijk met weinig gezichten, welke visie aansluit bij wat mijn idee/beeld was. Ik vond het vooral belangrijk dat IK me gezien voelde, geen nummertje oid. Persoonlijke zorg in een enorm spannende en belangrijke periode. Voor ons een goede keuze geweest! Gaan nu weer voor deze praktijk.

vorige week

Reactie op VerstandigeCyclaam728316

Ik heb juist gekozen voor een praktijk met 1 op 1 begeleiding omdat ik geen ...
Dit lijkt mij ook heel fijn! Helaas in regio Veenendaal was er geen 1 mans praktijk te vinden :( dus zit in een team met 4 verloskundigen

vorige week

Tweede zwangerschap: ga weer voor een caseload verloskundige waarbij je dus één (maximaal twee) vaste gezichten hebt. En wil graag weer zo natuurlijk mogelijk bevallen dus kijk naar hun visie hierin (zijn ze bekend met handsoff bevallingen en durven ze dat aan). Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Belangrijkste is een prettig gevoel!

vorige week

Ik heb de verloskundige gekozen die het dichtste bij zit. Ik zal haar toch niet zoveel zien, aangezien ik medisch ben. Maar mocht ik er toch heen moeten, dan is het lekker dichtbij