18 Reacties

3 weken geleden

Ik maakte een foutje ik had 8 maart een positieve test. Niet februari natuurlijk

3 weken geleden

Hi, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap 💕 als je 8 maart positief testte en hij nu wel knalt is 2 april voor normaal wel iets vroeg, maar zul je zeker wel de 6,5 week voorbij zijn. Ik had vandaag m'n eerste positieve test (niet eerder getest), maar ben vrijdag 4 weken. Ik heb op 1 april met 6,5 week de eerste echo gepland staan

3 weken geleden

Reactie op KvG92

Hi, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap 💕 als je 8 maart positief ...
Dankjewel voor het meedenken ik waardeer dat zo erg! Dus de echo is wel vroeg maar wel ok? Ik ben beetje bang voor teleurstellingen als ik hem niet verlaat. Aan de andere kant kijk ik er ook zo naar uit. Ben hoe dan ook wel heel erg emotioneel en uit balans dus alles voelt 'groot'. Ik denk dat dat erbij hoort haha.

3 weken geleden

Reactie op Mc7

Dankjewel voor het meedenken ik waardeer dat zo erg! Dus de echo is wel vro ...
Met je verhaal verwacht ik dat wel echt al een stukje verder bent dan ik. Mijn menstruatie in januari was van 16 tm 20 januari en de cyclus daarna was bij mij 29 dagen. Dat zou dus betekenen dat je +/- een week verder moet zijn dan ik. Dus dan zul je met de echo al 7,5 week zijn. Dat is echt een mooi termijn waarbij je een kloppend hartje zou moeten hebben. Bij ons doen ze de echo's standaard met ongeveer 8 weken, die van mij is dus bewust vanwege m'n verleden met 6,5 week

3 weken geleden

Dit klinkt gigantisch herkenbaar… wij gebruiken sinds 14-2 geen voorbehoedmiddelen meer, 4 maart testte ik negatief, 8 maart had ik een eerste hele lichte positieve test in handen en gister clearblue 1-2 weken…. Laatste menstruatie was giga kort maar rond 4 februari begonnen. Foto is de test oploop tussen gister en vanochtend… dus ik heb de verloskundige gebeld en mag 1-4 komen en dat is geen grap… vind het zo spannend, bijna te mooi/snel om waar te zijn…

3 weken geleden

Reactie op KvG92

Met je verhaal verwacht ik dat wel echt al een stukje verder bent dan ik. M ...
Enorm bedankt voor het meedenken!

3 weken geleden

Reactie op Erikaaaatje

Dit klinkt gigantisch herkenbaar… wij gebruiken sinds 14-2 geen voorbehoedm ...
Jeetje spannend is het zeg! Je hebt wel hele mooie testen. Hou je me op de hoogte?

3 weken geleden

Gefeliciteerd! Waarschijnlijk was je laatste menstruatie 8 of 9 februari en vanaf dan reken je je zwangerschap. Dan ben je 1 april ruim 7 weken zwanger en dat is een mooie tijd voor de eerste echo!

3 weken geleden

Reactie op Noenoe88

Gefeliciteerd! Waarschijnlijk was je laatste menstruatie 8 of 9 februari en ...
Spannend zeg. 't voelt zo extreem snel! De VK zei maandag dat ik 4 weken 3 dagen zou zijn en morgen dus 5 weken. Dat voelt zo onecht maar misschien is het gewoon even wennen aan een rekensom. Idk...

3 weken geleden

Reactie op Mc7

Spannend zeg. 't voelt zo extreem snel! De VK zei maandag dat ik 4 weken 3 ...
Ja geniet er lekker van want het is zo voorbij hè! Zij rekenen inderdaad dan vanaf 8 februari, op je tweede echo (10 weken echo) stelt de echoscopiste officieel vast wat de uitgerekende datum is. En de eerste 2 weken van de zwangerschap ben je eigenlijk nog niet zwanger maar dat is de reis van je eitje naar de baarmoeder.

3 weken geleden

Ik snap het bij mezelf ook niet haha. Eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 20 januari. Mijn cyclus houd ik al sinds de bevalling van m’n zoontje niet meer bij, maar is wel regelmatig (30 of 31 dagen dacht ik al jaren). Op 25 maart heb ik een afspraak en wil echt niet dat ze een inwendige echo gaan doen wat bij de eerste wel zo ging. Toen ik het raar vond om daar m’n broek om laag te doen, vond de VK bij de eerste echo het super raar. Ze vroeg meteen of ik seksueel misbruikt was. Ik dacht echt w*f? De app zegt dat ik 7+4 ben Zou dat kloppen?

3 weken geleden

Reactie op vanille_a

Ik snap het bij mezelf ook niet haha. Eerste dag van mijn laatste menstrua ...
Ja dan klopt die ruime 7 weken wel! Gek hé? Moet er ook aan wennen. Oei ja die inwendige echo is natuurlijk voor iedereen anders.. Bij de ene lukt 't uitwendig en de ander helaas niet. Ik denk alleen inderdaad dat het niet handig is dat ze meteen uit gaat van een misbruik. Ik kan het me van me eerste echo niet meer herinneren. De geslachtsecho was wel inwendig omdat de kleine met de beentjes dicht gevouwen zat. Maar die 7 weken echo kan ik me niet meer heugen hoe dat ging. Is dat altijd zo?

3 weken geleden

Reactie op vanille_a

Ik snap het bij mezelf ook niet haha. Eerste dag van mijn laatste menstrua ...
Een inwendige echo is omdat het met 7 weken nog zo klein is dat het niet met een buikecho te zien is. Je kan aangeven dat je liever wacht tot de 10 weken echo, en mocht ze daar alsnog een inwendige echo willen maken, kun je altijd aangeven dat je dit niet wilt. Het komt vaak voor dat iemand seksueel misbruikt is en daarom geen inwendig onderzoek wenst. Dus zo raar is de vraag niet, juist fijn dat er rekening mee gehouden wordt. En als je vanaf 20 januari rekent ben je inderdaad ruim 7 weken zwanger.

3 weken geleden

Reactie op Mc7

Ja dan klopt die ruime 7 weken wel! Gek hé? Moet er ook aan wennen. Oei ja ...
Meestal wel bij 7 weken. Maar die echo wordt ook niet altijd aangeboden. Ik geloof bij zwangerschappen boven een bepaalde leeftijd, eerdere miskramen of bepaalde afwijkingen.

2 weken geleden

Reactie op Noenoe88

Een inwendige echo is omdat het met 7 weken nog zo klein is dat het niet me ...
Maar ik kan toch ook gewoon preuts zijn.. dan is die vraag wel raar namelijk

2 weken geleden

Reactie op vanille_a

Maar ik kan toch ook gewoon preuts zijn.. dan is die vraag wel raar namelij ...
Ja als jij het een rare vraag vind mag dat. Ik vind het alleen maar fijn dat ze het vragen voor de vrouwen die het wel meegemaakt hebben.

19 uur geleden

Reactie op Noenoe88

Meestal wel bij 7 weken. Maar die echo wordt ook niet altijd aangeboden. Ik ...
Hi! Kom we toch even op terug. Ik heb bij mijn eerste een uitwendige echo gehad op 7 weken en gister ook. Het hoeft dus niet altijd 🤗

18 uur geleden

Reactie op Mc7

Hi! Kom we toch even op terug. Ik heb bij mijn eerste een uitwendige echo g ...
Daarom zei ik ook meestal wel, hoeft niet altijd dus. Ze proberen sowieso eerst uitwendig. Maar super fijn!! Gefeliciteerd!!