9 Reacties

gisteren
ik heb met 7+ een inwendige echo gehad en heb dit ook bij vk gevraagd en nee kan geen negatieve invloed hebben op zwangerschap dat zei ze

gisteren
Het lijkt me niet dat een inwendige echo negatieve invloed kan hebben op de zwangerschap, gemeenschap heeft dat ook niet en anders zouden ze niet meestal aan het begin een inwendige echo doen denk ik.
Bij mijn 2 dochters heb ik geen inwendige echo gehad, meteen gewoon via mijn buik. Nu bij de 3e loop ik bij een andere praktijk en zij gaven uit zichzelf aan dat ik er vanuit moet gaan dat de echo nu uitwendig zal zijn. Ligt dus denk ik aan de praktijk. Maar ook de omvang van je buik en volle of lege blaas etc

gisteren
Je zou altijd aan kunnen geven dat je het echt spannend vind en liever eerst uitwendig probeert. Mochten ze het niet goed genoeg kunnen zien kunnen ze altijd overgaan op een inwendige echo.
Voor uitwendig word een volle blaas geadviseerd en voor inwendig een lege blaas volgensmij. Misschien kan je proberen met een volle blaas heen te gaan, mocht uitwendig niet lukken kan je vast even plassen en inwendige echo proberen

gisteren
Als je heel veel drinkt en niets uitplast is een normale echo gewoon goed te zien.