39 Reacties

2 dagen geleden
Ik heb zojuist suprimal genomen, het doet wel wat voor mij maar het haalt het niet compleet weg, het is leefbaar. Nou moet ik zeggen dat ik niet veel last heb van misselijkheid nog, ik ben momenteel 5+4. Hoever ben jij?

2 dagen geleden
Ik zit op 7+3 en sinds een week is het wel extreem. Beïnvloed nu heel erg je leven, dus twijfel of de huisarts te bellen maar was even benieuwd of die medicatie bij veel wel werkt

2 dagen geleden
Ik gebruik emasafene, 3x per dag en dan echt om de 8 uur stipt innemen. Het helpt mij enorm, niet meer misselijk, heb weer eetlust en ben een stuk leefbaarder!

2 dagen geleden
Hier ook emesafene, begonnen met iedere avond en vanaf morgen in overleg met de huisarts ochtend en avond. Het haalt de scherpe randjes er een beetje vanaf, maar nog steeds de hele dag door misselijk. Hopelijk maakt dat tweede pilletje verschil!
Tijdens m'n eerste zwangerschap ook emesafene gebruikt, maar toen was alleen een pilletje 's avonds voldoende.

2 dagen geleden
Ja ik heb afgelopen dagen ook 2 keer overdag geslapen, kost zoveel energie als je elke keer maar iets probeert naar binnen te krijgen. Ga morgen toch maar even bellen en hopen dat medicatie iets verlichting geeft

2 dagen geleden
Ik gebruik emesafene savonds en smorgens alleen word er super suf van. Helaas nog steeds erg misselijk en gewoon maagpijn van het overgeven.
Vandaag suprimal genomen sochtends en hierdoor was ik minder suf en voelde ik me wel beter vandaag.
Maar einde van de dag als de vermoeidheid weer binnen komt begint het weer direct met overgeven 😭
Helaas geen succes verhaal tot nu toe

2 dagen geleden
Reactie op MargotD-C
Ik gebruik emesafene savonds en smorgens alleen word er super suf van. Hel ...
Wat heftig zeg! Krijg je emesafene op recept? En hoeveel weken zwanger ben je nu?

2 dagen geleden
Ik heb m'n vorige zwangerschap ook emesafene gebruikt, werd er zelf niet moe van en daarmee was het qua misselijkheid deels onder controle. En soms gebruikte ik inderdaad ook metoclopramide. Maar ik heb uiteindelijk ook tot het einde van de zwangerschap regelmatig overgegeven, dat was denk ook wel uitzonderlijk. Zou in ieder geval niet bang zijn om medicatie te gebruiken, van deze veelgebruikte medicatie is wel bekend dat het veilig is.

2 dagen geleden
Ik heb vandaag Emasafene (tabletten) gekregen, maar ik durf het niet te gebruiken omdat het de rijvaardigheid kan beïnvloeden en ik met de auto naar het werk ga.

2 dagen geleden
Reactie op Canna
Ik heb al een rekening binnen dus zover ik weet helaas niet.. :(
Hoe hoog was de rekening? Ik heb deze medicatie namelijk ook gekregen, maar ik heb nog geen rekening ontvangen.

2 dagen geleden
Reactie op Noenoe88
Wordt deze dit jaar wel vergoed?
Nee helaas niet, maar vanuit de huisarts gehoord dat ik het via de verzekering alsnog moet proberen

2 dagen geleden
Hier vanavond ook begonnen met emesafene, voelde me 2 uur na inname niet meer misselijk, wat een opluchting! Had hiervoor van die Sea Band bandjes maar die deden niet zoveel meer na 3x dragen. Ik hoop dat de emesafene haar werk blijft doen de komende tijd. Heb zelfs een bakje vla op net heuj.

2 dagen geleden
Reactie op WilskrachtigeAzuur090354
Hier vanavond ook begonnen met emesafene, voelde me 2 uur na inname niet me ...
Ik moest trouwens voor 20 pillen €62 afrekenen bij de apotheek... Dat is wel echt balen.

2 dagen geleden
Reactie op WilskrachtigeAzuur090354
Ik moest trouwens voor 20 pillen €62 afrekenen bij de apotheek... Dat is we ...
Wat vreemd ik moest voor 30 pillen 39 euro betalen