16 Reacties

2 weken geleden

Zijn er meer baby’s die hier last van hebben? En zijn er nog tips om het voor de baby draaglijker te maken?

2 weken geleden

Je kan altijd even bellen, dan kunnen ze je of telefonisch geruststellen of misschien nog langs laten komen. Helemaal voor je straks de avond en nacht weer in gaat. Kan nooit kwaad als je je zorgen maakt.

2 weken geleden

Je mag altijd neusspray met zoutoplossing gebruiken!

2 weken geleden

Bij zo een jonge baby en koorts, altijd ha bellen

vorige week

Mijn baby werd verkouden met 10 dagen, maar alleen verstopte neus en hoorbaar sneller ademen. Het heeft 2 weken geduurd maar hij is gelukkig niet zieker geworden. Je kan het ze makkelijker maken door zoutoplossing in de neus te druppelen voor elke voeding zodat ze goed kunnen blijven drinken. Ik vond die “monodose” verpakkingen het beste en makkelijkste werken (kun je bij kruitvat/etos kopen). Hoofdeinde wat hoger heb ik ook gedaan, en vaker aan de borst gelegd (krijgen ze je antistoffen van). Op thuisarts.nl staan goede adviezen over wanneer je moet bellen en wat de alarmsymptomen zijn. Als ze zo jong zijn en je twijfelt: niet aarzelen, gewoon bellen. Van het RS virus kunnen ze in korte tijd flink benauwder/zieker worden en als dat gebeurt moet je direct bellen, net als bij koorts boven 38.0 (huisartsen spoedpost).

vorige week

Mijn dochter is nu 3 weken oud en is nu al 2 weken verkouden.. Ik ben naar de huisarts gegaan twijfel of ik weer moet bellen. Tegen mij zeiden ze als haar ribben intrekken, neusvleugels bewegen koorts of slecht drinkt dan bellen. Wij geven ook voor elke voeding neusspray, leggen een gesneden ui naast haar bed en in de avond hete douche zodat ze kan stomen in de badkamer. Er is nog geen verbetering.. en ze kreunt/ knort ook veel. Blijft lastig als ze zo jong verkouden zijn. Gelukkig heeft ze wel de RS prik gehad..

vorige week

Reactie op Felicialies

Mijn dochter is nu 3 weken oud en is nu al 2 weken verkouden.. Ik ben naa ...
Hmm vervelend dat er nog geen verbetering is. Heeft ze er zelf last van denk je? Bij mij gaf de huisarts aan dat ze soms ook neusspray met xylometazoline voorschrijven in lage dosering. Hier lijkt het niet nodig want lijkt langzaamaan de goede kant op te gaan. Hopelijk bij jullie ook snel!

vorige week

Onze baby heeft ook al koorts gehad en hoest nog steeds. Wij zijn wel huisartsenpost geweest toen en daar gaven ze aan; zolang je baby nog de helft of meer drinkt van wat hij/zij normaal drinkt en de ademhaling is niet versneld + geen borstintrekkingen, dan is er nog niet zoveel aan de hand. Wij kregen wel xylometazoline in lage dosering en paracetamol paar ml wat we met spuitje moesten geven in haar mond

vorige week

Ja was ook voor de zekerheid geweest. Kreeg hetzelfde te horen idd. Onze dochter drinkt wel ineens wel een stuk korter en vaker (doordat ze korter drinkt denk ik). Herkennen jullie dit? Of weer iets anders wat erbij hoort haha

vorige week

Reactie op LDMvS

Hmm vervelend dat er nog geen verbetering is. Heeft ze er zelf last van den ...
Daar twijfelde ze wel over maar vond haar nog te jong. Daarnaast heeft ze dus ook reflux en dat kan bijdragen aan die verkoudheid. We gebruiken nu vooral geen zoutoplossing bij elke voeding vooral in de nacht zodat ze goed kan blijven ademen.

5 dagen geleden

Hoe gaat het nu met jullie babies? Die van mij is ookal week verkouden en geef elke dag veel neusdruppels.. mag zo vaak geven als je wilt zei de kinderarts. Ook verhoging.. 37,6 graden ongeveer maar drinkt ook nog goed… wel wat huilerig… ben benieuwd hoe lang het gaat duren.. zo zielig

5 dagen geleden

Hier ook een baby’tje die verkouden is, nu inmiddels al twee weken. Gelukkig geen verhoging gehad en drinken gaat ook goed, al geeft hij wel wat meer terug, soms zelfs iets meer dan een of twee mondjes. Maar hij doet het verder goed, slaapt veel We gebruiken zoutoplossing en zuigen daarna het snot weg, dan kan hij weer een tijdje vrij ademen, dat is wel fijn! Verder in het begin ook ui naast zijn bed gebruikt, maar de hele boven verdieping rook er op een gegeven moment naar, was erg heftig 😅

gisteren

Hoe gaat het bij jullie? Hier baby nog steeds verkouden. Is al de 3e week! Een knorrend geluid maar zie zelf geen snot of slijm meer

gisteren

Reactie op Felicialies

Mijn dochter is nu 3 weken oud en is nu al 2 weken verkouden.. Ik ben naa ...
Hoe gaat het nu? Bij mij ook al 2 weken last

gisteren

Reactie op Lovebaby88

Hoe gaat het bij jullie? Hier baby nog steeds verkouden. Is al de 3e week! ...
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Af en toe zit hij nog echt vol en dan geef ik hem de zoutoplossing, maar het lijkt over het algemeen de goede kant op te gaan.

13 uur geleden

Hier in de kraamweek al verkoudheid gehad.. kreeg toen advies wat bv melk in de neus te druppelen en stomen in warme douche. Vooral dat laatste was een uitkomst! Douche lekker heet en niet eronder natuurlijk haha. Kon dan ook vrij gemakkelijk snotjes uit de neus halen zodat daar meer adem ruimte was.