9 Reacties

gisteren
Reactie op H C
Ik heb het helaas ook…
Ja het is zo lastig dat je hele lichaam veranderd

gisteren
Ik heb helaas ook sinds mijn zwangerschap heel erg last van cellulitis in mijn bovenbenen en billen… ik vind het ook vreselijk. Ik heb ook een aparte buurvrouw die zei dat ik al heel dik was voor mijn 20 weken en er niet zo fris uit zag (tja ik ben ook heel erg moe nu). Daar werd ik ook niet beter van. Voorheen deed ik regelmatig aan krachttraining, maar die spieren lijken als sneeuw voor zon verdwenen. Gelukkig is mijn vriend ontzettend lief en zegt hij regelmatig hoe prachtig/ mooi/ heerlijk er nog uitzie tijdens mijn zwangerschap. Dat doet mij erg goed. Ik heb zelf eigenlijk gewoon wat langere jurkjes tot aan de bovenkant van mijn knieën, dan hoef ik mij er in ieder geval (in mijn hoofd) niet zo druk over te maken. Op vakantie en op het strand waar ik toch niemand ken, wel gewoon lekker die bikini aan gedaan. Ik probeer die onzekerheid een beetje aan de kant te schuiven en te omarmen dat ik zwanger ben en mijn lichaam de grootste inspanning tot nu toe aan het leveren is. Wij mogen toch best ontzettend trots zijn op ons zwangere lichaam, ondanks dat het misschien niet het “ideale” lichaam is. ❤️

gisteren
Reactie op Verhuizen&Bevallen
Ik heb helaas ook sinds mijn zwangerschap heel erg last van cellulitis in m ...
Oja en niet te veel op social media kijken naar al die meiden die wel “perfect” zwanger lijken te zijn, dat helpt ook

gisteren
Ik heb dit ook. Ik heb minimale klachten en daardoor soms het idee dat ik helemaal niet zwanger ben. Hartstikke leuk zo’n echo maar zit dat echt in mijn buik?!
Heb daardoor het idee dat ik gewoon dikker ben geworden door meer eten. Heb de afgelopen jaren zo mn best gedaan om gezond te eten en te sporten en dan laat je het zo ver komen..
Dan weer even terug naar de realiteit dat het toch echt een zwangerschap is en geen dikke buik van de borrelplanken.

gisteren
Hallo prachtige vrouwen! Sinds mijn puberteit zitten mijn benen al vol met kleine bultjes en mijn bovenbenen vol met straie. Nog nooit heeft iemand er iets over tegen mij gezegd. Prive draag ik dus gewoon korte broeken en rokken. Alleen op kantoor heb ik nooit ook maar iets van blote benen. En die ene buurvrouw kan de pot op, dat zeg je toch niet tegen iemand! Echt niemand let op hoe je benen er precies uit zien. En als ze dat wel doen vind ik dat vooral heel vreemd, hoezo zijn mijn benen belangrijk genoeg voor jou om wat over te zeggen? Dat zegt meer over de vreemde prioriteiten van de ander dan over mijn benen. Ik blijf gewoon genieten van de wind en de zon op mijn imperfecte flubber benen 😀

19 uur geleden
Ja ik kan zeggen maar dit je ze eigenlijk gevoel ik denk bij mezelf ja ze kunnen denpot op heb bijna 4 kinderen gedragen 60 kg kwijt die straie en cellulitis gaan bij mij niet meer weg maar wel 4 kindjes gedragen ❤️ en natuurlijk baal ik nie tvan de straie die vind ikniet eens erg maar wel mn hangvellen en cellulitis maar ik ga daar niet me eigen verbergen ben ook mens heb het ook warm ☺️

17 uur geleden
Ik heb dit helaas ook. En ben net als jij 19w 4dagen. 3 jaar geleden ben ik ruim 30 kg afgevallen. Maar in de afgelopen 2 jaar toch weer 10kg aangekomen. Maar nu ik zwanger ben groei ik erg snel. Ik heb al een enorme buik. En mijn borsten, benen en bovenarmen herken ik bijna niet meer terug. Ik heb met de verloskundige afgesproken dat ik niet ga wegen in mijn zwangerschap. Omdat die weegschaal het nog moeilijker voor mij maakt. En ik anders echt bijna de deur niet meer uitdurf. Daardoor lukt het me om toch gewoon gezond en genoeg te blijven eten. Want ik vind de groei en ontwikkeling van mijn kindje gelukkig nog altijd prioriteit nr. 1! Ondanks dat ik me niet happy voel met mijn veranderende lichaam. Gelukkig daarintegen vind mijn partner me mooier dan ooit. En laat hij dit ook meerdere keren per dag weten. En dat maakt het toch een stuk dragelijker.

16 uur geleden
Ik gaf dit afgelopen week ook toe aan mijn vriend. Ik merk dat ik hier ook wat moeite mee heb, vooral nu met dit lekkere weer en je echt een jurkje / korte broek aan kunt.
Ik leg me er bij neer en hoop dat het met sporten weer goed komt.
Maar laat mij maar in de winter zwanger zijn 🙈