14 Reacties
gisteren
Ik had een collega gevraagd, omdat wij een praktische wilde die je in 2 kliks om hebt (geen gehannes met huilende baby). Zij had eerst ‘een mooie’, maar die was teveel gedoe. En nu de Dooky. Zijn wat minder aantrekkelijk, maar heb je zo om. Op Vinted staan er een aantal. Voorbeeld: https://www.vinted.nl/items/6659980969-dooky-draagzak
Ligt er ook aan wat je zelf fijn vindt. Er zijn ook ouders die zweren bij een draagdoek, maar daar werden wij nerveus van 😅
gisteren
Eigenlijk is geen enkele draagzak direct te gevuld vanaf de geboorte.
Maar sommige hebben wel de mogelijkheid om de te gebruiken vanaf een paar weken.
Ik zou zelf beginnen met een doek (die van 30 euro bij bol.com zijn ook prima!) om te kijken of je kleintje überhaupt wel gedragen wilt worden (hier was het hij de eerste namelijk altijd alleen maar huilen, tweede vond fantastisch)
Daarna kun je altijd nog samen met je kleine opzoek naar een prettige draagzak of zelf een draag consult doen om de juiste te vinden!
gisteren
Ik zou beginnen met een draagdoek inderdaad, dat is het meest veilig en comfortabel in het begin. Je hebt ook mooie doeken via vinted.
gisteren
Qua draagzakken vind ik persoonlijk de Tula free to grow heel fijn. Dit is erg persoonlijk en afhankelijk van je lichaamsbouw. Hiervoor zou ik een draagconsult adviseren zodat je verschillende merken kunt passen en geen miskoop doet. Je leert dan meteen hoe je het veilig instelt zodat je fijn en ergonomisch kunt dragen.
gisteren
Ik heb de hoppediz primeo. Je kan informatie opzoeken op internet en kijken of het wat zou kunnen zijn mss 😊
gisteren
Ik begin met een draagzak van Bykay, deze heb ik gepast op de we are pregnant beurs en zat heel fijn. Als je een paar dagen vinted in de gaten houd kun je voor mibder dan 50 euro vaak een hele nette, zo goed als nieuwe draagzak scoren.
Een draagconsult zou ik aanvragen als het dragen met de Bykay (of Ergobaby van een vriendin) niet wil lukken.
gisteren
Ik heb een ergobaby Embrace gekocht. Het loont ook ook om op bijv. Vinted of marktplaats te kijken
14 uur geleden
Zoals hieronder ook al gezegd: je begint beter met een draagdoek. Laat het knopen je niet afschrikken, er zijn een paar heel simpele knopen en je kunt ze al een heel stuk voorknopen voor je je kindje hoeft op te pakken en erin te zetten. Paar keer oefenen en je hebt de doek in een minuut om.
Een elastische draagdoek is het makkelijkst om mee te starten en daar kan je je kindje ook lekker strak in vastknopen (net als in de baarmoeder). Ik kon mijn dochter zo echt hele dagen dragen.
11 uur geleden
Ik heb een draagzak die je wel vanaf geboorte kan gebruiken en heel makkelijk in gebruik is. Heb em via marktplaats voor 50 euro gekocht:)
https://www.ilmaha.com/products/mei-tai-uni-taupe?utm_campaign=shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&tw_source=google&tw_adid=&tw_campaign=18032952181&tw_kwdid=&gad_source=1&gad_campaignid=18032953837&gclid=CjwKCAiAlMHIBhAcEiwAZhZBUokHrJsrhH7-q48Pg36OGdcDQZn8dUr_l_2KBenK-Un6l7T21OMjIBoCm-8QAvD_BwE
10 uur geleden
Reactie op KrachtigeZebra926262
Ik heb een draagzak die je wel vanaf geboorte kan gebruiken en heel makkeli ...
Deze zijn heel fijn! Beetje middenweg tussen een draagdoek en een draagzak. Omdat je het knoopt zit het altijd strak genoeg!
10 uur geleden
De Marsupi is een hele fijne betaalbare draagzak die vanaf de geboorte kan. Is op Vinted ook echt voor een klein prijsje te vinden. Als dan blijkt dat jij en je kleintje dragen fijn vinden zou ik voor de vervolg-draagzak zeker een consult aanraden want het is mega persoonlijk of iets wel/niet fijn zit.
9 uur geleden
Reactie op IdJvdK
De draagzak van Ilmaha is niet geschikt vanaf de geboorte helaas. Ze claime ...
Ik heb vriendinnen die hem vanaf geboorte hebben gebruikt, die waren bij geboorte nog echt geen maat 62 😅
8 uur geleden
Reactie op KrachtigeZebra926262
Ik heb vriendinnen die hem vanaf geboorte hebben gebruikt, die waren bij ge ...
Kan best! Je kunt elke draagzak vanaf de geboorte gebruiken, meestal alleen niet goed voor je baby. Meestal gaat het om de positie van de beentjes, soms ook van het hoofdje/nekje waardoor er gevaar op rebreathing bestaat. Ik zou het er niet op wagen en een draagdoek gebruiken die je zeker veilig kunt knopen!