9 Reacties

vorige week
Ik gebruik Paula’s Choice (voor m’n zwangerschap en nu blijf ik smeren). Ik ben nu 6+2 en had 2 weken geleden opeens een heel onrustige huid. Er kwamen allemaal pukkels door, waar ik normaal met dit middel geen last meer van heb. Nu is het weer rustig. Ben zeer tevreden over dit middel. Op Vinted ook voordeliger te krijgen. Lees maar op https://www.paulaschoice.nl/nl 🍀

vorige week
Reactie op EvW.
Ik gebruik Paula’s Choice (voor m’n zwangerschap en nu blijf ik smeren). Ik ...
Hii, ik ben huidtherapeut van beroep. Ik denk dat je de grijze BHA van paula’s choice gebruikt. Opzich prima om die elke dag 1 laagje te gebruiken, 1x per dag. Maar ga er niet mee boenen of vaker gebruiken! Er zit Salicylzuur in 2%. Dit is het maximale wat je per dag mag gebruiken, dus check ook even of je andere producten dit bevatten.

vorige week
De onrustige huid komt door je hormonen, helaas is daar in zwangerschap dus ook niet altijd wat aan te doen. Zorg voor een zo gezond mogelijk eetpatroon, voldoende slaap en zo min mogelijk stress. Hiernaast is het belangrijk om goed te reinigen (zeker bij het dragen van make up dan adviseer ik een double cleanse). Ga bij jezelf na of je huid echt vet is of dat je na het douchen bijvoorbeeld stiekem toch last hebt van een trekkerig gevoel als je geen creme gebruikt, dan is je huid namelijk ook vochtarm. Talg maakt onze huid namelijk ook soepel, dus we hebben dit zeker nodig. Een overschot zorgt voor vettige glans en een verhoornde huid icm talg voor die verstopping met als gevolg ontsteking en dus puistjes. Bij een trekkerig gevoel en dus die vochtarme huid adviseer ik juist altijd om te hydrateren, anders blijft je huid alleen maar die talg aanmaken, omdat deze bang is dat ie uitdroogt. Als je zwanger bent mag je niet alles gebruiken, zo mag je bijvoorbeeld geen salicylzuur gebruiken hoger dan 2% per dag en geen glycolzuur hoger dan 15% per dag. Fulvinezuur, arbutine of vitamine A (retinol) mogen ook niet worden gebruikt. Heb je dus echt last van je huid kies een reiniger die bij je huid past (schuim bij echt een vette en creme bij een vochtarme huid), een hydraterend serum of vitamine C, eventueel 2% salicyl 1x per dag maximaal (niet ook nog in andere producten), een hydraterende creme (voller bij vochtarm, gel bij vetter) en altijd een spf! Bij zwangerschap kies je voor een spf op basis van zinkoxide of titanium dioxixe, dit ligt op de huid en neemt niet op (is wel even wat wittig). Dit is denk ik een beetje een basis advies, je huidtherapeut in jouw woonplaats kan je gepersonaliseerd helpen! 🩷

vorige week
Het is een advies ter ondersteuning op je hormonen, want daar gaat voorlopig (hoop ik!) niks aan veranderen en daar kan je helaas ook niet zoveel aan doen 🤰🏼🙈

vorige week
Reactie op EvW.
Ik gebruik Paula’s Choice (voor m’n zwangerschap en nu blijf ik smeren). Ik ...
Ik gebruikte ook altijd Paula’s choice, maar helaas werkt dat nu niet meer. Ik heb nu maar iets van Clinique gekocht hopelijk helpt dat.

vorige week
Reactie op Vera Stuurwold
De onrustige huid komt door je hormonen, helaas is daar in zwangerschap dus ...
Super bedankt voor de tips!