12 Reacties

2 maanden geleden
Ik heb dan geen partner maar merk het zelf ook weer dat ik snel geïrriteerd kan raken door mensen in me nauwe omgeving. De zwangerschap van mijn dochter had ik dit bijna heel me zwangerschap🫣 Met die zwangerschap had ik aangegeven dat ik gewoon een korter lontje had en dat ze me dan gewoon even moet laten gaan kwa irritaties uitspreken, hier waren we goed uitgekomen op die manier.

2 maanden geleden
Ik had dit heel erg bij m'n vorige zwangerschap en ook daarna nog steeds. Ik was net weer een beetje mezelf en ben nu weer zwanger haha. Weer sneller geïrriteerd. M'n vriend leerde er vanzelf beter mee omgaan, vond het zelf ook niet altijd leuk maar kon er niks aan doen

2 maanden geleden
Reactie op Meibaby2023
Ik had dit heel erg bij m'n vorige zwangerschap en ook daarna nog steeds. I ...
Ik ben nu ook zwanger van de 1e dus hij is het ook niet gewend van mij dat ik zo geirriteerd ben dat ik boos word. Ik kan het altijd aangeven bij hem wat de reden is dat ik sneller geirriteerd raak en misschien gaat hij er dan ook vanzelf beter mee om.

2 maanden geleden
Ik ben zelf ook wat sneller geïrriteerd. Terwijl ik het eerst ook altijd grappig vond om elkaar te plagen. Ik reageer er soms ook heftiger op dan normaal. Me vriend wordt dan ook geïrriteerd en dan zijn we geïrriteerd op elkaar. Dit is maar 3 x gebeurt. Maar hij zegt ook soms vergeet ik gewoon dat het door de hormonen komt daar moet ik gewoon nog heel erg aan wennen.
Communicatie is echt belangrijk en het uitleggen als je beide niet geïrriteerd bent hoe je je voelt.

2 maanden geleden
Hier ook super snel geïrriteerd hoor. Niet alleen door mijn partner, ook op het werk en zelfs sneller door mijn peuterzoon (die kan ik op deze leeftijd sowieso soms wel achter het behang plakken haha). Bij de zwangerschap van mijn zoon had ik dit ook, werd wel iets minder later in de zwangerschap, maar het ging niet helemaal weg. Ik heb het ook gewoon gezegd tegen mijn omgeving. Sorry, ik ben hormonaal, laat me even met rust als ik chagrijnig doe 😂 Je partner moet ook even wennen denk ik, mijne is ook een plager en het is geen kwade wil alleen we kunnen het gewoon niet zo goed hebben als anders. Ik zou het gewoon met hem bespreken ❤️

2 maanden geleden
Heel herkenbaar hoor! Ik kan de grapjes van mijn mag ook echt veel minder goed hebben, kan er soms ook echt boos over worden, terwijl we er eerder juist samen om konden lachen. Maar ergens kan ik het hem niet helemaal verbieden om niet meer te doen, het is echt hoe hij is . In plaats daarvan heb ik benoemd waar ik juist wél meer behoefte aan heb, zoals tijd voor elkaar, wat vaker knuffelen en de praktische zaken die hij kan oppakken. Doordat ik dat heb uitgesproken en we daar meer een lijn in vinden, merk ik dat ik wat meer geduld houd voor grapjes en gekkigheid, ook wanneer ik daar eigenlijk even helemaal geen zin in heb... 🤭

2 maanden geleden
Ik heb er ook last van..lijkt net alsof ik in een rollercoaster zit van emoties. Heb dit pas echt sinds deze week. Kan iedereem wel klappen nu.

2 maanden geleden
Denk dat het vooral belangrijk is dat je aangeeft wat je wel en niet fijn vindt maar er tegelijk ook rekening mee houdt dat als je mekaar altijd al plaagt dat dit natuurlijk gewoon normaal is voor jullie😅 dat jij je er dan nu meer aan irriteert is vervelend, maar ik denk dat je t gewoon nuchter moet bekijken als je die irritatie even opmerkt bij jezelf. Ik vind t zelf wat veel gevraagd als ik nu bijv ineens mijn vriend zich anders zou moeten laten gedragen oid, ik probeer t echt bij mezelf neer te leggen en er even over na te denken en te relativeren. Maar ik heb hier weinig last van.

2 maanden geleden
Herkenbaar kan niks meer hebben! Vooral mijn partner heeft het flink te verduren, ben gewoon gemeen soms. Omdat ik me niet goed voel reageer ik dat af denk ik. Voel me wel schuldig daarna. Ook op werk zo onverschillig geworden, probeer zoveel mogelijk overleg te vermijden waar mogelijk, ik geef er gewoon niks meer om en vind alles en iedereen maar irritant.

18 uur geleden
Ooh zo herkenbaar. Ben nu 19+3 dagen zwanger van de eerste.
K ben gewoon echt een heks… maar heb ook nergens geen zin in, kan om alles huilen , die hitte deze dagen trek ik ook niet waardoor ik ook chagrijniger word. Alles plakt en zweet weer na net te hebben gedoucht… tis wat allemaal. Maar heel irritant dit , stomme hormonen 😂😅

12 uur geleden
Wat vervelend zeg, Wat goed dat je herkent dat het normaal is voor hem en het door de zwangerschap komt dat je er minder goed tegen kan. Vooral duidelijk maken waar je wel behoefte aan hebt, dan kan hij dat plagen soms vervangen met een knuffel. Verder kwam veel irritatie bij mij ook uit vermoeidheid van de zwangerschap en werd de irritatie een stuk minder toen ik ook meer rust nam. Misschien is dat nog een optie voor jou? Mijn man doet liever wat meer in het huishouden en dat we het leuk hebben samen, dan dat ik minder rust neem en hij niet weet waar hij aan toe is bij mij. Succes!