211 Reacties

2 maanden geleden

Ik slaap wel in het begin, maar dan vaak vanaf een uur of vier klaarwakker. De verloskundige zegt dat dit de hormonen zijn en je lichaam die zich alvast voorbereid om het feit dat je straks geen slaap hebt wanneer de baby er is.

2 maanden geleden

Goedemorgen! Of nacht nog haha. Ik heb gelukkig met in slaap vallen niet zo'n probleem. Maar zodra ik wakker word van mijn peuter of man, kan ik vaak niet meer slapen of ik lig minstens een uur wakker. Ik ben nu ook al sinds 3/half 4 wakker. Echt verschrikkelijk. Ik ben ook echt giga druk in mijn hoofd (thanks adhd) en dat helpt inderdaad ook echt niet op zo'n momenten. Geen tips helaas, alleen herkenning en medeleven 🥲

2 maanden geleden

Dacht dat dit nog een restand burnout was bij mij. Maar blij om te lezen dat het ook 'gewoon hormonen' kunnen zijn 😅 ik doe tegenwoordig maar wat ademhalingsoefeningen als ik wakker lig. Anders raak ik ook gefrustreerd

2 maanden geleden

Ik slik al 3 jaar magnesium dit helpt echt bij het in slaap komen en door slapen voor mij daarnaast heb ik ook niet zo veel last van been kramp en dit is me 5e kindje vorige zwangerschappen nooit gehad en zo veel meer last gehad van slaap problemen en kramp.

2 maanden geleden

Hier ook de 2e nacht in de week dat ik uuuren wakker lag. Geen idee waar het door komt, maar het te druk zijn in mijn hoofd herken ik zeker. Vervelend hè!

2 maanden geleden

Ik vannacht ook erg weinig geslapen. Had last van pijnlijke ribben !

2 maanden geleden

Ook last van inderdaad. Maar ik slaap nog zeker 6 uur per dag (middag slaapje meegerekend) en dat is al veel meer dan tijdens mijn vorige zwangerschap in het derde trimester dus ik zie het als een winst ☺️ er was zelf als gesproken over slaap opnames in het ziekenhuis als het weer die kant op zou gaan en dat lijkt tot nu toe nog niet aan de orde

2 maanden geleden

Hier ook al weken last van slecht/weinig slapen.. 😴 en dan de hele dag echt super moe zijn maar toch niet in slaap kunnen vallen.

2 maanden geleden

Hier ook... nu 30.5 week zwanger van de derde en sinds zo'n 2 weken lig ik meerdere uren per nacht wakker, soms bijna de hele nacht.. Ik wilde tot nu toe alles op normaal tempo volhouden, maar begin zo langzamerhand maar te accepteren dat dat gewoon niet lukt. Vorige week minder gewerkt want ik was zoooo moe. Maar extra slapen overdag, ho maar. Alsof je het "drempeltje" om in slaap te vallen niet overkomt.. Afgelopen nacht overigens wel weer heel diep en goed geslapen. Gelukkig maar :)

2 maanden geleden

Ja helemaal herkenbaar, pfff. Ik weet van slaaptraining (ik heb veel periodes slecht geslapen en heb er hulp voor gehad) dat als je niet in slaap komt, je beter even uit bed kunt en iets ontspannends kunt doen tot je je weer moe voelt worden. Anders wordt je bed een steeds stommere plek waarvan je denkt: daar gaan we weer, hopelijk kan ik vanavond wel slapen. Bovendien in de ochtend op een vast tijdstip uit bed gaan helpt je biologisch ritme. Ook al ben je nog zo moe, toch vasthouden aan dat tijdstip. Het boekje 'Rustig slapen' van Ingrid Verbeek is een goede als het slapen een chronisch probleem wordt. Maar voor numoeten we denk ik helaas accepteren dat dit erbij hoort.... Sterkte voor iedereen, wel fijn te weten dat we niet alleen zijn toch ;)

2 maanden geleden

Ik heb dit de laatste 3 nachten heel erg. Voel me ook een soort benauwd als ik lig. Vannacht om 1:30 nog geen oog dicht gedaan. Daarna wel wat maar alsnog weer 2x onderbroken doordat ik moest plassen😒

2 maanden geleden

Magnesium to the rescue! Magnesiumpillen, olie, kristallen in bad... Zonder overleef ik niet!!!

2 maanden geleden

Nog een slechte slaper hier! Kan er niet in komen en moet ook wel 2 of 3 keer plassen. Ik ging meestal maar even lezen. Heb nu maar een ereader aangeschaft, zodat ik geen enorme lamp nodig heb om te kunnen lezen en het hele huis wakker hou

2 maanden geleden

Reactie op LMel123

Magnesium to the rescue! Magnesiumpillen, olie, kristallen in bad... Zonder ...
Ik heb geen bad meer😭😭 bij de eerste deed ik dat ook. Heerlijk!

2 maanden geleden

Story of my life voor al best een tijdje al dan niet al maanden dat ik elk uur a 2 uur wakker word🫩 maar alles voor het kleine wonder Nu heb ik vorige week 1x een magnesium voetenbad gedaan het leek te werken maar moet het eigenlijk vaker doen om zeker te weten

2 maanden geleden

same hier.. ben kapot!

2 maanden geleden

Als ik 's avonds slecht in slaap kom of 's nachts ineens wakker lig, wil bij mij een ventilator aanzetten nog wel eens goed helpen. Of het nou het geluid is of het zuchtje wind dat af en toe over mij heen draait, geen idee. Maar ik kan uren wakker liggen, besluiten dat ding aan te zetten en binnen 2 minuten in slaap vallen voor de rest van de nacht.
Oh herkenbaar, in slaap komen gaat prima maar na het plassen is het drama.. kan dan ook niet meer slapen, vaak vanaf 4 uur is het helemaal drama.. soms helpt het dan even om op mn telefoon wat dingen te lezen en val ik dan wel weer in slaap!

2 maanden geleden

Als ik snachts wakker wordt zet ik daarna vaak een meditatie muziekje aan. Niet om te mediteren, maar daarmee dwalen mn gedachten meer af waardoor ik sneller in slaap val! En als je echt lang wakker ligt dan even eruit gaan. Bijv op de bank een kwartiertje lezen. Daarna lukt het ook vaker om weer in slaap te vallen. Even jezelf resetten zeg maar

2 maanden geleden

Dit is zo herkennbaar. Afgelopen nacht heb ik 3 uurtjes maar geslapen. Ik word meestal rond 03/04 uur wakker en dan ben ik gewoon echt klaar wakker... Ik heb niet echt een advies, iig ben je niet alleen hiermee.