15 Reacties

3 dagen geleden
Hi! Wat een lekker vooruitzicht! Ik ben net terug uit Griekenland maar was toen 16/17 weken zwanger. Had geen verklaring, want was nog niet echt iets zichtbaar haha!
Ik vond er weinig verschil eigenlijk met een vakantie voorheen. Je zou extra kousen kunnen dragen tijdens de vlucht als je snel vocht vast houd of evt keertje extra heen en weer lopen. Maar verder ging alles heel soepel vond ik :)

3 dagen geleden
Ik kijk graag mee.
Ga namelijk ook op vakantie, ook naar Griekenland trouwens en maar ben dan 24 weken.
Dus ben benieuwd 🥰

3 dagen geleden
Ik vloog met 32 weken naar Griekenland en ze hebben nooit naar een zwangerschapsverklaring gevraagd. Verder geen tips!

3 dagen geleden
Reactie op momoftwoundertwo
Ik vloog met 32 weken naar Griekenland en ze hebben nooit naar een zwangers ...
oh dat is wel fijn! ik weet dat het inderdaad nog niet hoeft, officieel vanaf 28 weken had ik gelezen maar heb wel eens gehoord als ze twijfelen en je het niet kan aantonen het nog niet goed is. Het is inmiddels mn 3e zwangerschap dus de buik groeit wel iets harder, denk dat een vreemde het nog steeds niet zou merken maar met het idee better safe then sorry neem ik het maar liever wel mee!

3 dagen geleden
Reactie op MommyMerq
Zijn wij ook van plan, maar we kunnen alleen in augustus. Ik lees dat de ge ...
Safe denk ik wel hoor! Alleen lijkt mij best heftig met een zwaardere buik die warmte. Maar ligt uiteraard aan je eigen voorkeur! Ook niet zwanger ben ik geen fan van 38 graden haha!

2 dagen geleden
Reactie op MommyMerq
Ik ben nu in Griekenland en het is 29 graden. Zonder wind vind ik het nu al echt behoorlijk warm en best pittig. Denk wel dat het safe is, maar de vraag is of je er wel op zit te wachten. Half augustis zit ik ook in m’n derde trimester, maar ik zou er dan niet meer op zitten te wachten heel eerlijk.

2 dagen geleden
Reactie op MommyMerq
Veilig denk ik wel, zou er zelf alleen echt nieeet aan moeten denken😂 wij gaan direct begin juli in de hoop dat het nog enigszins meevalt…
Ligt er misschien ook aan hoe je zelf met hitte omgaat. Ik kan er zelf heel slecht tegen en krijg nog meer last van mn lage bloeddruk… dus denk ik ook een persoonlijke afweging, zou niet zwanger ook nooit ergens heen gaan met 38 graden als het niet hoeft haha

gisteren
Reactie op MommyMerq
Jullie hebben gelijk 🥵 maar ik zou zoooo graag nog één keer met z'n tweetj ...
Je hebt gelijk hoor, als je zelf voelt dat je je goed kan aanpassen aan je conditie gewoon gaan. Wij gaan ook in augustus en ben dan rond 28 weken. Zwembadje voor de deur, auto met airco en rustig aan. Je gaat smiddags slapen en s avonds laat eten. Je kan wss niet midden op de dag in de bloedhitte struinen door dorpjes, maar persoonlijk deden wij dat ook niet toen ik niet zwanger was;-).

gisteren
Hoi!! Ik was er vorige week, zo'n 33 graden en het was goed te doen! Veel drinken (eventueel fris vanwege de suikers) en een wappertje mee nemen hielp mij met mijn lage bloeddruk goed. Wij zijn ook gewoon op pad geweest met dikke 30+, als je wappert, schaduw loopt en een hoedje op hebt komt het goed hoor!
Ligt er ook aan waar je bent maar met een briesje valt het wel mee vind ik zelf. In het vliegtuig zou ik gewoon een rondje stappen ieder uur of een paar keer zitten en staan op je plek, verder niks.

20 uur geleden
Reactie op MommyMerq
Jullie hebben gelijk 🥵 maar ik zou zoooo graag nog één keer met z'n tweetj ...
Ik ben net terug van Marrakesh met 38 graden, wel nog 17/18 weken maar prima te doen! Overdag rustig aan, niet in volle zon, goed drinken en vooral goed smeren, als mensen zien dat je zwanger bent helpen ze je ook wel, gewoon lekker doen, wel op je eigen tempo!

11 uur geleden
Ik denk dat het maar net is waar je zelf tegen kan qua hitte. Ik ben vandaag 20 weken, ben in Italië en het is hier 35 graden. Ik vind het heerlijk! Lekker om een tandje rustiger aan te doen en regelmatig de schaduw opzoeken. Het totaal niet benauwd zoals in Nederland vaak met warmer weer.

6 uur geleden
Compressiesokken vond ik fijn, kreeg ik als tip van de huisarts bij een lange vlucht. We zijn naar Japan geweest toen ik 13-17 weken was. Vaak even lopen en goed drinken! Veel plezier en hoop dat het meevalt met de hitte;) extra tip als je je slapjes voelt: zoute dropjes mee