30 Reacties

5 maanden geleden

Ik zou persoonlijk eerst een kleiner starters pakket kopen, zodat je kan kijken wat je er van vind. Zou zonde zijn als het toch niet bevalt en dat je dan met zoon duur pakket zit.

5 maanden geleden

Ik heb het kant & klaar pakket van kaatje katoen met de totsbots tweedelige wasbare luiers. Ik ben er echt heel tevreden over en gebruik het al 2,5 jaar. Maat 1 gaat sowieso nog een ronde mee voor de baby die nu op komst is. Maat 2 begint nu wel wat “af” te zijn maar is denk ik nog wel goed om straks ook door te gebruiken. Ik heb via familie (die ook wasbaar doen) heel wat andere merken en spul erbij gekregen maar ik vind die totsbots echt wel een van de fijnste die we gebruiken. Je kunt natuurlijk eerst klein beginnen, maar eventueel een consult doen kan ook. Maar je weet pas echt hoe het werkt als je er zelf met een baby mee werkt. Evt kun je wel een paar luiers toch via Vinted bestellen om te proberen eerst en daarna zo’n kant & klaar pakket doen?

5 maanden geleden

Oh er zijn ook huurpaketten te verkrijgen! Via kaatje katoen of andere websites. Dat is ook een optie om te proberen

5 maanden geleden

Helemaal mee eens. Je kunt vaak ook proef, probeer pakketten kopen zodat je kunt kijken wat je zelf een fijn systeem vind en wat past bij je kleintje. Bij (bijv kaatje katoen) sommige merken kun je ook een (video)consult aanvragen waarbij je al je vragen kunt stellen en ze materialen laten zien, uitleggen. Succes met de zoektocht. Hier verschillende systemen, merken uitgeprobeerd voor we een pakket hebben aangeschaft. Hier niet gebruikt in de newbornfase dus daar geen ervaring mee.

5 maanden geleden

Reactie op Dionne1992

Ik heb het kant & klaar pakket van kaatje katoen met de totsbots tweede ...
Ik werk in de kinderopvang en daar heb ik al een aantal keer met wasbare luiers gewerkt! Maar inderdaad een slimme om een klein pakketje via vinted te doen en dan wellicht het grote pakket van kaatje katoen, fijn dat ze zo lang meegaan!

5 maanden geleden

Reactie op Sophie32110

Ik werk in de kinderopvang en daar heb ik al een aantal keer met wasbare lu ...
Scheelt dat je dus al wat ervaring hebt met kindjes en wasbare luiers dan. Succes met je zoektocht 🙏🏻.

5 maanden geleden

Hai! Ik heb ze gekocht van BambooBaby (alleen in Zuid Afrika te verkrijgen geloof ik)... Ik heb een systeem dat alle lagen er al in zitten. In totaal heb ik voor fulltime pakket, met nog heel veel extra's die ik zelf fijn vind (fleece pads, reserves, extra wetbags) zo'n 650 betaald. Stukken goedkoper dan in Nederland. Dus als je er zelf komt of vrienden hebt wonen zou ik het zeker aanraden.

5 maanden geleden

Ik heb dus: 20 newborn dag luiers 2 newborn nacht +covers 30 fleece in leggers 2 rollen biologisch afbreekbaar inleg 30 luiers (5-15kg) 5 nacht broekjes + over broekjes 9 boosters 3 wetbags

5 maanden geleden

Wij hebben een hele hoop via marktplaats opgehaald voor 50 euro. Eerst eens kijken hoe het werkt en of het bevalt. Dan weet je denk ik ook beter waar je op moet letten als je extra wilt aanschaffen.

Reactie op NatuurlijkeDuin279742

Wij hebben een hele hoop via marktplaats opgehaald voor 50 euro. Eerst eens ...
Ik heb hetzelfde gedaan. Ze kwamen echt goed gewassen, geen geurtjes en kleurtjes, dus ik heb haar direct voor wastips gevraagd :p

4 maanden geleden

Voor de geïnteresseerden onder ons. Dit heb ik nu binnen gekregen! Bam+Boo baby. Wij zijn er klaar voor ♥️

4 maanden geleden

Reactie op ElisaBloem

Voor de geïnteresseerden onder ons. Dit heb ik nu binnen gekregen! Bam+Boo ...
Wauw en wat kost dit bij elkaar als ik vragen mag :)

4 maanden geleden

Wij krijgen ons derde kindje en gaan voor een derde rondje wasbaar. Wij zijn dus zeker heel enthousiast :)!! Toch zou ik niet aanraden om -zonder ervaring- direct een compleet en duur pakket aan te schaffen. Ik zou eerst wat ervaring opdoen en kijken of de wasbare luiers bij je passen. Wij beginnen de eerste 3 maanden ongeveer met prefolds (die zet je heel makkelijk vast met een snappy) en overbroekjes. Dat kun je goed aanpassen aan de grootte van je kindje en valt dus mee qua pakketdikte. Daarna gebruiken we voorgevormde luiers van Hu-Da (een relatief smalle maar goed absorberende luier) en overbroekjes van Milovia (bestaat volgens mij niet meer?) en Blümchen en wat andere merken die we in de loop der jaren hebben verzameld. https://www.nappys.nl/wasbare-luiers/vouwluiers/prefolds/biokatoenen-prefolds-6x-blumchen https://www.nappys.nl/wasbare-luiers/vouwluiers/luierklemmetjes/snappi-luierklemmetje https://www.nappys.nl/wasbare-luiers/overbroekjes/overbroekjes-petit-lulu/petit-lulu-newborn-overbroekjes

4 maanden geleden

Reactie op 98765leau

Wij krijgen ons derde kindje en gaan voor een derde rondje wasbaar. Wij zij ...
Bedankt voor je tips! Ik ga ernaar kijken :)

4 maanden geleden

Wij hebben eerst gehuurd bij wasbaar wonderland en naar aanleiding daarvan het merk aangeschaft die h÷t best beviel voor ons!

4 maanden geleden

Hier ook aan het onderzoeken of we voor wasbaar willen gaan. Ik vind dit topic fijn en een stuk overzichtelijker voor een starter dan die met 500+ berichtjes en allerlei pro vragen er in dus fijn dank! Gezien uitproberen wat werkt, lijkt tweedehands (of huren, maar neem aan dat dat ook door anderen gebruikt is) mij wel wat. Alleen ergens vind ik het idee dat er door een andere baby in gepoept is toch wat tegen staan. Je weet niet hoe de ander er mee is omgaan en of het echt schoon is van bacteriën. Verder geen smetvrees ofzo, juist helemaal niet haha maar lees er nooit iemand over op het forum. Ben ik hierin de enige die er zo naar kijkt? 😅

4 maanden geleden

Reactie op -Sam-

Hier ook aan het onderzoeken of we voor wasbaar willen gaan. Ik vind dit to ...
Huurpakketten worden nadien grondig gereinigd. Dat heeft daarom voor mij persoonlijk de voorkeur! Ons huurpakket zag er destijds echt schoon uit en rook ook fris

4 maanden geleden

Reactie op -Sam-

Hier ook aan het onderzoeken of we voor wasbaar willen gaan. Ik vind dit to ...
Nee ik begrijp je hierin, ik wil het liefst ook nieuw. Niet omdat ik niet voor tweedehands wil gaan, heb alle kleding al via vinted etc gekocht, maar inderdaad hoe is iemand ermee omgegaan. Ik ga waarschijnlijk beginnen met een klein pakketje en kan altijd meer aanschaffen indien nodig :)

4 maanden geleden

Reactie op MeneerGeit

Huurpakketten worden nadien grondig gereinigd. Dat heeft daarom voor mij pe ...
Dat klinkt ook logisch. Dan ga ik dat toch wel echt even serieus overwegen. Fijne info, dank!

4 maanden geleden

Reactie op -Sam-

Dat klinkt ook logisch. Dan ga ik dat toch wel echt even serieus overwegen. ...
Persoonlijk hebben wij een newborn pakket gehuurd en toen de luiers die we fijn vonden in onesize gekocht! Vooral als je ze voor meer kindjes wil gebruiken, is nieuw geen overbodige luxe ivm slijtage 😊