23 Reacties

3 dagen geleden

Ja.. hier ook precies 7 weken nu. Ook overgestapt van bv naar kv echr heel zielig..

3 dagen geleden

Hier ook een buikkrampjes piek sinds gister heel veel gas😅 massage werkt niet fietsen niet arm kind

3 dagen geleden

We zitten hier nu op 9 weken oud en wij hebben een combinatie van druppels (een Zweeds merk, maar vergelijkbaar met infacol) en de Kipkep Woller gebruikt. Er zijn nog wat krampjes maar het is echt al 20x beter dan het geweest is. Sindsdien ook betere nachten.
Dit klinkt precies als onze dochter. Wij zijn sinds een paar dagen toch maar aan de Infacol begonnen en lijkt wel echt wat te doen.

2 dagen geleden

Wat ik me hierbij afvraag: moet je vanaf de geboortedatum rekenen of de uitgerekende datum? Onze kleine is morgen 6 weken oud, maar 7 weken volgens de UD. Ze heeft indd veel gasvorming en scheetjes en huilde in de avond veel. Wij gebruiken ook infacol en lijkt echt te helpen!

2 dagen geleden

Reactie op Loeshoef

Wat ik me hierbij afvraag: moet je vanaf de geboortedatum rekenen of de uit ...
Volgens mij vanaf geboortedatum
Wij zitten op 4,5 week en vind het al enorm zielig. Wij gaan na de kerst de krampjes voeding van nutrilon halen en die 50/50 doen met de normale voeding. Hopelijk verlicht dat haar krampjes. Voor nu lukt het mij soms met een pitten zak de pijn te verlichten

2 dagen geleden

Reactie op Loeshoef

Wat ik me hierbij afvraag: moet je vanaf de geboortedatum rekenen of de uit ...
Ontwikkeling wordt geteld vanaf 40 weken zwangerschap! Dus vanaf de uitgerekende datum
We zitten op 6 weken en gebruiken ook infacol wat wel lijkt te werken.

2 dagen geleden

Hier zitten we volgens mij ook midden in de piek. Nu 5 weken oud, gebruiken nu ongeveer 2 weken infacol, dit werkte heel goed! Echter nu is het na de fles weer krijsen, overstrekken, buik aanspannen. Zelfs 2,5 uur na de fles dat we dachten dat hij misschien weer honger had, maar bleek toch echt last van krampjes te zijn nog want de fles heeft ie echt maar een paar slokken van gedronken😅 Hier helpt het buikje masseren meestal wel goed!

gisteren

Reactie op VolhardendeLicht641953

Ontwikkeling wordt geteld vanaf 40 weken zwangerschap! Dus vanaf de uitgere ...
Dit doe ik ook en dan past de ontwikkeling die ik zie inderdaad veel beter bij de mijlpalen per week!

gisteren

Wij zitten nu op 7 weken en gebruiken ook infacol. Het helpt echt! Toch merken we dat sinds vorige week meer krampjes zijn. Maar wel te doen met infacol! Wordt eerder wakker maar hoeft niet veel te huilen. Krijgt om 22.30 de fles. Komt da. Tussen 3 en 4 snachts en in de ochtend is hij. Rond 7 uur/7.30 wakker en krijgt tussen 8.30 en 9 de fles. Tot die tijd gewoon ontspannen wakker
Wij gebruikten ook inflacol; hielp goed! Maar voor de echte ‘kramp-aanvallen’ zijn we de vsm druppeltjes gaan gebruiken en werken nog veel beter!
Wij hebben de piek rond 6 weken gehad. Daarvoor had hij ook wel krampjes, maar op de piek drie dagen compleet ontroostbaar na voedingen. Toen ineens heeft hij geleerd om scheetjes te laten en sinds hij dat (heel vaak) doet geen kramp meer gehad.

20 uur geleden

Reactie op AanzienlijkeZon500566

Wij hebben de piek rond 6 weken gehad. Daarvoor had hij ook wel krampjes, m ...
Haha hier hetzelfde! Echt scheten als een volwassen vent soms. Stinken dat die kleine doet. Af en toe nog wat kleine krampjes (bijna 8 weken).

19 uur geleden

Reactie op Preggofreggo90

Wij gebruikten ook inflacol; hielp goed! Maar voor de echte ‘kramp-aanvalle ...
Welke zijn dit precies? Dan ga ik die ook halen. Ik merk dat ons kindje wakker wordt van ongemak en lucht in haar darmen. Ze ligt in haar eigen bedje en huilt dan echt al 2 uur na de voeding wakker. Als ze bij mij ligt gebeurd dit overigens niet. Denk dat ze dan meer troost ervaart of makkelijker weer in slaap valt. Ga haar vannacht gewoon weer lekker bij ons leggen. Ze zal het nodig hebben

Reactie op Nina__v

Haha hier hetzelfde! Echt scheten als een volwassen vent soms. Stinken dat ...
Hier een eerste keer moeder. Morgen is onze dochter vijf weken. Ze heeft last van krampjes maar laat ook goed scheetjes. Is dat verlichting voor de krampjes? Ik merk dat ze wel echt pijn heeft, maar hoe weet je dat je in de piek zit? Want bij ons werkt de laatste tijd een warme pittenzak.

16 uur geleden

Reactie op fietje27

Welke zijn dit precies? Dan ga ik die ook halen. Ik merk dat ons kindje wak ...
Ik ga ze ook maar eens halen, want onze kleine is nu 4 weken en het is echt elke avond raak. Zoveel huilen… Infacol heeft echt niet gewenste resultaat en gebruik ook al Kruidvat extra care tegen krampjes 🤯

16 uur geleden

Reactie op Linda-96

Hier zitten we volgens mij ook midden in de piek. Nu 5 weken oud, gebruiken ...
Alsof ik een verhaal over m’n eigen baby van 4 weken lees 😫. Sterkte !!

12 uur geleden

Ik durf het bijna niet te geloven maar ik denk dat we over de piek zijn. Week 6 was brutal. Week 7 ook nog, nu week 8+2 en ze is veel rustiger. Ze beweegt wel heeeeel veel ‘s nachts maar ogen zijn dicht en ze huilt niet dus gaan er maar van uit dat ze slaapt 😬. Hopelijk jinx ik het niet nu 😂. Bij mij eerste duurde het tot over 4 maanden.