11 Reacties

2 dagen geleden
Reactie op Liefkleintje95
Waarom zou je het gokken als het niet goed is 🫣
Ik bedoel dat het niet goed is voor je huid. Dus of je nu wel of niet zwanger bent dat het sowieso niet goed is voor jezelf. Ik kan niks vinden over negatieve invloed voor je baby. Vandaar dat ik de vraag hier stel voor de extra zekerheid 😊

2 dagen geleden
Ik ben bij mijn 2e zoontje wekelijks onder de zonnebank gegaan, het enige wat je anders moet doen is een handdoek over je buik leggen i.v.m. Straling!
Het kan geen kwaad hoor. Mn zoontje heeft er niks van over gehouden en het mocht gewoon van de verloskundige!

2 dagen geleden
Reactie op Soontobemamavan3
Ik ben bij mijn 2e zoontje wekelijks onder de zonnebank gegaan, het enige w ...
Ah top! Dankjewel voor je reactie 🩷

2 dagen geleden
Buiten dat het niet goed is voor je huid heb je ook grote kans op een zwangerschapsmasker. En dat wil je echt niet want daar loop je nog een jaar mee door. Ik had bij 1 zwangerschap een hele bruine bovenlip en vlekken rond mn mond. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. Vorig jaar heb ik op een hete dag in de zon gelegen voor 2 uurtjes en mn hele voorhoofd zat vol vlekken. Ik had mn gezicht gewoon ingesmeerd met factor 50. Nu zijn de vlekken nog steeds zichtbaar.

2 dagen geleden
In mijn werk als huidtherapeut zie ik wekelijks meerdere vormen van huidkanker, afkomstig van de zon en zonnebank. Het zijn vaak schades die pas 20 jaar later ontstaan waardoor veel mensen het een ver van hun bed show vinden. Echter heb je natuurlijk niet de keuze waar deze plekken zich manifesteren. Denk bijvoorbeeld aan je bovenlip, neus, ooglid. Deze plekken worden met een marge van 1-2 cm weggesneden waardoor je er verminkt uit kan zien. Het is vaker regel dan uitzondering dat juist op deze plekken de huidkanker gaat zitten. Ik weet ook wel dat je waarschijnlijk weet dat het slecht is voor je huid, maar wellicht denk je niet tot zo ver na over de gevolgen. Het licht van de zon dringt tot ongeveer 400 nm door in onze huid (zeer oppervlakkig), waardoor het inderdaad denk ik niet bij je kindje komt (het moet door onze huid, placenta, vruchtwater etc). Echter zijn hier nooit onderzoeken naar gedaan, dus is het eerlijke antwoord: we hebben geen idee of het schadelijk is. Op zwangere vrouwen wordt nooit onderzoek gedaan, dat is niet ethisch. Je kan er natuurlijk voor kiezen om je eigen proefkonijn te zijn. Hierbij heb je ook het risico op melasma, donkere vlekken die niet altijd na een bevalling weer verdwijnen. Je kan dit wel voor veel geld laten behandelen door de plaatselijke huidtherapeut. Dit komt niet in aanmerking voor vergoeding door de zorgverzekeraar. Melasma is een chronische huidaandoening dus dit recidiveert wel heel veel, afhankelijk van leefstijl. Het is natuurlijk aan jou welke keuze je maakt voor jezelf en voor je kindje, maar je bent in ieder geval voorzien van een eerlijk antwoord van iemand die er voor geleerd heeft. Ik bedoel het niet belerend, maar ik wil je graag een objectief inzicht bieden. ❤️

2 dagen geleden
Reactie op Vera Stuurwold
In mijn werk als huidtherapeut zie ik wekelijks meerdere vormen van huidkan ...
Ik ben juist bij met zo'n eerlijke reactie! Ik heb een tijd gehad dat ik elke week ging. Maar vanwege deze reden ben ik het gaan verminderen naar 1 keer in de maand. Ik weet dat het mega slecht is voor je huid. Zet de gezichtsbruiner ook altijd lager. Ondanks dat is het natuurlijk nog steeds slecht. Voor mij helpt het ook tegen hormonale acne. Normaal gesproken als ik ongesteld moet worden krijg ik last van acne als ik dan 1 keer onder de zonnebank ga gaat dit grotendeels weg. Ik begin nu ook weer last van acne te krijgen. Dus dat is eigenlijk vooral de reden dat ik wil gaan. Nogmaals bedankt voor je eerlijke reactie ik waardeer dat enorm!🩷

gisteren
Reactie op Noenoe88
Mag ik jou vragen hoe de behandeling voor melasma heet en kan dat als je zw ...
Hii, zeker!! Je kan verschillende behandelingen ondergaan, afhankelijk van de diepte en mate van melasma en of er bijvoorbeeld ook een component van bloedvaatjes aanwezig is. Meestal zien we een dermale variant (tweede huidlaag) hierbij heeft de voorkeur een picoseconde laser of een MeLine behandeling. Ik zou eens kijken voor een huidtherapeut in de buurt welke opties heeft voor melasma.

20 uur geleden
Reactie op Noenoe88
Mag ik jou vragen hoe de behandeling voor melasma heet en kan dat als je zw ...
Ik zie nu pas dat je vraagt of dit tijdens zwangerschap kan. Intensieve behandelingen kunnen helaas niet tijdens zwangerschap. Een melkzuur peeling kan eventueel wel, maar bij een flinke melasma is dat helaas niet voldoende.