12 Reacties

15 uur geleden

Ik zou hier zelf ook heel voorzichtig mee zijn. Zeker zolang jouw eigen dochter nog niet gevaccineerd en beschermd is. Qua termijn wanneer dan wel langskomen weet ik het ook niet zo eigenlijk. Misschien kan je het CB om advies vragen?

15 uur geleden

Ik zou het zelf ook niet doen maar ik ben dan ook heel anti- niet vaccineren haha... oudere kindjes worden misschien als ze geluk hebben niet vreselijk ziek van bepaalde ziektes, maar als ze onbewust toch iets overdragen is dat voor een newborn enorm gevaarlijk..

14 uur geleden

Ja ik dacht ook goede vraag voor het CB! En sowieso doen waar jij je goed bij voelt 💗 Ik zou zelf mijn kind ook niet bij ongevaccineerde kinderen in de buurt willen in deze fase.

14 uur geleden

Ik zou het navragen bij het CB, dan heb je een goed advies. Uiteindelijk kan je het contact met niet-gevaccineerde kinderen niet blijven vermijden. Helemaal met het griep- en verkoudheidseizoen vind ik het nu echt een lastige kwestie.
Kinderen, gevaccineerd of ongevaccineerd kunnen beiden ziektes bij zich dragen. Jouw kindje is inderdaad nog 'onbeschermd', maar in mijn ogen is dan de vraag of mensen besmettelijk zijn. Volwassenen kunnen evengoed ziektes bij zich dragen. Ik zou eerder zeggen; verkouden, hoesten of andere klachten niet laten komen. Maar uiteindelijk moet je doen wat zelf goed voelt!

13 uur geleden

Je zorgen zijn terecht! Die zou ik ook hebben. Ik ben sowieso niet heel pro kleine kinderen op kraamvisite, maar mijn neefjes en nichtjes waren zo benieuwd naar de kleine dat we ze nu toch rustig 1 voor 1 langs laten komen. Maar als ze niet gevaccineerd zouden zijn, zou ik het bezoek langer hebben uitgesteld. Jouw baby, jouw regels💗

13 uur geleden

Juist in de eerste 3 maanden heeft je kindje nog veel antistoffen tegen veel ziektes vanuit jou bij zich. Geef je bv? Dan krijgt je kindje er nog meer! Hoe ga je je kind beschermen tegen alle rondwarende ziektes? Je kindje kan overal iets oppikken. Persoonlijk ben ik niet zo bang voor kleine kinderen. Zeker niet wanneer zij, bij jou op bezoek, bij binnenkomst de handen nog wassen. Bij actief virus of actief ziek uiteraard niet komen

12 uur geleden

Wij hebben een kraamborrel, zonder kinderen. Daar hebben we bewust en keuze in gemaakt en dat is waar wij ons goed bij voelen. Komt het vechten voor jullie of voor hun eigen kind? Dat is in deze een belangrijke vraag om een antwoord op te zoeken. Als mensen niet kunnen op onze borrel en vragen wanneer ze kunnen, zeggen wij dat we dat leuk lijkt te plannen in januari, december is druk zat. Daarnaast zijn wij heel duidelijk dat mensen met griep of koortslip even moet wachten tot alles weg is. Jij bepaald de grenzen, die zal niet iedereen waarderen, en dat is ook, welkom bij het ouderschap!

12 uur geleden

Reactie op BeleefdeEland821843

Wij hebben een kraamborrel, zonder kinderen. Daar hebben we bewust en keuze ...
Vechten moet bezoek zijn
Jullie zijn de ouders van je kind en jij maakt een keuze om haar wel te vaccineren om welke reden ook die jullie hebben. Ik vind het daarom ook niet overdreven dat je de kinderen niet over de vloer wil hebben. Hun ouders hebben ook een keuze gemaakt maar jij mag daar ook op reageren. Als jouw moeder instinct zegt dat je het niet fijn vindt dan zal ik daar naar luisteren. Als ze niet willen komen zonder kinderen is dat hun keuze. Net als het jullie keuze is om geen kinderen te ontvangen. Als ze dat niet respecteren is dat hun keuze.

9 uur geleden

Wij hebben ook nabije familie die ervoor hebben gekozen hun kinderen niet te vaccineren. Ik heb de verloskundige om advies gevraagd. Die zei ongeveer het volgende/dit heb ik onthouden: kinderen die naar de opvang of school gaan, pikken snel ziektes op omdat ze er nou eenmaal veel mee in aanraking komen. Of ze gevaccineerd zijn maakt in die zin niet uit, het zegt wat over hoe vatbaar ze zélf zijn (en hoe ziek ze eventueel kunnen worden), niet over hoeveel ze anderen besmetten. Daarom is het bij alle opvang/schoolgaande kinderen belangrijk om na te vragen of ze ziek zijn (dat doe je waarschijnlijk bij al je bezoek), maar óók om na te vragen of er op de opvang of school iets heerst. Dát kunnen ze dan makkelijker bij zich dragen. Als dat zo is, zou je kunnen vragen om de kinderen niet mee te nemen en dan wordt het waarschijnlijk geen vaccinatie discussie :) … buiten dat mag je natuurlijk altijd zelf bepalen wie je bij je kind laat, maar ik snap dat het soms voor lastige situaties kan zorgen!

6 uur geleden

Reactie op toutsarrange

Wij hebben ook nabije familie die ervoor hebben gekozen hun kinderen niet t ...
Dit is niet helemaal waar, voor veel gevaccineerde ziektes wordt na besmetting wanneer je gevaccineerd bent de "lading" oftewel hoeveelheid virus/bacterie niet zo hoog in je lichaam als wanneer je niet gevaccineerd bent. Hierdoor ben je wel vele malen besmettelijker, en langer besmettelijk , als ongevaccineerde die het virus / bacterie bij zich draagt dan iemand die wel gevaccineerd is en het alsnog even oppikt. Daarbij reageert direct je immuunsysteem, die al klaar staat door de vaccinatie. Voor TS: ik zou bij jezelf blijven, je voelt je er duidelijk (en imo heel logisch) heel oncomfortabel bij. Dan komen ze maar niet toch. Op school gaan er inderdaad tientallen andere virussen rond waar men niet voor wordt gevaccineerd, dus wij zelf willen in dit stadium helemaal geen kinderen over de vloer. Laat staan het extra risico voor de ziektes die (met reden) in het Rijksvaccinatieprogramma staan