22 Reacties

gisteren

Ik volg even :)

gisteren

ik volg!

gisteren

Volg

gisteren

Eigenlijk is op verzoek voeden ook aangeraden met de fles, maar ik snap wel dat het dan inderdaad makkelijker lijkt om een ritme te creëren. Wat maakt juist dat je nergens aan toe komt tussendoor? Dat de voedingen kort op elkaar zitten? Ik heb dat gevoel ook regelmatig maar dat ligt bij mij dan niet aan de borstvoeding maar aan de contactdutjes. Dus daar zou de fles geven niks aan veranderen. Als ik de deur uit wil plan ik dat zo veel mogelijk meteen na een voeding. Als ik weet dat ik een afspraak heb staan waarbij ik op een bepaald uur de deur uit moet of ik moet mijn dochter van school halen en ik verwacht dat hij bijna honger gaat krijgen, leg ik hem op mijn verzoek aan.

gisteren

Voeden op verzoek wordt idd met de fles eigenlijk ook aangeraden, dan volg je je kindje het meest. En tegelijkertijd… voeden op verzoek kan OOK op jouw verzoek zijn. Dus als je de deur uit wil, kijk of je baby dan ook al zin heeft in een slokje voordat je weg gaat. Misschien drinkt ie veel of weinig maar iig is het buikje weer gevuld en hebben ze geen honger als je net de drempel over bent naar buiten. Voor ons werkt dit prima (2e kindje nu). Wij als volwassenen eten ook niet altijd stipt dezelfde hoeveelheid eten op hetzelfde moment dus het is vrij menselijk om af en toe wat meer of minder te willen en soms een snackje (of meer) tussendoor

gisteren

Rond de 6 weken is het weer regeldag, wat ook best intens kan zijn. Vorige keer begon er bij ons vanaf 8 weken een ritme te ontstaan. Zou dus goed kunnen dat het bij jullie ook nog even duurt. Misschien kun je wat hulp krijgen voor het huishouden, zodat je even wat meer ruimte voor jezelf hebt?

gisteren

Ik had dit met onze eerste. Ik ben toen gaan kolven en heb dat in de fles gegeven. Zo kon het op mn eigen tijd en dronk ze meer in een keer dus langer verzadigd. Heb dat een jaar gedaan. Je kunt oer keer dan als je getraind bent ook meer per sessie er uit halen dus je kolft bijv 5 keer voor 8 voedingen. Is persoonlijk natuurlijk

gisteren

Reactie op annaaa1

Voeden op verzoek wordt idd met de fles eigenlijk ook aangeraden, dan volg ...
Maar ook zeker dit! En zo live vind ik ook wel handig voor onderweg. Altijd warm en beschikbaar met borstvoeding. Ik vind vooral het omhoog houden tegen spugen lang duren. Dat zou ik met een fles net zo hebben. En hij wil ooi gewoon aandacht dus dat kroelen en optillen vervalt ook niet. Het is best intens he 🤯

gisteren

Als je de fles gaat geven wil je dan borstvoeding blijven geven (middels kolven) of over gaan op kunstvoeding? Want indien BV zou ik het toch gewoon bij live voeden houden. Ik doe zelf kolven en dan de fles geven, maar er zit nul ritme in mijn dagen. Ze komt wanneer ze honger heeft en soms komt dit heel onhandig uit met ook moeten kolven.

gisteren

Voor huishouden zou je nog een draagdoek of draagzak kunnen overwegen? Lees ook iets over rechtop houden lang duren (herkenbaar!) maar dat los je daar ook mee op! Heeft je kindje verder nabijheid en kun jij even wat doen, ik vind het ideaal! En verder probeer ik inderdaad uitjes te plannen die ongeveer 2 uur duren. Uur daarvoor bied ik dan een voeding aan en probeer ik ongeveer zo te plannen dat er al 2-3u sinds laatste voeding zit. Zo ben ik al een aantal keer gaan wandelen + lunchen met een tevreden baby met volle buik. Op weg naar huis kreeg ze Soms wel honger, maar thuis kreeg ze dan natuurlik gelijk. En ik probeer maar te denken: in het ergste geval moet ik in het openbaar nog een keer voeden. En dat is ook niet erg, alleen nog niet gebeurd dus een drempel die ik nog even over moet 🤭

gisteren

Mooie woorden van mijn lactatiekundige: -Op verzoek is ook op jouw verzoek. -uiteindelijk geef je vaak met kv 4-5 flessen PER DAG. Hou dit in je achterhoofd; dat is WEINIG. Jij neemt ook regelmatig een slokje water of een glas fris. Of je eet een koekje of een stuk fruit. Volg je gevoel maar geef evt de fles ook op verzoek. En in kleinere hoeveelheden😘

gisteren

Voor mij hielp het bij mijn oudste echt om juist geen ritme of structuur te zoeken, en ik ben (was?) juist iemand die heel goed gaat op voorspelbaarheid en structuur…! Dus: ik keek veel minder vaak op de klok, eigenlijk meer om te checken of de luier alweer vervangen moest dan om voedingen in de gaten te houden. Borstvoeding geven kan altijd en overal. Oké niet als je in de auto aan het rijden bent, maar wel in het openbaar vervoer, op een bankje in de stad, op een parkeerplaats in je auto, op een terras tijdens je lunch. Overal. Je hoeft niet vooraf te plannen wanneer je gaat voeden. Je kunt vlak voor je weggaat even proberen of je kindje iets wil, en daarna is het kind mee en we zien wel. Het vraagt een andere mindset, maar het maakt het leven echt makkelijker is mijn ervaring.

Reactie op JvanV

Voor huishouden zou je nog een draagdoek of draagzak kunnen overwegen? Lees ...
Jaa ik overweeg idd om een draagzak aan te schaffen omdat het hem vooral zit in het lange rechtop houden en bij mij in slaap vallen. En dan duurt het ook nog een tijdje voordat ik hem neer kan leggen dat hij echt doorslaapt. Dus hopelijk is dat een uitkomst! Voor de deur uitgaan doe ik het zelfde alleen komt hij dus de laatste tijd steeds sneller en slaapt ook minder natuurlijk. Echt een puzzel allemaal. Ik ben nu ook begonnen met afentoe kolven voor een voorraadje zodat ik dat eventueel buiten kan geven

Reactie op Adastre

Voor mij hielp het bij mijn oudste echt om juist geen ritme of structuur te ...
Jaa ik ben zelf ook heel erg van de structuur, maar dat moet ik idd proberen los te laten

Reactie op Hoelahoep90

Ik had dit met onze eerste. Ik ben toen gaan kolven en heb dat in de fles g ...
Ja ik denk er dus over na om meer te gaan kolven. Hoe ben jij toen overgegaan van live voeden naar kolven?

gisteren

Onze oudste kreeg op den duur wel echt regelmaat in haar voedingen. En juist borstvoeding vond ik handig omdat je geen gedoe hebt met flesjes opwarmen/meenemen. Onderweg kan je gewoon aanleggen en klaar. Voor vertrek even voeden en dan lekker op pad gaan! En wat thuis betreft: loslaten dat er structuur in moet zitten qua klok, maar richten op structuur qua ritme. Ipv 'om 12 uur ga ik dit doen' kan je denken 'na deze voeding ga ik dit doen'. Die mindset gaf (en geeft) mij veel rust.

11 uur geleden

Rond week 6 heb je weer regeldagen, kan dat het niet zijn?

9 uur geleden

Reactie op Kleintje2023

Onze oudste kreeg op den duur wel echt regelmaat in haar voedingen. En juis ...
Hoe deed je dit als je weer moet werken? Of even van huis moet zonder je kindje?

9 uur geleden

Ik lees even mee!

6 uur geleden

Reactie op SaDy

Hoe deed je dit als je weer moet werken? Of even van huis moet zonder je ki ...
Zorgen dat andere mensen de voedingssignalen van je kindje kunnen herkennen zodat die ook op verzoek ipv de klok kunnen voeden. Voeding in de vriezer klaar leggen zodat ze een flesje kunnen geven indien honger. Dus ergens vanaf 4-6wk steeds een klein beetje extra kolven zodat je kunt oefenen met de fles en een voorraadje kunt opbouwen