5 Reacties

gisteren
Fijn dat je man zich uitspreekt, maar ook fijn als hier een open gesprek over te voeren valt, waarin jij kunt uitleggen hoe je je voelt etc. Heb je dit gehad/snapt je man dat niet? Dan snap ik weinig van jouw man…
Meer tijd voor elkaar kan ik wél in komen, het is best intens ook met een kleintje in huis nog. Wellicht die een keer naar oppas/oma/etc zodat jullie een avondje/dagje samen door kunnen brengen?

gisteren
Reactie op Bloemetje08
Fijn dat je man zich uitspreekt, maar ook fijn als hier een open gesprek ov ...
Bedankt voor je reactie 🍀 ik heb met hem wel een gesprek gehad, hij geeft aan mij wel te snappen, maar zegt ook dat ik dit te groot maak en opblaas. En helemaal mee eens hoor dat het hectisch is in huis. Ik probeer regelmatig iets leuks te regelen, een dagje shoppen of even lunchen of uit eten, maar dat is voor hem niet genoeg op het moment. Lastig allemaal ☹️ ik hoop dat we straks weer een beetje het ritme kunnen oppakken, maar een keer extra uit eten kan natuurlijk nooit kwaad 🥰

gisteren
Vind de oplossing van Bloemetje heel mooi.
Ik snap je helemaal. Bij mij is het gelikkig niet dusdanig spannend. Ben zwanger met heel veel dank aan een lang IVF traject, en vannaf het begin flink misselijk, dat ik sommige dagen moeilijk van de bank kom.
Nu was ik vandaag in de kruidvat, en heb daar een prenteboek gekocht. Dacht ook even genieten van de leuke dingen van het zwanger zijn.
Je voelt hem al, mijn man was hier niet blij mee. Hij heeft me vriendelijk verzocht of we de volgende keer zo iets samen konden uitzoeken.
Ik was boos en verdrietig tegelijk. Voelde me ook nog schuldig, want dan schiet door mijn hooft dat deze emoties die ik ervaar niet goed zijn voor ons kindje. En toen toch maar een goede vriendin gebelt om even te ventileren.
Hoop dat je je eenbeetje gesteund voelt door dit verhaal. 💕

gisteren
Reactie op MaddyAnna
Vind de oplossing van Bloemetje heel mooi.
Ik snap je helemaal. Bij mij i ...
Oooh wat super fijn voor jullie dat jullie nu een kindje verwachten 🥰
Maar wat naar voor je ☹️ ik snap je helemaal. Dat is toch juist iets leuks zou je denken, zoiets zou ik ook geen moment overna hebben gedacht en gewoon mee hebben genomen als ik daar had gelopen 🥺 ik hoop dat je man je uiteindelijk wel begreep .. zoiets doe je toch niet express 🫣 ik heb ook die schuldgevoelens als ik stress heb of moet huilen. En dan word ik daarna ook nog eens boos op mijn man omdat hij dat veroorzaakt 😂🫣 het is wat allemaal.
Heel fijn dat je je verhaal wilde delen 🙏🏽

gisteren
Wij vrouwen kunnen soms dingen zeggen of emoties tonen die niet leuk zijn en op dat moment er rot uit komt. Maar dit kunnen mannen ook!! Of huilen omdat er een prentenboek is gekocht zonder ons 🤣🤣 achteraf best lachwekkend. Mannen ‘, zijn ook zwanger’, en doen ook mee met onze emoties. Neem dit met een korreltje zout!! Maar weinig mannen vinden het leuk dat er weinig intimiteit is. Ik kots veel en lig elke avond 9 uur in bed! Weinig spanning en intimiteit. Ik zeg dat het echt goed komt en nog even geduld! En probeer nu ook echt mijzelf iets meer warm voor te maken om die intimiteit op te zoeken nu eerste trimester er bij op zit. Je merkt toch dat het fijn is en er weer beetje spanning en romantiek tussen beide komt. 💓🤗