14 Reacties

gisteren

Ja ik ben gelovig, nee ik vind het niet aanstootgevend, ik zou niet weten waarom eigenlijk🙈

18 uur geleden

Reactie op BAMPatricia

Ja ik ben gelovig, nee ik vind het niet aanstootgevend, ik zou niet weten w ...
Mijn collega kent het oude testament als literatuur zeg maar, hij is niet gelovig, en hij zei meteen: je kan je kind geen Satan noemen. Ik snap zijn punt maar ik zie dat Samaël toch ook heel anders gezien wordt.
Misschien Samuel ipv Samael?

17 uur geleden

Reactie op HartelijkeVuurvogel257149

Misschien Samuel ipv Samael?
Nee dat vind ik dan weer helemaal niks haha

17 uur geleden

Reactie op Kimhartjemae

Mijn collega kent het oude testament als literatuur zeg maar, hij is niet g ...
Hmm beetje gekke reactie in mijn optiek ik zie geen link tussen satan en samaël🤔

16 uur geleden

Als het bij jou en je kindje past zou ik het zeker niet laten. Zelf associeer ik het wel met Lucifer/ satan en zou er om die reden voor m’n eigen kindje niet voor kiezen. Maar als iemand aanstoot neemt als gelovige aan de naam van een kind, dan is dat tussen diegene en God ;) zou me er niet druk om maken! 🫶🏼 van een gelovige

14 uur geleden

Ik zelf ben middelmatig gelovig. Maar ook ik moet bij Samaël gelijk aan lucifer/satan denken. Die associatie heb ik bijvoorbeeld ook bij Damian (maar dat komt door de film 😅) Maar goed dat ik die associatie heb betekent natuurlijk niet dat jullie je kindje niet zo kunnen noemen! Zolang het voor jullie goed voelt en een mooie betekenis heeft.

13 uur geleden

Is Samaël niet de engel van de dood? Het zal niet super bekend zijn, maar ook zeker niet onbekend. En omdat het een onbekende naam is zullen veel mensen die hem gaan ontmoeten het toch eens door Google halen. Best een enorm heftige betekenis aan de naam die je zou geven dan. Wat vind je van Samuël? Veel bekender, veel vredelievender. En los van de betekenis verwacht ik dat Samaël ook vaak verward zal worden met Samuël

12 uur geleden

Reactie op Hannelore13

Is Samaël niet de engel van de dood? Het zal niet super bekend zijn, maar ...
Nee vind de klank van Samuel dan weer niks.

9 uur geleden

Ik ben niet gelovig, wel spiritueel en zou daarom geen naam kiezen met een negatieve betekenis. De site zeevannamen.nl laat je zoeken op delen van een naam, zodat je makkelijk kan brainstormen. Zo kun je dus zoeken op namen die eindigen op -ael of beginnen met -sam. Wat vindt je zo mooi aan deze naam?

8 uur geleden

Prachtige naam! En nee ik ben niet gelovig

7 uur geleden

Reactie op Zwaan_

Ik ben niet gelovig, wel spiritueel en zou daarom geen naam kiezen met een ...
Het is niet voor iedereen negatief beladen. Ik vind Samaël krachtig klinken en vind het een mooie aparte naam. Een andere keuze is Simeon maar vind Samaël mooier.

7 uur geleden

Reactie op Kimhartjemae

Het is niet voor iedereen negatief beladen. Ik vind Samaël krachtig klinken ...
Het is echt aan jullie zelf hoeveel waarde je hecht aan een betekenis. Wees je er wel van bewust dat je kindje zijn hele leven met die naam moet doen. Als Simeon ook en optie is, zou ik daarvoor kiezen, om het dilemma betekenis weg te halen.