12 Reacties

vorige week

Ik herken het op sommige dagen en dan denk ik achja gaat wel wegg maar ik weet niet wat we eraan kunnen doen 🙁🙁

vorige week

Ik herken dit grotendeels zeker! Ik heb veel moeite met hormonen, heb daardoor meer stress en angsten.. Ik geniet ook helemaal niet! Daarnaast heb ik helaas al sinds heel kort zwanger al last van bekkenklachten en loop ik naast alle mentale klachten, ook met veel fysieke klachten. Ik baal daar enorm van want dit is waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap en dit is dus de tweede zwangerschap die alleen maar afzien en uitzitten is voor m’n gevoel… Wat mij helpt is dat ik al een baby heb. Daardoor heb ik gewoon elke dag genoeg te doen, spelen, samen naar buiten en ben ik minder bezig met zwanger zijn. Ik zoek veel afleiding. Bij m’n vorige zwangerschap ging ik diamond painting doen en armbandjes maken. En series kijken. Eigenlijk veel afleiding gezocht! Zoek ook hulp als je echt ervaart dat je depressief wordt. Bel morgen de huisarts op en doe je verhaal. Zij kunnen passende hulp aanbieden. ❤️

vorige week

Hey wat naar dat je je zo down voelt! Heb je al eens van een prenatale depressie gehoord? Die hormonen kunnen gekke dingen met je doen. Je kan dit het beste met de verloskundige of huisarts bespreken, die kunnen je indien nodig doorverwijzen naar een praktijkondersteuner of pop-poli.

vorige week

Ik heb dit ook, niet dat ik per se depressief ben, maar heb echt nergens zin in en merk dat ik het huishouden ook echt verslons en ben super moe elke dag Gelukkig doe ik nog wel wat moet voor mn zoontje van 2.5🫠
In had dit ook extreem bij mijn tweede dochter het werd beter in het tweede trimester kon echt nergens van genieten kwam door hormonen 😘

vorige week

Ha allemaal, ik kan me hier (helaas) volledig in vinden! Ben nu 11+4 weken zwanger en kan nergens van genieten en heb nergens zin in. Alles is teveel. Wanneer ik na volgende week geen verbetering merk, ga ik naar de huisarts. Ook moeilijk voor mijn vriend want die kan er niet zoveel mee ook al doet hij zo zn best.

4 dagen geleden

Ik herken het ook en maak mij er ook zorgen om… ik dacht dat het normaal was maar volgens mij is dat niet helemaal zo. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet 😢

4 dagen geleden

Reactie op oktobermamma

Ik herken het ook en maak mij er ook zorgen om… ik dacht dat het normaal wa ...
Het is héél erg normaal om je somber te voelen, er gebeurt zo veel in je lijf!! Bespreek het met je verloskundige of huisarts, het weg stoppen omdat je denkt dat het niet normaal is zal het alleen maar zwaarder maken.

4 dagen geleden

Reactie op FeestLotte

Het is héél erg normaal om je somber te voelen, er gebeurt zo veel in je li ...
Dankjewel voor je woorden!💕 Vind dat wel lastig maar denk dat ik ze morgen maar even bel!

4 dagen geleden

Jaa op sommige dagen zeker herkenbaar en helaas echt normaal idd! Die hormonen zijn echt niet niks. Ik heb ook dagen dat er alleen maar negatieve gedachtes door mijn hoofd gaan, of we hier wel goed aan doen en dat ik bang ben voor de toekomst. Terwijl de zwangerschap hier ook zeer gewenst is. Goed dat je het bespreekbaar maakt en goed om even te bellen idd 😘

4 dagen geleden

Hetzelfde hier😪

4 dagen geleden

Herken dit heel erg! 😓