9 Reacties
16 uur geleden
Fijn dat je eerlijk bent, het is niet altijd een roze wolk...
Met mijn 1e kind had ik dit ook - ik was alleen nog in de ontkenning dat het niet zo mocht voelen. Nu met de tweede heb ik een aantal dingen anders gedaan en merk ik verschil in mindset wat me enorm veel rust geeft en dat merkt de baby ook.
Ik ben veel meer aanwezig voor mijn 2e. Ik kijk eerst goed naar haar als ze begint met huilen, wat wilt ze me vertellen. En niet meteen in paniek het gevoel hebben dat ik het huilen moet stoppen. (Dunstan babytaal helpt hier ook bij). Dit geeft rust en dat merkt mijn dochter ook.
Mijn punt is, als ze dan huilt als ik met kraambezoek ben dan is dat wat het is. Ik focus me op de baby, in plaats van het gesprek. En dan merk ik dat ze snel rustig wordt. In deze periode draait het nu eenmaal om de newborn, de rest komt later weer!
Hopelijk heb je er wat aan.
16 uur geleden
Same here.. ze is 3 weken en niks is goed. Ze huilt als er 30 boeren vast zitten, ze huilt met krampjes, ze huilt als de gevoed moet worden, ze huilt als ik haar even neerleg, ze huil eigelijk alleen maar… ja als ze slaapt niet maar zodra de ogen open gaan gaat het ellende weer overnieuw.. ik ben alleenstaande moeder en heel eerlijk? Heb geen een nacht nog 3 uur achter elkaar geslapen en weet ik niet hoe lang je zoiets kan trekken..
15 uur geleden
Mijn tip: tot zeker 4 weken geen kraambezoek. Rust, rust, rust, voor jezelf en voor je kindje. Kraambezoek werkt als een enorme prikkel voor je baby. Ontprikkelen doen ze daarna. In combinatie met krampjes en ontwikkelingen in dat kleine lijfje; pas op julliezelf en neem je kindje in bescherming🩷 onze dochter is vandaag 4 weken en het kraambezoek komt vanaf komende week op gang.
15 uur geleden
Reactie op JuliaW1999
Same here.. ze is 3 weken en niks is goed. Ze huilt als er 30 boeren vast z ...
Jeetje, dat klinkt heel pittig! Heb je geen andere mensen in je omgeving die wat voor je kunnen betekenen? Ik vind het met partner al zwaar soms, laat staan als je het alleen doet!
15 uur geleden
Reactie op JuliaW1999
Same here.. ze is 3 weken en niks is goed. Ze huilt als er 30 boeren vast z ...
Pfoe dit klinkt heel zwaar.. wat doe je het goed mama. 💜
Hopelijk heb je fijne mensen in je omgeving die je misschien een handje kunnen helpen, of er voor je kunnen zijn en steunen.
15 uur geleden
Reactie op Akaa
Fijn dat je eerlijk bent, het is niet altijd een roze wolk...
Met mijn 1e ...
Zeker, wat fijn deze tip. Het is anders zo uitzichtloos omdat je niks in de hand hebt en het voelt soms allemaal al best eenzaam. Als dan de spaarzame sociale momenten ook heel lastig worden is het best pittig vind ik.
13 uur geleden
Hoe oud is jullie baby? Wij zitten sinds afgelopen vrijdag midden in een sprong (5 weken vandaag). Niets is meer goed, en onze dochter jammert en huilt veel. Terwijl we eindelijk een beetje een ritme hadden gevonden met z’n drietjes. Vandaag hier idd ook kraambezoek gehad, toen heeft ze wel wat gehuild maar gelukkig ook geslapen.
Ik merk dat ik ook helemaal niet op een roze wolk zit op het moment hierdoor, dus ik snap je helemaal. Wij laten meestal 1 of 2 dagen tussen de kraambezoekjes dat we niks plannen. Dan kunnen we iets voor onszelf doen, bijslapen of er samen op uit als we daar zin in hebben. Ik moet zeggen dat dat mij wel rust geeft😊
11 uur geleden
Reactie op Nadine922
Hoe oud is jullie baby? Wij zitten sinds afgelopen vrijdag midden in een sp ...
Nu 4 weken maar vanaf uitgerekende datum 5. Weet nooit zo goed hoe je moet rekenen,
Wij houden er ook vrije dagen tussen maar nu m’n vriend weer werkt voelen die ook lang en eenzaam. Kom soms nauwelijks aan dingen toe, alleen de ochtenden is onze baby rustig. Maar ben ik zelf ook moe.
Het huilen beïnvloed ook uitjes. Ik merk dat ik er steeds slechter tegen kan, idd ging het even goed en nu weet ik soms niet eens meer wat hij wil of wat er is.
Kraambezoek is echt een soort uitdaging geworden met rituelen om hem rustig te houden. Voel me ook denk ik door hormonen heel snel bezwaard en schuldig naar mensen en ons kindje.
Nou goed, geen positief geluid of tip. Hopelijk vind iemand het fijn om een eerlijk verhaal te horen.
Succes lieve mama’s