11 Reacties

Hi! Allereerst dapper dat je je verhaal doet en er een mooie foto van jezelf bij plaatst! Wat je schrijft is voor mij herkenbaar op alle fronten. Uiteindelijk kijken we het meest kritisch naar onszelf en ziet niemand jou zoals jij jezelf ziet (zelf kijk je zo veel vaker negatief!). Wat mij helpt is weten dat ik door gezond eten en bewegen voor zover het kan, het beste doe voor de kleine in mijn buik. Mijn lichaam doet wat het nodig heeft om mij en de kleine gezond te houden nu en na de bevalling. De extra kilo’s heb ik straks nodig voor energie voor de borstvoeding, gebroken nachten, omgaan met de homonale roallercoaster etc. Die gedachte geeft mij in ieder geval weer een positieve boost. Succes nog in de 2e helft van jouw zwangerschap! De tijd vliegt en het is zonde om die tijd te gebruiken met zo streng zijn voor jezelf.

14 uur geleden

Reactie op DankbareVuurvlieg994296

Hi! Allereerst dapper dat je je verhaal doet en er een mooie foto van jezel ...
Thanks voor je lieve reactie! Denk dat het van me afschrijven ook al wel helpt! En die helpende gedachten die je beschrijft zet ik ook wel in hoor! Dat helpt ook wel... maar die hormonen helpen niet altijd mee hahaha. Fijn iig om te weten dat ik niet de enige ben!

12 uur geleden

Meid, je bent prachtig! Kijk je stralen met je baby bump ❤️❤️

11 uur geleden

Heel herkenbaar! Sommige dagen heb ik er minder last van maar toevallig gisteren echt nog emotioneel geweest erover. Is gewoon zo lastig om m'n lichaam zien te veranderen zonder dat ik er controle over heb. Tegelijkertijd schuldig voelen dat ik me er druk om maak omdat ik ook heel dankbaar ben voor de zwangerschap. Tot slot maakt het me ook wel eens boos dat er voor vrouwen zoveel druk ligt op uiterlijk en gewicht en dit voor velen de zwangerschapsperiode negatief beïnvloed, vind het oneerlijk dat ik hierdoor vaak niet goed kan genieten omdat ik vooral bang ben hoe mijn lichaam eruit zal blijven zien. Wat ik wel merk is dat ik bv hiervoor ook vrijwel nooit tevreden ben geweest over mijn lichaam ondanks dat ik veel sport en maat 36 had. Als ik nu foto's terug zie denk ik jeetje ik zag er goed uit maar ik weet dat het toen ook niet zo voelde. Probeer daarom meer waarde te hechten aan hoe leuk ik mijn leven nu vind ipv hoe ik mezelf eruit vind zien, dat is voor mij denk het enige wat beetje helpt. En het besef dat die onzekerheid niet leuk maar wel oké is. Vriendinnen die ik mooi zwanger vond, zeggen zichzelf toen ook dik en opgeblazen te hebben gevoeld.

9 uur geleden

Heel herkenbaar wat je schrijft! Ik was hier vandaag nog over aan het nadenken bij terugkijken van onze vakantiefoto’s (woensdag teruggekomen). Ik moet ook enorm wennen aan mijn nieuwe lijf. Tot 20 weken had ik ook eigenlijk nauwelijks een buik, maar sinds de vakantie is hij echt ‘gepopt’. Heb ook veel last van groeipijn daardoor en voel me niet meer lekker in mijn eigen vel :( Voorheen sportte ik regelmatig en had maat 34. Ik baal ook dat het sporten nu fysiek bijna niet meer gaat, omdat het gewoon onderdeel was van mijn leven. Maar ik probeer mezelf voor te houden dat dit iets heel bijzonders is, en ben ook dankbaar voor de zwangerschap. Ik probeer het toch maar te omarmen voor zover dat gaat. En ik vind overigens dat je er super goed uit ziet 🫶🏼 !

Reactie op DoortastendeUil222785

Meid, je bent prachtig! Kijk je stralen met je baby bump ❤️❤️
Thanks lieverd!

Reactie op Nadine922

Heel herkenbaar wat je schrijft! Ik was hier vandaag nog over aan het naden ...
Ik mis inderdaad het sporten ook heel erg! Ging voor de vakantie wel paar keer op mama to be fit sport maar wordt daar ook niet heel erg uitgedaagd haha. Merk ook dat het heel erg op en af gaat, dus denk ook wel dat hormonen een rol spelen. De ene keer ben ik vooral trots op m'n buik en heel blij en de andere keer zie ik alle dingen aan m'n lijf die ik eigenlijk niet wil zien.... maar idd gewoon accepteren dat het erbij hoort en het mooie wondertje tegemoet zien!

Reactie op Sanne4767

Heel herkenbaar! Sommige dagen heb ik er minder last van maar toevallig gis ...
Het is net of mezelf hoor praten ! Echt al die dingen gaan ook door me heen op zo'n moment! Vandaag weer een goede maar helpt ook zeker om al deze berichten te zien van andere vrouwen die hetzelfde voelen en beleven... Denk idd ook dat we ontzettend streng zijn voor onszelf, terwijl we bij elkaar zouden zeggen wauw wat zie je er mooi uit!

8 uur geleden

Ook voor mij heel herkenbaar! Nooit mega zelfverzekerd over mijn lijf geweest maar pfoe, het valt niet mee.. Helaas bij mijn vorige zwangerschap ook ervaren en me dit keer voorgenomen meer te genieten, meer schijt te hebben aan opmerkingen zoals "Zo al een lekker buikje he". Maar ook deze zwangerschap maakt het me bloedonzeker. Elke ochtend struggle met wat ik aan moet.. Nog amper 2 kg aangekomen en met maat S mag ik absoluut niet klagen, maar partner vind me mooier dan ooit te voren, maar toch heb ik er zo'n moeite mee om me mooi, vrouwelijk en misschien iets zelfverzekerder te voelen. Ik meen oprecht als ik zeg dat je er prachtig uitziet. Misschien moet ik het ook eens tegen mezelf zeggen 😉

Reactie op Melisduijf

Ook voor mij heel herkenbaar! Nooit mega zelfverzekerd over mijn lijf gewee ...
Jij ziet er ook prachtig uit op je profielfoto! Gek is dat he dat je het van anderen wel ziet en zo moeilijk van jezelf kan zien.

7 uur geleden

Vind jou echt mooi zwanger hoor , en de meeste kilo's zijn na de bevalling ook wel weer weg, komt heus goed , je bent prachtig zwanger!