14 Reacties
2 weken geleden
O jeetje dat is echt megaa irritant! Gelukkig vind je partner zn moeder der gedrag ook niet goed, want anders was het al helemaal ingewikkeld.. ik zou misschien een gesprek aan gaan dat ze af en toe gewoon langs kan komen, of tips mag geven als jullie er naar vragen. Maar niet ongevraagd. Ik weet niet of het je onzeker maakt, maar dat zou ik me wel voor kunnen stellen als iemand overal commentaar op geeft. En vooral aangeven dat het jullie kindje is en dus jullie manier van doen! En als ze dat niet kan of wilt accepteren dan maar door zoals het nu gaat, geeen contact!
2 weken geleden
Helaas is blijven herhalen dat je geen ongevraagd advies wenst en dat jullie bepalen hoe jullie met jullie kind om gaan waarschijnlijk de enige optie.
Wij moeten mijn schoonmoeder ook buiten de deur houden, gelukkig heeft mijn partner ook geen goede band met haar. Voor haar erg wennen dat het bij ons héél anders gaat zijn dan met haar eerste kleinkind. Snap het vanuit haar wel, maar we zijn erg op onszelf gesteld en dat weet zij diep van binnen ook wel.
2 weken geleden
Heel jammer al dat mee bemoeien. Hahahaha, mijn moeder is dus ook zo maar dan wat milder. Ze zijn gewoon super trots om oma te zijn. Ik laat het de ene oor in gaan en de andere oor weer uit. Stuur haar gewoon Eff een foto met oma ik mis je. Die afstand is ook niet heel fijn, het zal alleen maar meer afstand creëren. Leg het wel allemaal uit zonder een discussie aan te gaan met haar. Vertel waar je allemaal mee zit en geef ook aan dat alle protocollen en richtlijnen al tig jaren veranderd zijn. Elke baby is anders en heeft zijn eigen vraag naar verlangens zoals voeden en slapen. Voor nu lekker genieten van jouw newborn want die tijd zal zoooo snel voorbij vliegen.
vorige week
Hier de commentaar: je pakt hem veel te snel op, last hem toch wenen... Ben je nu weer drinken aan het geven, hij is al zwaar genoeg... Enz... Proberen rustig te reageren maar eigenlijk echt niet gediend van deze commentaar ...
2 dagen geleden
Mijn schoonmoeder staat ook continu op de stoep. Ook tijdens ander bezoek wurmt ze zichzelf op de bank en eist alle aandacht en mijn kind op . Eindstand kind helemaal van slag door de drukte. Inslapen lukte niet en de fles maar half leeg.
Wat doe je hieraan? Ik snap dat de een trotse oma is en het haar eerste kleinkind is maar het werkt mij onwijs op mijn zenuwen
2 dagen geleden
Reactie op ZwoeleVlakte582700
Hier de commentaar: je pakt hem veel te snel op, last hem toch wenen... Ben ...
Oooh al deze adviezen hè, hier ook. Vooral het laten huilen. Dat is echt iets van vroeger. Je sorry hoor, denk je dat ik nog kan slapen als onze dochter keihard ligt te huilen?? Bovendien kun je zo’n jonge baby echt niet ‘verwennen’ op dat gebied.
Het is vast allemaal goed bedoeld maar wij worden er hier soms ook gek van 🫠🤣
2 dagen geleden
Joh mijn eigen moeder is zo. Vreselijk. Ze is niet meer welkom tot ze stopt met mee bemoeien.
2 dagen geleden
Geen opdringerige schoonmoeder maar mn moeder (en vader soms ook) kan zich ook wel druk maken om dingen waar ze niks mee te maken heeft. Ik ben vorige week bevallen en geef bv en ze begon al over dat ik niet teveel moet eten om niet aan te komen. Terwijl ik nu nog met best veel eten, 2 kilo per week verloren ben. En dat ik geen filet americain ed moet eten want straks wordt ik ziek. En dat de baby straks niet te dik wordt als hij steeds eet en dat we ons niet moeten laten gek maken door wat het cb vindt. Dat het onzin is om het hoofd van de baby steeds te wisselen. En zo zijn er wel meer dingetjes, soms ook obv oude adviezen die nu weer veranderd zijn. Ik heb gezegd dat het niet leuk is als ze negatief doen en daarna was het wel klaar. Verder zijn ze heel lief hoor en heeft mijn vader al opgepast zodat ik even met mn moeder wat dingen kon regelen en mn vriend ook even tijd voor zichzelf had. Maar al het gezeur is wel erg irritant.
2 dagen geleden
Mijn moeder belde me op nadat ik een foto had gestuurd dat onze dochter in de maxicosi zat op het kinderwagen frame omdat we voor het eerst naar het winkelcentrum waren geweest, foto was buiten met jas aan en voetenzak, en ook echt alleen buiten geweest van de parkeergarage naar de winkel 😂 ze vroeg of we geen wagenbak hadden en dat t toch veeel te koud was zo 🙈
gisteren
Het eerste wat ik hoorde toen de baby letterlijk 12 uur daarvoor uit mn buik gesneden was: ohhhh wat is je buik nog dik. Echt het eerste wat ze zei. Ik lag onder een deken met de baby op mn borst ook. Hoe kon ze het in godsnaam zien en belangrijker; lekker boeiend. Wtf.
En later een appje met of ik al op de weegschaal had gestaan???
Ff; ik woog 48 kilo. Ging naar 61 met baby en was na geboorte 55 ofzo. Hoezo dikke buik??
Het was een impulsieve reactie maar kom op. Zo primitief zijn we toch niet dat we niet eerst kunnen nadenken voor we wat zeggen?
En daarna nog commentaar dat het aan mn borstvoeding ligt als de baby niet goed groeit. T kind komt 250gr per week aan. Hoezo niet goed groeien?
En later over iets met mn oudere kindje. Jaa nu doorpakken hoor! Ze moet leren dat ze niet altijd haar zin krijgt! Ze wilde dat ik mn kind ging dwingen haar knuffel bij hun in de was te doen terwijl wij die dag een echo hadden dus lang weg waren en zij bij hen moest blijven.
Nou toen heb ik wel ff duidelijk gemaakt dat ik ff niet ging doorpakken 😅
Of ook een vreselijk iets; als je straks lief bent dan gaan we lekker samen spelen. Toen heeft mn man er wel wat van gezegd. Dat is toch zo ouderwets. En toen was ze wel echt beledigd. Ze bedoelde het echt niet zo namelijk. Maar het is zo van vroeger en ze denkt niet na over de betekenis ofzo.
gisteren
Oh hier kan ik nog wel een boekje over opendoen. Heb sws geen band met m’n schoonmoeder, bemoeid zich met alles. Hoe wij ons huis moeten inrichten waarom het huis nog niet af is (we zijn gaan klussen toen ik 28 weken zwanger was en hebben de laatste dingen zoals plinten in de logeerkamer maar even gelaten voor wat het is), waarom we nu nog steeds geen droger hebben. Maar ook met haar zoon blijft ze zich bemoeien.
Ben uit m’n slof geschoten toen ze 1 week na de bevalling alweer op bezoek kwam, ze moet anderhalf uur rijden en wil wel op bezoek komen maar ze wil niet voor 4 uurtjes oppassen want ‘ver rijden’. Ze zat al 3 uur bij mij op de bank en ging niet weg, toen ze zei ‘nou je bent nog niet op gewicht hè’ heb ik haar vriendelijk doch dringend verzocht weg te gaan anders ging ik weg.
Daarnaast heeft zij een vastgestelde depressie, slikt medicatie elke dag en heeft in het verleden gedreigd met zelfmoord. Hell no dat ik haar laat oppassen op mijn kind! Breng m’n meisje lekker naar mijn moeder die met alle liefde oppast!
gisteren
Reactie op DoortastendeUil222785
Oh hier kan ik nog wel een boekje over opendoen. Heb sws geen band met m’n ...
Oh nog 1 ding en dan stop ik want ik begin me alweer te irriteren. Ik heb 6 dagen in het zh gelegen ivm inleiding wat niet wilde vlotten. Maar zij paste op de kinderen van haar andere zoon waardoor als mijn baby geboren zou worden die nacht ze de volgende dag met kinderen naar het zh zou komen. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde waarop haar antwoord was ‘nou dat vind ik wel heel vervelend. Nee Netty, weet je wat vervelend is, dat ik al 6 dagen in het zh volgepompt wordt met medicatie en de bevalling niet op gang komt. Dát is vervelend. Gevalletje ‘how to make it about me’ met die vrouw 🤦🏽♀️
gisteren
Reactie op Nadine922
Oooh al deze adviezen hè, hier ook. Vooral het laten huilen. Dat is echt ie ...
Ja echt he! Mijn hart breekt als ze huilt, zou ik dus echt nooit kunnen hoor...
4 uur geleden
Die schoonmoeders he😂😂 Mijn schoonmoeder is heel bezorgd (heeft het nodige meegemaakt met haar kinderen en kleinkinderen als baby dus ergens begrijpelijk) Steeds als ik een foto stuur ziet ze iets om op te merken, ze belt dan METEEN dat zijn nek niet goed ligt of dekentje te los ipv te zien hoe cute haar kleinzoon is🤣 ik moet er wel om lachen. Mijn partner stuurde toen een foto dat baby op zijn zij lag, nou ze appte mij gelijk dat ze aangifte ging doen tegen ons🤣 Ze zei laatst ook in haar land gaven ze de baby een beetje pap met de melk(onze boy is heel hongerig) nou ik had het niet meer🤣 gelukkig kon ze daar zelf ook wel om lachen