9 Reacties

18 uur geleden

Hoiii! Ik heb vaker gelezen dat je pas na 24 weken zorgen moet maken. Maar als je je toch zorgen om maakt, zou ik het delen met je VK. Ik heb zelf morbide obesitas en dus een dikke onderbuik, maar ik voel de baby al 2 weken dagelijks actief. Ondanks ook dat de placenta ervoor ligt.. ik heb een beetje geluk denk ik 🫣

18 uur geleden

Haihai, ik heb morbide obesitas. En ik voel me kleine vent ook nog nauwelijks. Denk dat ik m net 2x gevoeld heb. Ben nu 23+1 weken. Ik heb morgen weer een afspraak bij de gyn dus kan altijd vragen of hij het weet waarom ik zo weinig gegoeld heb tot nu toe.
Hoi Ook ik heb normaal best een buik en mijn placenta ligt aan de voorkant . Ook ik voel hem lichtjes . Maar mijn is gezegd dat dit normaal is . En idd na 24 weken en je voelt echt niets is iets om zorgen over te maken is mij verteld . Ligt jou placenta ook aan de voorkant ?

17 uur geleden

Geen idee, ben zelf juist erg slank en nu 21+3 maar voel zelf de kleine ook eigenlijk alleen af en toe in de ochtend als ik wakker word en daarna niet meer. Weet dus niet of gewicht meespeelt, maar heb wel gehoord dat je inderdaad pas met 24 weken meer beweging zou moeten voelen.

17 uur geleden

Ik heb ook overgewicht en dit is mijn 2e zwangerschap (22 weken nu). Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn zoontje heel weinig. Soms een paar dagen niet, soms ineens een dag wel. En bij deze zwangerschap voel ik de baby iedere dag heel vaak. Het verschilt dus denk ik ook echt per zwangerschap en persoon! Maar als je je zorgen maakt zou ik alllltijd even de verloskundige bellen (of het ziekenhuis als je daar onder controle bent). Daar zijn ze voor en een extra echo kan je net even wat geruster maken 😊

17 uur geleden

Ik ben 25 weken (bmi 32) en het heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik hem voelde en zelfs nu voel ik hem heel weinig. Ben er wel achter dat als ik helemaal plat ga liggen en dan aan de linkerkant lager dan mn navel stevig mijn vingers in mijn buik druk en wacht dat iig met een minuut ik wat voel bewegen onder mijn vingers. Ik zag een post over dat je je baby goed door je navel kunt voelen, maar daar voel ik niks, misschien dat mijn placenta daar ligt. Misschien dat overgewicht het voelen aan de buitenkant moeilijker maakt, maar aan de binnenkant heeft de placenta er mee te maken denk ik. (Ik trek ook maar conclusies uit mijn eigen ervaring 😅)

17 uur geleden

Hier ook overgewicht maar voel de baby heel veel , en voor het eerst net 17/18 weken

16 uur geleden

Hier ook overgewicht maar ik voel de kleine wel veel. Soms een dagje niet maar is dan maar net hoe de baby ligt. Zowel deze als vorige zwangerschap van rond week 19 duidelijk schopjes. Maar het is bij iedereen verschillend dus denk niet dat het persee met overgewicht te maken heeft. Vorige keer samen zwanger met mijn schoonzusje. Zij voelde baby niet veel en geen beweging te zien aan de buitenkant van dd buik en zij is best dun. En bij mij juist veel beweging te zien en voelde hem heel vaak en ik ben stevig.

16 uur geleden

Reactie op Jojootjeje

Hier ook overgewicht maar ik voel de kleine wel veel. Soms een dagje niet m ...
Wat ik dus wil zeggen. Geen zorgen, volgens mij is het echt bij iedereen verschillend. Maar als je je zorgen maakt kan je altijd contact opnemen met de verloskundige.