17 Reacties

12 uur geleden

Gewoon liggen zoals jij lekker ligt. Is dat op je rechter zijkant, dan is dat zo. Je lichaam draait vanzelf als het niet meer gaat

12 uur geleden

Op mijn zij (links en rechts) en vaak schuin op mn buik. maar pijnloze nachten zijn nu al verleden tijd hier

12 uur geleden

Als ik op mn zij lig gaat ze drukken op mijn blaas en kan ik er de hele tijd uit om te plassen🤦🏻‍♀️ dus ik begin op mijn rug en word wakker op mijn buik of zij

11 uur geleden

Eerlijk, ik lig hoe ik comfortabel lig! Ik lig nog op mijn buik, ik voel m’n kleine vooral als ik op m’n rug of buik ligt maar op mn buik slapen voelt nog comfortabel. Ik ben absoluut geen rug slaper en of zij slaper vooral nu omdat ik dan juist benauwd word, maar als ik dadelijk een flinkere buik heb moet ook ik er aan geloven en op m’n buik slapen laten zitten. Maar voor nu (ben nu 22 weken morgen) slaap ik nog op m’n buik. M’n verloskundige zei ook lig gewoon waar jij je comfortabel bij voelt.

11 uur geleden

Same here.. en op me rechterzij wordt ik weer misselijk. Soms helpt het om half rechtop te liggen... Maar niks is meer comfortabel 🥲

11 uur geleden

Reactie op De Bruijn

Gewoon liggen zoals jij lekker ligt. Is dat op je rechter zijkant, dan is d ...
Voor mij is dat mijn buik, maar ik heb het idee dat ik dan de baby druk. Ze begint dan ook hevig tegen te stribbelen lijkt wel.

11 uur geleden

Reactie op Joelia

Same here.. en op me rechterzij wordt ik weer misselijk. Soms helpt het om ...
Ja eens, op mijn zij krijg ik vaker last van maagzuur. Echt niks is helemaal prettig meer

11 uur geleden

Reactie op Daniëlle_xoxx

Eerlijk, ik lig hoe ik comfortabel lig! Ik lig nog op mijn buik, ik voel m’ ...
Voelt het dan niet alsof je de baby ‘plet’? Beweegt die dan niet extra?

11 uur geleden

Reactie op NaomiSleijpen

Op mijn zij (links en rechts) en vaak schuin op mn buik. maar pijnloze nach ...
Dit doe ik nu ook idd

11 uur geleden

Reactie op Senoritaaa

Voelt het dan niet alsof je de baby ‘plet’? Beweegt die dan niet extra?
Nee hoor voor mij niet, ik gebruik m’n handen wel als ondersteuning voordat ik ga slapen onder m’n benen maar word wakker gwn op m’n buik heb er zelf nog geen last van. Ook al lig ik op m’n zij, rug of buik hij beweegt toch extra

11 uur geleden

Ik val in slaap op mn rechter zij, maar draai de hele nacht van links ,rug, zij en weer terug. Het wordt tijd dat ik ook een zwangerschapskussen ga halen want ik wordt nu elke ochtend wakker met buikpijn en zeurende pijn in mn heupen

Reactie op Daniëlle_xoxx

Eerlijk, ik lig hoe ik comfortabel lig! Ik lig nog op mijn buik, ik voel m’ ...
Oh wat goed! Ik word echt misselijk en benauwd op mn buik..

10 uur geleden

Reactie op DaadkrachtigeDuin727100

Oh wat goed! Ik word echt misselijk en benauwd op mn buik..
Dat heb ik dus op m’n zij.. vandaar tot ik nog op m’n buik slaap
Ik slaap zoals ik lekker log, veel op mn zij maar ook op mn rug of half op mn zij/buik. Ik heb een u vormig kussen maar dat is enorm warm momenteel. Nu heb ik ook een 'reiskussen' gekocht, dat zijn 2 van die halve manen die je aan elkaar kan maken met klitteband. Ik gebruik nu 1 deel van het kussen en leg dat onder mn buik, dat ligt echt heel fijn, is niet te groot en niet warm en kan je ook snachts aan de andere kant leggen. Als ik ze wel beide aan elkaar vast gebruik en op mn rug ga liggen, krijg ik daar last van.

8 uur geleden

Ik lig nu half op mijn zij / buik, en gebruik in plaats van een voedingskussen een grote handdoek voor ondersteuning. Van zo’n kussen kreeg ik enorme rugpijn 😅 En op deze manier kan ik alsnog half op m’n buik liggen zonder dat ze protesteert (hele constructie haha…)
Je kunt gewoon liggen hoe je wilt, als het oncomfortabel wordt voor jou (bijv duizelig voelen) ga je vanzelf verliggen en dat is wanneer de baby er evt last van zou kunnen hebben. Dus zo lang je lekker ligt lekker zo blijven liggen!

8 uur geleden

Fijn dat je een houding hebt gevonden die voor jou fijn is!