19 Reacties

2 dagen geleden

Hoi, ik heb het inmiddels 2x gehad, ze nemen nuchter bloed af, dan krijg je een drankje (denk volle wegwerp papieren beker) die smaakt naar een gesmolten citroenlollie. Je mag er niks achter aan drinken dus die smaak blijft lekker hangen. Vervolgens mag je 2u lang bijna niks doen (ik ben maar lekker een boek gaan lezen) en dan nemen ze weer bloed af. De uitslag had ik de dag er na al :) ik mag overigens volgende week weer (zin in) dus ik leef met je mee!

2 dagen geleden

Hi, Ik heb dit vorige keer gehad. Moet nu ook weer. Gewoon die beker weg atten, dan proef je er het minste van . Daarna mocht ik mijn mond spoelen met een slokje water. De uitslag krijg je vaak de volgende dag. De verloskundige zal dit doorbellen.

2 dagen geleden

Reactie op LauraStam94

Hoi, ik heb het inmiddels 2x gehad, ze nemen nuchter bloed af, dan krijg je ...
Ik moet ook over 2 weken 🙈, moet je gedurende die 2 uur in de wachtruimte wachten? Of kan je in een comfortabelere ruimte wachten? Ik kijk er namelijk echt tegen op om 2 uur lang op zo’n harde rot stoel te zitten in de wachtruimte terwijl je je misschien niet lekker voelt 🫣

2 dagen geleden

Reactie op LauraStam94

Hoi, ik heb het inmiddels 2x gehad, ze nemen nuchter bloed af, dan krijg je ...
Ooh klinkt mierzoet 😂. Maar goed, dat is te verwachten bij een suiker test. Krijg van zoete dingen alleen zo'n brandend maagzuur 🤢

2 dagen geleden

Reactie op xSoothingButterflyx

Ik moet ook over 2 weken 🙈, moet je gedurende die 2 uur in de wachtruimte ...
Nou kunnen we over 2 weken allemaal ons ervaringen delen 😂. Maar dit vroeg ik me inderdaad ook af. Zitten doe ik best weinig door harde buiken (liggende houding het minst last van) dus van die harde rot stoelen heb ik zo geen zin in 🙈

2 dagen geleden

Ik moest in het ziekenhuis vorige keer (zo'n 3 jaar geleden) en laatst bij de verlosk praktijk inderdaad in de wachtkamer wachten. Ze willen je in de gaten houden en zeker weten dat je niet even een rondje gaat lopen bijv, want dat schijnt al invloed te kunnen hebben op de uitslag :/

2 dagen geleden

Reactie op Mariekeeeee

Ooh klinkt mierzoet 😂. Maar goed, dat is te verwachten bij een suiker test ...
Ik stem voor snoepjes en taart eten ipv een beker gesmolten lollies, is het nog een beetje leuk

2 dagen geleden

In ons zkh staan redelijk comfortabele stoelen hoor, die goed verstelbaar zijn.

2 dagen geleden

Vorige zwangerschap 2x test gehad met drankje. Idd nuchter bloedafname. Dan drankje in nemen binnen 10 minuten moet je het opdrinken. Tip neem een rietje mee dan komt het niet zo in heel je mond. Dronk makkelijker weg. Daarna mocht ik 1 beker water, mocht daar 2 uur over doen. Daarna 2 wachten in wachtruimte. Mijn ervaring dat ze altijd wel een lekkere stoel daarvoor hebben. Na 2 uur bloedafname en lekker eten en naar huis. Neem wel wat te eten mee je kunt je echt flauw voelen. Zelf mag ik over 2.5 week ook weer jeej. Vorige zwangerschap ook echt een grote baby, veel drinken en plassen. Had uiteindelijk ook te veel vruchtwater. Maar geen diabetes.

2 dagen geleden

Reactie op LauraStam94

Ik moest in het ziekenhuis vorige keer (zo'n 3 jaar geleden) en laatst bij ...
Aha opzich logisch jaa. Ik ben benieuwd dan haha, de wachtkamer in ons ziekenhuis heeft echt van die harde stoelen met lage rugleuning dat word echt verschrikkelijk 2 uur lang

2 dagen geleden

Reactie op Mariekeeeee

Nou kunnen we over 2 weken allemaal ons ervaringen delen 😂. Maar dit vroeg ...
Jaa inderdaad 😂 ben benieuwd nu al zin in 😂🥲.. maar nou dat dus onze wachtkamer in het ziekenhuis heeft echt rot stoelen en heb echt last van mijn bekken dus dat word wat 2 uur lang🙈

2 dagen geleden

Misschien is een kussentje meenemen nog een idee, ik moet zelf ook over 2 weken

gisteren

Ik vond het na alle horrorverhalen vorige keer enorm meevallen. Ja het drankje is zoet, maar als je het snel drinkt is dat prima te doen. In ons ziekenhuis is een apart kamertje met comfortabele stoelen (konden zelfs in ligstand) waar je die twee uur moest wachten. Boek mee en de tijd was zo om.
Afgelopen dinsdag geweest.. bekertje 1 ging goed.. bekertje 2 had ik wat moeite mee.. alleen die twee uur wachten vind ik ook echt ellende.. maar toen ik thuis was en inlogde stond de uitslag er al.. dus binnen 45 min

gisteren

Je kunt altijd in overleg een dagcurve doen. Dit was bij onze verloskundige echt geen probleem. Heel simpel je bloedsuiker meten met een prikje. 1x nuchter prikken en 3x prikken 2 uur na ontbijt, lunch en diner. Waardes doorgeven en klaar.

gisteren

Het is echt wel te doen, die dagcurve is vervelend vind ik persoonlijk omdat je 4 keer eraan moet denken om op tijd te prikken. Waaronder in de ochtend prikken voordat je wat in je klep steekt. Als je al kinderen hebt, hectische ochtenden of gewoon het geheugen van een vergiet hebt is dat veel meer gedoe. Het viel echt wel mee je drinkt gewoon sterke ranja.

gisteren

Reactie op Kimhartjemae

Het is echt wel te doen, die dagcurve is vervelend vind ik persoonlijk omda ...
Ik vind 4x een wekkertje zetten en 2 minuten tijd erin stoppen minder vervelend dan een halve dag kwijt zijn in het ziekenhuis/huisartsenpost. Kostte mij totaal 8 minuten plus het mailtje met de gegevens naar de verloskundige!😉 Ieder zijn ding.😊 En voor anderen wellicht een optie!😉

gisteren

Reactie op YvOnNe111

Ik vind 4x een wekkertje zetten en 2 minuten tijd erin stoppen minder verve ...
Ik vond het steeds prikken echt vervelend worden. Als ik deze keer weer zwangerschapsdiabetes heb dan vraag ik om zo'n pleister met naaldje die je af kan lezen