16 Reacties

2 dagen geleden
Jouw oma of de oma van je man/vriend?
Ik kom uit een gezin met drie meiden, waarbij tweede naam vernoeming zijn. Precies zoals bij jullie. 1e moeder van moeder, 2e moeder van vader. En ik als derde, oma van m'n vader.
Ik vind het een prachtige traditie. Bij mijn eerste dochter is de tweede naam ook een vernoeming naar m'n moeder. Nu krijgen we weer een meisje en die willen we vernoemen naar de moeder van m'n vriend

2 dagen geleden
Reactie op JB5
Jouw oma of de oma van je man/vriend?
Ik kom uit een gezin met drie meiden ...
Ah, dat is een goed idee. Eens kijken waar we dan op uitkomen! Ik vind het ook mooi om te kunnen vernoemen. Fijne zwangerschap!

gisteren
Reactie op Hannelore13
Een mooie vernoeming naar jullie zelf?
Dank je voor het idee! Zou kunnen, maar dat past niet bij ons.

gisteren
Reactie op Adastre
Of vernoemen naar een oom of tante?
Dat zou ik alleen doen als ik een speciale band met een van hen had. Onze band is prima, maar niet diepgaand gewoon voor een vernoeming. Maar dat voor het idee!

gisteren
Reactie op A A
Combi naam van de beide oma's maken?
Op zich een leuk idee! Hun namen lijken alleen erg op elkaar. De naam van mijn schoonmoeder is toevallig een afgeleide van de naam van mijn moeder. Dus daar kunnen we geen mooie combi van maken, helaas!

17 uur geleden
Reactie op Jane211005
Op zich een leuk idee! Hun namen lijken alleen erg op elkaar. De naam van m ...
Dan zou ik daar weer een afleiding van doen! Als ze toch veel op elkaar lijken kan je dat mopi gebruiken. Of hun tweede namen combineren? Ik heb 2 2de namen van de 2de namen van mijn oma's. Mijn oma's heette in de volksmond Ellie en Annie, en heb als 2de naam Elizabeth en melanie.

17 uur geleden
Wij zijn vernoemd naar de broers en zussen van mijn ouders, misschien is dat een optie? En anders de naam van beide oma's samenvoegen als dat mogelijk is of naar jullie zelf vernoemen.

16 uur geleden
Reactie op JB5
Hoe heten ze? Wellicht kunnen we meedenken
Ze heten Johanna en Jentje. Mede door de tip hierboven, denk ik dat het iets van Hannah wordt als tweede naam!

16 uur geleden
Reactie op A A
Dan zou ik daar weer een afleiding van doen! Als ze toch veel op elkaar lij ...
Goed idee!! Dank je! Ze heten Johanna en Jentje, dus het wordt iets als Hannah voor de tweede naam, denk ik.

14 uur geleden
Reactie op JB5
Jonne / Jonna / Jenna
Joline
Jolein
Joënna
Joleen
Jente
Jette
Jennah
Jelena ...
Nog enkelen: