26 Reacties

vorige week
Iedereen heeft natuurlijk een andere baby en andere voorkeuren maar persoonlijk gezien heb ik er spijt van dat ik een nieuwe kinderwagen had gekocht. Ik gebruik sinds mijn zoontje acht maanden is alleen de joolz aer buggy omdat die lekker licht is en makkelijk inklapbaar. Je hebt zoveel goede kinderwagens tweedehands ik zou daar eventueel naar kijken als het mijn eerste keer zou zijn omdat je denk ik daarna vrij snel een buggy gaat gebruiken. Ook heb je kinderwagens die je eventueel in het geheel kan inklappen en met grote bak onder zijn allemaal dingen die eventueel fijn kunnen zijn. Een badje, nestje etc. Heb ik eigenlijk vooral geleend. Aan wat voor spullen twijfel je?

vorige week
Ik kan alleen maar zeggen ga op je gevoel af! Want odd de ene zegt dit en de ander dat en dat is hier niet anders..
Waar ik een commode een must vind, vind een vriendin het onzin en gebruikt het amper enz... waar velen de hydrofiele doeken helemaal het einde vinden vind ik het overrated..

vorige week
Uiteindelijk weet je pas wat bij je past als het zo ver is. Wat ik echt top vond was onze co-sleeper en de triptrapp met newborn kuipje. Verder gewoon veel standaard spullen gekocht. Van het een meer gebruik gemaakt dan van het ander. Een baby badje hebben wij bijv amper gebruikt net als de luieremmer. Maar sommige mensen zweren hier weer bij. Je zult het zelf moeten ervaren🤷♀️

vorige week
Reactie op BAMPatricia
Ik kan alleen maar zeggen ga op je gevoel af! Want odd de ene zegt dit en d ...
Ben in het helemaal mee eens en bedenk ook dat je veel nog kan halen nadat de baby er is. Als ik van te voren bv een inbaker slaapzak had gehaald was het weggegooid geld omdat mijn zoontje daar niet van hield maar een tweede misschien wel. Of zo’n apparaat om de kinderwagen te rocken. Dat was ook niet nodig geweest. Mocht je ergens al mensen met kinderen in de buurt hebben dan kan je misschien ook dingen lenen of via Vinted kopen.

vorige week
Reactie op Ienn
Met name dingen zoals een box, een wipstoel, een co-sleeper, een draagzak.
Een box was hier tot 2x toe totaal geen succes ik heb geen boxkindjes🙈🤣

vorige week
Reactie op Ienn
Ja en dan vind ik dat gewoon zonde van het geld
Klopt hoor mee eens

vorige week
Reactie op Ienn
Die van mij heeft amper ooit in box gelegen ik had het al opgeruimd bij 9 maanden maar sommige mensen vinden het echt heel fijn. Bij een tweede ga ik het denk ik wel meer gebruiken omdat het niet anders kan maar denk eigenlijk aan een Grondbox of gewoon niet haha. Een wipstoel kan wel handig zijn als je gaat douchen of eten of even iets wil doen. Co sleeper mocht je die kunnen lenen zou ik dat doen of een camping bedje wat ook als co sleeper kan (als het veilig is) dan heb je er daarna ook nog wat aan. Draagzak zou ik ook pas aanschaffen als de baby er is. dan weet je een beetje wat je fijn vindt en of jouw baby het fijn vindt. Ik had een stevig ventje was al snel veel te zwaar en ook geen geschikte gekocht voor een kleine baby maar tot 3 jaar. Hij is echt al sinds 11 maanden te zwaar daarvoor dus vind ik achteraf gezien echt zonde. Dus ook altijd goed om even naar de winkel te gaan en je te laten informeren en daarna eventueel via Vinted te bestellen. Je weet ook niet hoelang jij het gaat gebruiken en zoveel van die baby dingen zijn nog zo goed!

vorige week
Reactie op MB323
Die van mij heeft amper ooit in box gelegen ik had het al opgeruimd bij 9 m ...
Ow het kan zeker anders hoor haha, ik heb er al 2 en ben gastouder maar de box werd niet gebruikt.. ik weiger mijn kind krijsend in de box te hebben dan maar lekker op een speelkleed op de grond

vorige week
Reactie op BAMPatricia
Ow het kan zeker anders hoor haha, ik heb er al 2 en ben gastouder maar de ...
Ja dat had die bij mij op ben benieuwd maar denk er meer aan voor de veiligheid van de baby met die vrolijke peuter hier 😜. Fijn ook als die grote box weg kan toch wat een ruimte die het inneemt!

vorige week
Reactie op MB323
Ja dat had die bij mij op ben benieuwd maar denk er meer aan voor de veilig ...
Tot je peuter in de box gaat klimmen🤣🤣 ieder moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar hier geen box voor de 3e vind het wel prima🤣

vorige week
Reactie op Ienn
Ook weer afhankelijk van wat je wilt gaat doen maar ik had zo’n elektrische fles warmer gekocht. Vind ik achteraf gezien ook echt zonde van het geld had veel liever een elektrische gekocht van bijvoorbeeld Vulpes goods daar kon ik mijn bv mee verwarmen en later het water voor de kv onderweg.

vorige week
Draagzak vonden wij echt fantastisch, de kleine heeft zooo veel dutjes daarin gedaan, vooral het late middag dutje ging altijd moeizaam, en in de draagzak sliep hij dan meteen.

vorige week
Voor de eerste maanden: (wollen) kleding - hoeft ook niet belachelijk veel te zijn.
Co sleeper en draagzak.
Kruiken en wollen deken zijn essentials.
Baby badje voor de kraamzorg.
En een kast/commode om alles in te doen.
Maar de rest… eigenlijk als je je baby dichtbij je hebt is dat voor je baby genoeg.
De rest (flesjes,spenen,boekjes, etc kun je dezelfde dag nog ophalen in de kruitvat/prenatal of online bestellen)… als je het denkt nodig te hebben.