12 Reacties

6 dagen geleden

Ja hoor. Mijn vrouw is nu 20 weken zwanger van onze eerste. Ik kijk ook mee op het forum. Wij komen uit Reuver, bij Roermond

6 dagen geleden

Eindelijk een topic voor de mannen! Ook bij ons gebeurt er veel. Mijn vriendin is nu bijna 21 weken zwanger. Groetjes, Michael

5 dagen geleden

Aanwezig! Er bestaat inderdaad een aparte groep, al ben ik hier om informatie te verzamelen om zo meer begrip te krijgen ghehe

5 dagen geleden

Present. M'n vrouw is nu 20 weken zwanger van onze 2e. Ik lees vooral her en der wat mee, maar ik houd me vaak in om iets te zeggen. Iedereen moet doen wat ze zelf willen natuurlijk. Misschien ben ik te nuchter om me over veel zaken in te zitten. Ook nu het onze 2e is, merk ik dat er veel broodje aap verhalen (sommige zelfs gevaarlijk) rondzwermen op social media. Een paar pareltjes, - ik geef m'n kind geen vitamine D druppels, ik zet em gewoon elke dag 30min in de zon... - hele bijzondere spellingen van namen, die een kind pas kan spellen op de middelbare school, en voor de rest van de leven moet uitleggen hoe je het spelt..(arm kind) Maar goed, wellicht ben ik te nuchter, en gewoon een simpele kerel. Maar ff serieus, bij m'n eerste voelde alles surrealistisch, zelfs tijdens de bevalling. Pas toen ik mn dochter in m'n armen had, jezus wat een bizar gevoel. :)

Reactie op Martynnn

Aanwezig! Er bestaat inderdaad een aparte groep, al ben ik hier om informat ...
Ooh jaa die had ik ook gezien, maar die van heeel erg inactief
Vinden jullie het ook zo gek dat je niet zo heel veel kan doen tijdens de zwangerschap? Er gebeurd zoveel bij mijn partner. Bij mij ook wel maar dat is allemaal wat indirecter. Ik ben ook wel met kleine klusjes bezig en daardoor mentaal ook meer aan het voorbereiden.. En nog iets, mijn partner heeft zwangerschapsyoga, zwanger bootcamp waar je andere mama's ontmoet, mama forum zoals hier, gesprek met de vorloskundige is vooral met mijn partner. Maar voor aanstaande vaders lijken er wel minder van die faciliteiten. Al is natuurlijk ook niet alles nodig voor ons aanstaande vaders, maar misschien wordt je er wel minder op voorbereid dan aanstaande mama's.

5 dagen geleden

Ik ben het met je eens. Waar ik persoonlijk veel aan gehad heb is een "puf cursus" doen (1 middagje mocht ik mee doen). Dit hielp enorm tijdens de bevalling zodat ik mn vrouw kon helpen. De rest van de zwangerschap was het vooral mee gaan met wat ze wilde ;)

5 dagen geleden

Ik herken jouw gedachte. Bij ons is een cursus in de buurt vaak vol of digitaal. De andere zijn te ver weg of in het midden van het land. Ik zou hier ook graag meer bij betrokken zijn, al is het maar om iets meer de beleving en ervaring van de vrouwen mee te krijgen. Wij hebben bij een ostheopaat die zich meer op zwangerschappen, baby en de vrouwelijke klachten hieromheen richt een afspraak gemaakt met de hulpvraag ons iets meer te begeleiden richting de bevalling zoals o.a. houdingen etc. Zo hebben wij toch het idee ergens iets van voorbereid te zijn.

5 dagen geleden

Reactie op GeïnteresseerdeVlot286949

Vinden jullie het ook zo gek dat je niet zo heel veel kan doen tijdens de z ...
Er gewoon zijn, paraat staan en ondersteunen waar je ook maar kan. Ik denk dat voornamelijk die rol voor ons is weggelegd. Het is dan ook niet ons moment, maar dat van haar. Dus eigen behoeften en wensen zijn naar mijn mening dan ook gewoon een tijd lang even niet relevant. Wat je benoemt over het gesprek met de verloskundige herken ik trouwens! Ook tijdens een gesprek met een gynaecoloog of tijdens een pretecho heb ik mij wel eens “onwelkom” gevoeld 😅

5 dagen geleden

Go papa’s! Ik mag niks zeggen hier als aanstaande mama, maar wil toch kwijt dat jullie echt toppers zijn en het zeker enorm gewaardeerd wordt dat jullie je zo goed mogelijk willen voorbereiden en je verdiepen in wat je vrouw meemaakt.

18 uur geleden

Gefeliciteerd met papadag heren. Ik heb witte sokken met 5 streepjes van een stift gekregen. Een waar kunstwerk van een kind van 16 maand. Jullie?;)

18 uur geleden

Fijne papadag mannen 😊