22 Reacties

5 dagen geleden
Dat gevoel heb ik ook ben nu 19-5 weken bijna 20 weken voel nog niks ik dacht omdat je tweeling zijn daarom voel je zo zwaar onder je buik, en dat gevoel onder mijn buik is zo zwaar alsof alles naar beneden gezakt is. Is niet beschrijven.

5 dagen geleden
Herkenbaar. Afgelopen week zelfde gevoel, inderdaad alsof er een steen in je buik zit. Maar inmiddels is het weer weg. Duurde een paar dagen en was er ook best naar van.

4 dagen geleden
Ik vraag me af of jullie dit zelfde ook ervaren. Sinds het weekend voelt m’n buik gevoelig, ook weer wat menstruatieachtige pijn. Voelde de kleine een week lang enorm goed en nu wat minder. Is m’n baarmoeder aan het groeien of moet ik toch de verloskundige bellen?

4 dagen geleden
Reactie op Sharinah
Ik voel haar nog niet, placenta aan de voorkant.. Maar bij vragen en zorgen ...
Heb toestraks gebeld en ze geeft aan dat het groeipijn kan zijn. Zolang er geen regelmaat in zit zou t oké moeten zijn, merk alleen dat ik totaal niet gerustgesteld ben. Twijfel opnieuw te bellen en te vragen of k langs mag komen

4 dagen geleden
Reactie op Rianne 1990
Heb toestraks gebeld en ze geeft aan dat het groeipijn kan zijn. Zolang er ...
Dan gewoon doen
Ik ben altijd van mening dat je voor je eigen moet kiezen en ze zijn vaak heel begripvol. Ik heb vrijdag gelukkig de 20 weken echo, hopenlijk stelt die mij weer gerust.

4 dagen geleden
Reactie op Sharinah
Dan gewoon doen
Ik ben altijd van mening dat je voor je eigen moet kiezen e ...
Kan vanavond langsgaan🤞

4 dagen geleden
Ik heb het ook inderdaad, dat zware gevoel en hard gevoel in de onderbuik. Alsof er inderdaad een zak met stenen in de onderbuik ligt, of dat de baby super laag ligt.. ik heb vrijdag weer een controle afspraak. Ik maak me niet zo druk eigenlijk.. ik voel de baby elke dag nog tot nu toe. Ben 22 weken, placenta ligt ook voor, maar voel de baby echt al kleine plopjes geven

4 dagen geleden
Reactie op Nadine922
Wat fijn ! Hopelijk is alles goed. Ik zit er ook aan te denken om morgen to ...
Zeker doen, ik twijfelde ook maar t geeft nu al geruststelling dat ik langs mag gaan. Je wil toch zeker weten dat alles goed is met de kleine

3 dagen geleden
Reactie op Carootje💞
Herkenbaar. Mn VK gaf aan dat dit mn groeiende baarmoeder is
Ben net terug. Alles is goed met de kleine. Ik moet gaan opletten of ik het kan koppelen aan veel of weinig activiteiten enz. Hopelijk is het gewoon het groeien en niet doordat m’n lijf me nu al terugfluit🤞

3 dagen geleden
Is het niet 'gewoon' een harde buik? Als het lang duurt of heel vaak nog steeds opletten natuurlijk, maar dat roept 't bij mij op met die steen. Mijn derde kindje nu, heb nu met 20 weken ook al paar weken vaak savonds een harde buik, maar ik herkende die al meteen van eerdere zwangerschappen. Maar goed als de vk daar niets over zei zal het dst wel niet zijn. Hoop voor je dat het rustig blijft en niet erger wordt.

2 dagen geleden
Ik ben ook 20 weken en de afgelopen dagen ook echt een hard en zwaar gevoel onder in mn buik. De baby ligt vaak met zn hoofd beneden en dan ligt hij al zo laag dat het ongemakkelijk voelt voor mij. Heb ik bij mn vorige kindje echt niet zo ervaren. Of alles is al meer uitgerekt ofzo.
Als ik op de grond zit en wil opstaan voel ik me echt al een oud wijf. Die baby zit al zoveel meer in de weg ofzo.
En soms heb ik een harde buik maar niet zo heel vaak. Soms ligt de baby dwars en zit het ongemakkelijk. Ik weet het ook niet altijd maar heb wel echt een gevoeligere buik dan de eerste zwangerschap. Heel vervelend.

gisteren
Reactie op Rianne 1990
Zeker doen, ik twijfelde ook maar t geeft nu al geruststelling dat ik langs ...
Jaa toch maar even gebeld idd! Uitgebreid gesproken en zij denkt dat het inderdaad bij een groeiende baarmoeder hoort, ze maakt zich nog geen zorgen. Dus ik ben wel gerustgesteld, maar moet morgen wel urine in gaan leveren bij de HAP… Just to be sure dat het niet iets anders is.
Ook gaf ze het advies meer rust te nemen (ben ik nogal slecht in…..)