Ik had afspraak voor mij kind bij de ha dus daarna rennen naar de verloskundige dacht dat de afspraak 12:45 was maar ik was dus half uur te laat ging dus niet door 😣 nu zit ik te denken een geslachtsbepaling echo afspraak te maken alleen om de baby te zien. Is het erg dat ik medische echo heb gemist😣
Een pretecho is geen vervanging voor de 13 weken echo. De 13 weken echo doe je niet "om je kind even te zien", het is een uitgebreid medisch onderzoek. Dring dus aan op een nieuwe afspraak als je het onderzoek alsnog wil laten uitvoeren.
Omdat de 13-weken echo zich in de onderzoeksfase bevindt, heb je maar één kans en kan de echo alleen tot 14+3 plaatsvinden. Als ze bepaalde dingen niet volledig kunnen zien, dan heb je helaas “pech” en kan je niet terug komen voor een tweede poging. Mogelijk moet het binnen 3 dagen plaatsvinden bij jou omdat je al 14 weken zwanger bent? Kijk of er een echopraktijk in de buurt plek heeft op korte termijn 🤗
Tot een paar jaar geleden werd deze echo niet eens gedaan (ik heb hem nu ook niet gedaan) maar het is een medische echo en een pretecho is zeker geen vervanging daarvan, dus ik zou zeker kijken of het te herplannen is. De eerstvolgende medische echo is anders pas de 20 weken echo.
Nou mensen eenmaal thuis gekomen lees ik dat de afspraak toch 12:45 was en zei zeggen dat ik half uur laat was heeel vreemd! Dus ik was rustig op tijd en ik kreeg nog schuldgevoel dat ik te laat was🤦🏻♀️
De 13-weken echo kun je overal doen waar ze opgeleide echoscopisten hebben. Ik zou een belronde doen waar je alle locaties in de omgeving af gaat. Wie weet... En anders weer een kans met de 20-weken echo