22 Reacties

2 dagen geleden

Dit zijn vaak fases, waarin je kindje ineens even veel nieuwe dingen leert. In veruit de meeste gevallen gaat het gewoon weer over, zonder dat je daar veel voor hoeft te doen. Behalve even verdragen dat het wat minder soepel loopt dan je gewend bent. Dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar heb vertrouwen 😊

2 dagen geleden

Reactie op Aivlis

Dit zijn vaak fases, waarin je kindje ineens even veel nieuwe dingen leert. ...
Merk ik daar herkenbaarheid in je reactie? Dat het uiteindelijk goedkomt aan de borst, terwijl het met de fles wel vlekkeloos gaat?

2 dagen geleden

Welke houding gebruik je bij het voeden? Hier helpt t soms om iets verder achterover te leunen, lichaam van baby om die van mij heen te buigen en als hij te gefrustreerd raakt zet ik m tussendoor even rechtop om te troosten bijv, zodat hij er even 'uit' gaat. Is hier wel weer over gegaan, merk het soms met krampjes nog wel overigens maar in lichtere mate. Succes!

2 dagen geleden

Ik heb het met ons zoontje ook nu een paar dagen. In mindere mate denk ik wel. Ik heb het idee dat zijn buik wat rommelt. Hij poept nu minder vaak en dan wel meer dus dat kan goed in de weg zitten. Misschien is dat bij jou ook?

2 dagen geleden

Ik doe bij erge onrust en honger eerst even met tepelhoedje, dan is de eerste honger gestild. Dan even pauze of boertje , daarna gewoon weer tepel. Ik wissel echt af en snachts ook vaak tepelhoedje, voor ons beiden gemak. En dan overdag weer tepel. Ik heb het geluk dat hij alles pakt, tepel, Flesje en tepelhoedje. Hij is nu 3 weken en vanaf begin al erg veel zuigkracht, maar ook erg hongerig en ongeduldig, en dan werd hij gefrustreerd als het niet direct lukte en dan werd het alleen maar moeilijker. Dit werkt voor mij top zo!

2 dagen geleden

Heel herkenbaar! Precies dit is hier nu ook gaande, dochter is vandaag 6 weken en 4 dagen. Zat ook te twijfelen om dan toch over te gaan op gekolfde borstvoeding via de fles. Maar dit kost zoveel meer tijd

gisteren

Reactie op Anousschka

Heel herkenbaar! Precies dit is hier nu ook gaande, dochter is vandaag 6 we ...
Inderdaad, en ik krijg er ook zulke zere tepels van. Is het bij jou al iets beter aan het worden qua onrust?

gisteren

Hier ook herkenbaar en vooral in de avond super irritant en op een gegeven moment zijn mijn tepels het ook wel zat! Ik geef dan vaak een beetje gekolfde melk in een flesje. Fijn om van anderen te lezen dat het een fase is...
Hier hetzelfde, is morgen 6 weken. Denk dat t komt door n sprongetje, komt vast weer helemaal goed!

gisteren

Was hier ook met 6 weken, nu 7 weken en drinkt weer stuk rustiger... vooral zorgen voor een goede aanhap zei mijn lactatiekundige en soms even wisselen van borst.

gisteren

Zijn het geen regeldagen?

gisteren

Ooo zo herkenbaar. Ik heb hier laatst ook een topic over geopend. Ik zit ook te denken om dan gewoon te stoppen. Ik kijk het nog even aan en laat een lactatiedeskundige nog langskomen. Maar als het frustratie blijft ipv verbondenheid dan stop ik

gisteren

De onrust zou ook kunnen komen door te vaak aanleggen (bijv binnen de 3 uur)? Sommige baby’s gaan beter op een ritme van iedere 4 uur met 6 weken?

gisteren

Reactie op StherE

De onrust zou ook kunnen komen door te vaak aanleggen (bijv binnen de 3 uur ...
O is dat zo? Hoe zit dit dan? Mijn baby komt vaak wel binnen 3 uur maar ze is sowieso best onrustig…

gisteren

Je kan proberen van te voren even je borst te masseren/stimuleren zodat er gelijk melk is. Ik had dan vaak vast een drupje eraan voor bij het aanhappen. Mijn baby vond het eerst te lang duren en liet dan ook gelijk los (kreeg nl fles in zkh en daardoor instant melk gewend). Nu volledig live borstvoeding en stimuleren is niet meer nodig.

gisteren

Ik reageerde net op een ander topic maar mijn zoontje doet dit als hij kramp heeft of nog geen honger (meestal pas na 4 uur) of zuigbehoefte maar geen honger meer hebben

gisteren

Ik heb dit ook. Dit doet hij al sinds zijn geboorte 🥲. Hierdoor kolf ik voornamelijk. Hij raakt zo gefrustreerd. Zelfs als de melk er (letterlijk) uit spuit blijft hij maar loslaten en gefrustreerd raken. Lactatiekundige geeft aan dat hij wel goed aan hapt en dat hij goed ligt maar het wil maar niet lukken 😟
Ja, ik heb ook zo'n periode gehad! Heel onrustig. Maar het ging weer over! Onlangs ook nog irritatie en onrust tijdens regeldagen, toen er eerst te weinig melk uit mn borsten kwam (dan schreeuwde hij echt in mn borsten) en later teveel (toen was ie woest als de melk in zn gezicht spoot). Nu bijna 9 weken en drinken gaat al een tijdje weer heel soepel! Alleen nog irritatie en onrust als ik m aanleg als hij geen honger meer heeft (bv als ik tweede borst aanbied terwijl hij niet meer hoeft) Achteroverleunend voeden scheelde voor mij wel, dat hij echt zelf kan bepalen hoe hij aanhapte. Een lactatiekundige even mee laten kijken kan ook altijd!

19 uur geleden

Reactie op Pams

O is dat zo? Hoe zit dit dan? Mijn baby komt vaak wel binnen 3 uur maar ze ...
Ja mijn zoontje doet ook aanhappen-loslaten-aanhappen als ik hem al na 2,5 uur aanleg. Want dan heeft hij geen honger maar is eigenlijk gewoon moe. Terwijl als er 4 uur tussen de voedingen zit en hij goed heeft geslapen, dan drinkt hij hartstikke goed en rustig. Ik heb daarom gemerkt dat het belangrijk is alleen aan te leggen als hij echt hongersignalen geeft. Het aanhappen is volgens mij gewoon een reflex van jonge baby’s maar het betekent niet per se dat ze willen drinken
Gecheckt op een te kort tongriempje?