6 Reacties

vorige week
Maakt voor nu nog niks uit馃檪 het is nu nog geen vereiste om dagelijks beweging te voelen vanaf zo'n week of 28 wel en als je dan eens niks voelt moet je even aan de bel trekken.

vorige week
Ik heb net toch even gebeld. De verloskundige gaf inderdaad aan dat je het pas na 28 weken dagelijks moest voelen. Fijne uitleg gekregen en geeft een boel rust.
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden! 馃

vorige week
Wat was de uitleg?? En hoe gaat het nu??
Ik voel mijn kindje vanaf 15 weken al dagelijks nu 18 weken.
Maar soms denk ik, heb ik al wat gevoeld?? En dan geeft het me stress

vorige week
Reactie op Keetjezuid
Wat was de uitleg?? En hoe gaat het nu??
Ik voel mijn kindje vanaf 15 weke ...
Ik heb het kindje weer gevoeld. Gisteren onderin mijn buik, terwijl ik het tot nu toe alleen bovenin had gevoeld. Daar moet het kindje net door wat meer lagen heen, dus waarschijnlijk dat ik het daarom niet voelde.
De verloskundige vertelde dat dat he het dus pas na met 28 dagelijks moet voelen. Normaal is dat je het tussen de 18 en 24 weken pas voor het eerst voelt. Omdat het nog zo klein is kan het zijn dat het kindje draait en met de rug naar je toe ligt of iets dergelijks waardoor je het dus niet voelt of het kindje juist wat rustiger is.
Omdat het nog zo vroeg is zag de verloskundige aan dat ze zich zeker geen zorgen maakte, omdat dit heel normaal is en dat dit komende weken waarschijnlijk ook vaker voor gaat komen.
Ik mag als ik wil dinsdag nog langskomen om het hartje te luisteren, maar ik wacht de echo van vrijdag af en vertrouw op de verloskundige haar gevoel en het feit dat ik het gisteren avond wel weer gevoeld heb.

vorige week
Mijn verloskundige legde inderdaad ook uit dat je met deze termijn de baby nog niet elke dag hoeft te voelen. Zelfs als je de baby misschien al best wel een tijdje dagelijks voelt, is het heel normaal om het een paar dagen (of langer) niet te voelen. Hier gaf ze aan dat je het vanaf 24 weken elke dag moet voelen. Opzich wel een fijne geruststelling, want ik merk ook dat je dan toch gaat twijfelen (ookal is dit mijn derde zwangerschap)