47 Reacties

Wij gaan niet echt op babymoon, want deze vakantie was al gepland voor de zwangerschap. Met 20 weken 3 weken naar Zweden. Vind het toch wel een beetje spannend om dan zwanger in het buitenland te zijn eigenlijk (ook al is het Zweden 😉).

vorige week

Met 24 weken een weekje Turkije 🇹🇷

vorige week

Met 25 weken naar Kreta!

vorige week

Wat leuk! Wij gaan over een maandje naar Rhodos. Ben dan 22 weken. Kijk er enorm naar uit! Extra goed uitkijken met eten denk ik. Verder zou ik niet weten waar je extra op moet letten? Een goede reisverzekering lijkt me belangrijk. Een verklaring dat je fit to fly bent. En even checken of er extra risico's zijn in het land waar je geen gaat. Virussen door muggen oid bijvoorbeeld? Zou chatgpt even vragen haha. En ik heb begrepen dat steunkousen fijn kunnen zijn als je lang moet reizen 🙈

vorige week

Reactie op SJV87

Met 25 weken naar Kreta!
Love kreta! Wij vonden Matala een leuk stadje on te bezoeken. Als je daar zin in hebt haha.

vorige week

Gezien hoog risico zwangerschap durf ik niet naar het buitenland.. maar als het hier mooi weer is en alles gaat nog steeds zo goed met ons willen we graag in mei naar 1 van de eilanden hier in Ned 🤗
Met 27 weken naar Mallorca. Eigenlijk wilde ik naar Griekenland, vaste prik ieder jaar, heerlijk land, lekker eten, fijne mensen. Durf alleen nu niet te gaan, heb opgezocht hoe de zorg daar gemiddeld beoordeeld wordt en dat was niet al te best, las wachttijden van 1,5 uur voor een ambu? Hoeft niet in elk geval zo te zijn natuurlijk maar ik durf het dit jaar i.i.g. niet aan.. Stel dat…. dan wil ik in goede handen zijn. Spanje staat er dan toch wat beter voor.
Ps: goede reis en annuleringsverzekering geboekt, better safe then sorry

vorige week

Reactie op Berlykim

Wat leuk! Wij gaan over een maandje naar Rhodos. Ben dan 22 weken. Kijk er ...
Oeh super ik ben vorig jaar in Rhodos geweest I love Griekenland. Ik dacht met de zwangerschap nu lekker een all inn vakantie waar ik niet te veel hoef te zien haha

vorige week

Reactie op SJV87

Met 25 weken naar Kreta!
I loveeee Kreta zoveel mooie dingen te zien daar, maar dat is wel pittig als je zwanger bent. Matala is een leuk stadje en wij verbleven in Rethymnon heerlijk daar.

vorige week

Reactie op Rachelle 2204

I loveeee Kreta zoveel mooie dingen te zien daar, maar dat is wel pittig al ...
Ik ben er al vaak geweest dus ik hoef inderdaad ook niet alle stadjes af! Ik ga lekker chillen en mijn vriend kan in de buurt kiten :)

vorige week

Reactie op SJV87

Ik ben er al vaak geweest dus ik hoef inderdaad ook niet alle stadjes af! I ...
Oooh dat scheelt inderdaad, geniet ervan!

vorige week

Ik ga met 27 weken naar Frankrijk met de auto. Wilde in eerste instantie wel met het vliegtuig maar merk toch dat ik me daar niet goed bij voel en spannend vindt.
Wij gaan naar Bonaire vd Valk als ik 22 weken zwanger ben. Zie meer zwangeren vrouwen die kant op gaan en volgens de verloskundige kon het ook geen kwaad.

vorige week

Wij gaan met 17/18 weken ook naar Griekenland,Kreta 😍🇬🇷. We reizen met Transavia geloof ik. Moet je altijd een fit to fly verklaring hebben of is het voor 30 weken niet nodig om iets op papier te hebben? Op de site staat dat je gewoon mag vliegen maar dat het verstandig is om een engelstalige doktersverklaring mee te nemen. 🤷‍♀️ maar geldt dat dan voor iedereen of voor je laatste trimester?

Reactie op SprankelendePioenroos012506

Met 27 weken naar Mallorca. Eigenlijk wilde ik naar Griekenland, vaste prik ...
Mij werd ook afgeraden om naar de Griekse eilanden te gaan. Liefste vaste land. Ivm snel bij grote ziekenhuizen te zijn indien nodig. Maar dan ben je heel voorzichtig. Is ook waar je je zelf goed bij voelt.
Schoon/gaar eten, geen ijsklontjes, zon op gezicht vermijden. Dat is wat mijn verloskundige zei toen ik vroeg over Marokko bij 20 weken

vorige week

Reactie op nouxii

Wij gaan met 17/18 weken ook naar Griekenland,Kreta 😍🇬🇷. We reizen met ...
Ik heb geen idee, maar bij mijn verloskundige zei ze dat ik uiterlijk twee weken van te voren een zwangerschapsverklaring krijg en dat dat prima is. En vanaf 34 of 36 weken dat andere.
Haha chatgpt helpt inderdaad ook goed mee; Gezondheid en veiligheid: Zorg ervoor dat je regelmatig je verloskundige of arts raadpleegt voordat je op reis gaat. Vraag of het veilig is om te reizen en of er specifieke aanbevelingen zijn. Comfort: Zorg voor comfortabele kleding en schoeisel. Neem kussens mee voor extra ondersteuning tijdens het rijden. Hydratatie en voeding: Neem voldoende water en gezonde snacks mee. Vermijd ongepaste voeding en drink alleen flessenwater om voedselvergiftiging te voorkomen. Rustpauzes: Plan regelmatig stops om te rusten en je benen te strekken. Dit is belangrijk voor de bloedsomloop en om vermoeidheid te voorkomen. Medische voorzieningen: Informeer je over de medische voorzieningen in de gebieden die je bezoekt. Zorg ervoor dat je een basis EHBO-kit bij je hebt. Reisverzekering: Controleer of je reisverzekering dekking biedt voor zwangerschap gerelateerde zorg. Activiteiten: Kies voor activiteiten die niet te vermoeiend zijn en vermijd extreme hitte of inspanning.

vorige week

Reactie op nouxii

Wij gaan met 17/18 weken ook naar Griekenland,Kreta 😍🇬🇷. We reizen met ...
Per vliegtuig maatschappij zijn er andere regels voor de fit to fly en dus vanaf wanneer je die moet hebben